zelf magnetische aftapplug maken

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
kan je zelf een magnetische aftapplug maken,lijkt me simpel de orginele gewoon magnetisch maken met een grote magneet?
 
Boor in de onderzijde van je aftapplug een (diep genoeg) gaatje waar een staafmagneetje in past, zet dit vervolgens vast met een goede 2 komponenten lijm, en klaar is kees!
De magneet kan nu NOOIT meer in je carter komen, hij kan er alleen uit vallen en op de straat komen.
 
Boor in de onderzijde van je aftapplug een (diep genoeg) gaatje waar een staafmagneetje in past, zet dit vervolgens vast met een goede 2 komponenten lijm, en klaar is kees!
De magneet kan nu NOOIT meer in je carter komen, hij kan er alleen uit vallen en op de straat komen.(net als de rest van je carterinhoud....)

Wat hebben jullie toch allemaal met die magneetjes?Was is hier in hemelsnaam het grote nut ervan,je hebt toch al een oliefilter,waarom dan ook nog een magneet :?
 
Boor in de onderzijde van je aftapplug een (diep genoeg) gaatje waar een staafmagneetje in past, zet dit vervolgens vast met een goede 2 komponenten lijm, en klaar is kees!
De magneet kan nu NOOIT meer in je carter komen, hij kan er alleen uit vallen en op de straat komen.
Das denk ik nog wel een betere optie :) Ga hem direct weer uitmekaar slopen...

Herr Flick: Monteer voor de grap eens zo'n ding, en kom erachter wat voor een troep er soms rond zweeft in je blok. Dat is dus geen spul wat je bij je cilinder wilt hebben, je pomp, en practisch alle bewegende delen!
Bovendien zorgt het er ook voor dat je tijdens het olie verversen het grootste deel van deze troep af voert, en niet al direct je nieuwe olie vervuilt :)
 
De Magnaforce klik je gewoon op je oliefilter. Het ding is net zo groot als je oliefilter, en beresterk. Die vist echt alle ferrodeeltjes uit je oliestroom.
Magnaforce heeft in 1995 (meen ik) zelfs een award gewonnen.
 
De Magnaforce klik je gewoon op je oliefilter. Het ding is net zo groot als je oliefilter, en beresterk. Die vist echt alle ferrodeeltjes uit je oliestroom.
Magnaforce heeft in 1995 (meen ik) zelfs een award gewonnen.
Dan gaat de troep altijd nog door de oliepomp, en als je de magneet om een of andere reden verliest, komt de hele ijzerzooi ineens in je filterpapier, ik kan me leukere dingen voorstellen :X
 
magnaforce:
magna_top.jpg

Nadeel is dat niet alle motoren zulke filters gebruiken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan