zelf maken remontluchter

pallie

MF'er
3 aug 2005
72
0
37
lommel
iemand een idee hoe het juist in zen werk gaat? had al iets gelezen van dop te vervaardigen op je potje die je onder druk zet en zo gaat ontluchten...
iemand meer ideeën?
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.570
203
49
Tilburg
eigenlijk het enige dat je nodig hebt, is een ventiel, die het open en dichtdraaien van het nippeltje overneemt.

je monteert dat ding op het nippeltje, zet hem een stukje open, en pompt net zolang tot alle lucht eruit is. dan schroeffie dicht en klaar.
 

ronnie6410

MF'er
28 jun 2005
90
0
Omg Groningen
Bij meende de ouwe BWW's de E-30 serie.
Daar zit zo'n terug slagklepje tussen het slangetje welke naar de ruitensproeiers gaat, vanaf de watertank.

Die gebruik ik dus ook gaat prima met remvloeistof.

Voordeel het is dezelfe diameter slang welke op de ontluchtingsnippel gaat.

Neem dus gewoon een stukje slang en zet hem zo'n beetje aan het eind, daar onder een potje en knijpen cq trappen maar.

Groetjes Ronnie
 

2Fast2Furious

MF veteraan
15 mei 2005
1.137
0
30
Den haag
Men neemt een cola fles :P
Zet je stofzuiger op de bovenkant, tape het af zodat hij geen ,, valse ’’ lucht aanzuigd :9
Maak een gaatje in de cola fles.. Duw er een slangetje in, en tape het af })
Slangetje op je ontluchtings nippel, en zuigen maar :)
 

fikser

MF veteraan
24 aug 2003
1.959
1
Nieuw-Vennep
www.specpro.nl
Zijn appparaten voor. je schroeft dan een dop met slangaansluiting op het vloeistofreservoir. De slang gaat naar het apparaat waar de vloeistof in een drukvat zit. Het geheel wordt op druk gebracht. Als nu de ontluchtingsnippel wordt opengedraaid zal er vloeistof uit het drukvat door de slang het reservoir instromen. Wat eruit gaat loopt er boven dus ook weer in, nooit kans op een opeens leeg reservoir. Je hoeft bij dit systeem dus alleen de boel aan te sluiten en de ontluchtingsnippels te bedienen. Met dit apparaat is het dus mogelijk om in je eentje de remmen van een auto te ontluchten. Vooral handig voor systemen waarbij de leidingen hoogteverschillen hebben en voor ABS-systemen.
Voor de motor lijkt het me wat overdreven, alles zit dicht bij elkaar en heeft geen rare hoogte verschillen in de leiding.