Zelf meegebrachte banden laten monteren

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Weet iemand een bedrijf in de buurt van Utrecht waar ze zelf meegebrachte banden willen monteren en balanceren?
 
Zo'n gekke vraag is het niet. In Almere weet ik zo niemand die dat (nog) doet voor een normale prijs.

Ik moest laatst naar Hilversum, uur rijden heen en terug.

In mijn voorbeeld kwam de band van motorbandenmarkt.nl en stonden er genoeg aangesloten bedrijven bij. Of ze deden het niet meer, of ze vroegen rustig 30-40 euro per band, of ik kon binnen 2 en 4 weken terecht.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n gekke vraag is het niet. In Almere weet ik zo niemand die dat (nog) doet voor een normale prijs.

Ik moest laatst naar Hilversum, uur rijden heen en terug.

In mijn voorbeeld kwam de band van motorbandenmarkt.nl en stonden er genoeg aangesloten bedrijven bij. Of ze deden het niet meer, of ze vroeger rustig 30 euro per band, of ik kon binnen 2 en 4 weken terecht.

30euro per band is niks onredelijk aan.
 
Laatst zelf ook nieuwe banden laten omleggen. Bandenbedrijf om de hoek gebeld (niet in Utrecht btw), en ze gaven me aan ook motorbanden om te kunnen leggen. Dus ik die kant op met de losse wielen en de nieuwe banden.

Lang verhaal kort...

Achteraf kreeg ik een voorwiel terug met een ontiegelijke scheve remschijf. Wellicht gebeurt met het er af persen gok ik.
Toen ik verhaal ging halen probeerde men deze, waar ik bij stond, weer recht te wringen met een bandenlichter... Dit terwijl het wiel nog in het balanceerapparaat vast geklemd stond.

Tip vanuit mijner zijde:
- Zorg bij zoiets dat je er eventueel bij kunt blijven wanneer ze met je wielen bezig zijn.
- Of zorg dat je aan kunt tonen dat alles nog prima in orde was voordat je het afleverde (d.m.v. een filmpje o.i.d.)
 
Ik ben wel klant bij HvW en belde vrijdagavond of ze een nieuwe voorband wilden leggen die ik dan wel daar kocht, op een los wiel. Kon zaterdag, maakt niet uit hoe laat. Dan toch op zaterdag zonder te vragen ook het achterwiel maar meegenomen met mijn eigen band, nieuw, los. Of die effe meegepikt kon worden. Geen Punt, 30 euro per wiel afgesproken en bij ophalen rekenden ze 20 per wiel... Kijk, dat is Service met een hoofdletter en altijd goed voor een kist Hertog Jan....
 
Misschien ben ik verwend met 10 euro per band incl. dynamisch balanceren en de(montage) wiel bij de auto.

Motorwiel lever ik altijd gedemonteerd en schoon af en balanceren doe ik dan zelf. Vaak gaat er niet eens een nieuw ventiel in als ik er niet om vraag.

Dan vind ik die 30 euro voor 15 - 20 minuten werk best veel ja.

Als ik plek had, stond er al lang een bandenmachine.
 
Misschien ben ik verwend met 10 euro per band incl. dynamisch balanceren en de(montage) wiel bij de auto.

Motorwiel lever ik altijd gedemonteerd en schoon af en balanceren doe ik dan zelf. Vaak gaat er niet eens een nieuw ventiel in als ik er niet om vraag.

Dan vind ik die 30 euro voor 15 - 20 minuten werk best veel ja.

Als ik plek had, stond er al lang een bandenmachine.
Wat houdt dynamisch balanceren in? Ik heb geen ervaring met motorbanden wisselen
 
ik betaalde vroeger 10 gulden bij safe motors, "kom maar langs" , dan kon ik een uur rondlopen en stond het wiel nog op dezelfde plek.
bij navraag ging men er dan meteen mee aan de slag en kon je een half uur later weg.(ze hadden iig een mooie showroom, maar ik geen geld ;) )

Het mooiste zou zijn als iedereen met losse wielen kwam en gelijk contant afrekent en/of de wielen ergens achterlaat waar niemand erbij kan en ophaalt als het klaar is. Daarmee bedoel ik uiteraard niet de wielen over de schutting heenpleuren.
Als je dan ook nog (knip en plak) alle montage voorwaarden en bedragen moet emailen en advies moet geven over het Niet monteren van een S snelheid band op een V snelheid motor ben je al snel wat langer bezig dan die 10 a 15 minuten.

Komt men met de motor dan word het helemaal een ander verhaal.
 
Wat houdt dynamisch balanceren in? Ik heb geen ervaring met motorbanden wisselen
Statisch :

hbm-096-39.jpg-1920x1080-533c937c8d.jpg


Dynamisch :

ZH825B.jpg


dat 2e is sneller maar wat duurder in aanschaf.
ja er is een langere uitleg maar die komt vast nog wel van iemand ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan