Zelf maken van lucht filter

larsz

Die hard MF'er
22 jul 2008
390
0
nijmegen
beste MF'ers

ik heb voor een prikkie een kawa ltd 440 op de kop getikt, en ben hem aan het opknappen, leuk projectje voor de avond uren, en dit word mijn 1e begin motortje! loopt prima, moet alleen een grote grote beurt hebben... maar tijdens het strippen van de fiets ben ik erachter gekomen dat de lucht-filter-box een keer gescheurd is en met kit weer in elkaar is gezet, niet helemaal mijn stijl dus!
Nu is mijn vraag

kan het kwaad als ik een los lucht filter (2 stuks) van bv K&N koop en die met tussen busjes, tussen mijn carb's en filter zet? en dat ik de ontluchtings gaatjes van de kleppen deksel die er normaal gesproken op zit, gewoon los laat bungelen (of nog mooier met een klein filtertje er aan)

het enigste wat er dan aan veranderd moet worden is de afstelling van de carb's toch? of zie ik nog dingen over het hoofd, en heeft zo'n lucht filter BOX nog meer functies?
 
Dag Pieter, die site heb ik al gevonden, maar toch bedankt! ik heb al het e.a. gevonden, en ben erachter dat het niet zo zeer veel uitmaakt of het via een "luchtbak" of direct door het filter gaat... hopelijk is het afstellen van de carb's niet al te moeilijk :P maar ik kom er altijd uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan