zelf kuipdelen maken

lil_ka_wauw

Rookie
15 jul 2006
10
0
Eibergen
Ik heb zelf een zxr400, en omdat er bijna geen mooie kuipdelen te koop zijn, en dan heb ik het vooral over de kont, wil ik ze zelf maken!

Heeft iemand misschien tips voor het maken ervan?
 
Wat is er mis met een zxr400 achterkant?? Ik vind die wel mooi.

Overigens vind ik wel dat je niet een geheel andere kont op moet knutselen. Een R6 kont ofzo is wel mooi, maar op andere motoren staat het vaak totaal niet.

Vind ik dan...
 
eerst even goed inlezen.... polyester werk is niet echt eenvoudig en als je het echt mooi wilt doen moet je met contra-mallen etc gaan werken.
wil je het simpeler doen en over een mal heen werken dan moet je er rekening mee houden dat het eindresultaat de dikte van het polyester groter zal zijn als de mal en dat de afwerking (schuren, plamuren) voordat je kunt spuiten veel langer zal duren.
werk je met een contra-mal en je doet het goed (is mij in ieder geval nog nooit gelukt) dan is het onderdeel in 1 keer glad en kun je in principe zelfs ook als particulier de kleur aan het polyester toevoegen zoals dat in de fabriek gebeurd

gewoon even google raadplegen, denk dat er heel veel over polyester en het verwerken daarvan is geschreven; beperk je alleen niet tot de motorwereld, in de recreatieve scheepvaart wordt ook veel polyester gebruikt; ook daar kun je nuttige tips vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan