Zelf meegebrachte banden laten monteren

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Weet iemand een bedrijf in de buurt van Utrecht waar ze zelf meegebrachte banden willen monteren en balanceren?
 
ik betaalde vroeger 10 gulden bij safe motors, "kom maar langs" , dan kon ik een uur rondlopen en stond het wiel nog op dezelfde plek.
bij navraag ging men er dan meteen mee aan de slag en kon je een half uur later weg.(ze hadden iig een mooie showroom, maar ik geen geld ;) )

Het mooiste zou zijn als iedereen met losse wielen kwam en gelijk contant afrekent en/of de wielen ergens achterlaat waar niemand erbij kan en ophaalt als het klaar is. Daarmee bedoel ik uiteraard niet de wielen over de schutting heenpleuren.
Als je dan ook nog (knip en plak) alle montage voorwaarden en bedragen moet emailen en advies moet geven over het Niet monteren van een S snelheid band op een V snelheid motor ben je al snel wat langer bezig dan die 10 a 15 minuten.

Komt men met de motor dan word het helemaal een ander verhaal.

Idd, die 8,50 is dan ook met een los wiel hier aankomen.
Maar snap best dat motorzaken hier niet op zitten te wachten want ze verdienen het meeste aan de verkoop van de banden. En qua uurloon vs tijd die ze ermee bezig zijn word het een dure bezigheid.

Statisch :

hbm-096-39.jpg-1920x1080-533c937c8d.jpg


Dynamisch :

ZH825B.jpg


dat 2e is sneller maar wat duurder in aanschaf.
ja er is een langere uitleg maar die komt vast nog wel van iemand ;)

Idd en statisch is erg nauwkeurig en voor motorwielen dikke prima (ik doe het ook zo)

Is dat inclusief afvoeren vd oude band en zo ja, gaat iedereen daarvan uit dat je dit ook doet ?

Nee, dat kan wel tegenwoordig. Ik vraag daar 2,50 voor per band als je de oude achter wil laten. Daar verdien ik "niets" aan, gewoon stukje service en aangezien ik toch een beste stapel heb door het racen kunnen die paar extra er ook wel bij.
Toevallig net gisteren alles weggebracht:
0A8A6062-9C17-48A8-8D27-E730EFEABDDA.jpeg


Hier in de buurt doen bijna alle garages het wel. Of tegen uurtarief of 25 euro per wiel incl balanceren. Komt vaak vrijwel op t zelfde neer.

Nou ja dat dus idd, en 25 euro is best veel. Kan nog steeds uit gezien het prijs verschil zelf bestellen of bij de motorzaak kopen, maar het slinkt er wel vlot van.
 
In het verleden (via dit forum) kon ik in de avonduren terecht bij een lokale hobbyist die banden via internet bestelde en voor €15 per stuk monteerde en balanceerde. Ideaal en goedkoop. Die man is helaas gestopt, dus was ik op de lokale motorzaak aangewezen. Scheelde +- €50 per band, plus het kon niet meer in de avonduren.
Toen eens gevraagd wat het zou kosten als ik zelf een losse band mee zou nemen. €50 per wiel!
Heb vervolgens apparatuur gekocht om het zelf te doen, en die man ziet mij niet meer terug. Ik koop zoveel mogelijk lokaal en probeer waar mogelijk de kleine ondernemer te steunen. Maar bij zulke bedragen wordt het ook voor mij te gek.
 
In het verleden (via dit forum) kon ik in de avonduren terecht bij een lokale hobbyist die banden via internet bestelde en voor €15 per stuk monteerde en balanceerde. Ideaal en goedkoop. Die man is helaas gestopt, dus was ik op de lokale motorzaak aangewezen. Scheelde +- €50 per band, plus het kon niet meer in de avonduren.
Toen eens gevraagd wat het zou kosten als ik zelf een losse band mee zou nemen. €50 per wiel!
Heb vervolgens apparatuur gekocht om het zelf te doen, en die man ziet mij niet meer terug. Ik koop zoveel mogelijk lokaal en probeer waar mogelijk de kleine ondernemer te steunen. Maar bij zulke bedragen wordt het ook voor mij te gek.

Waarschijnlijk zat hij helemaal niet te wachten op dit soort werk, doe ik ook als ik een klus niet wil doen, hoge prijs vragen, als ze dan toch ja zeggen vergoed het geld de ellende
 
wat een gedoe zeg
banden thuis laten bezorgen of bij de buren, motor op de middenbok achterwiel eruit,voorwiel eruit (shit gaat niet)
paddockstand lenen (kopen) of schaarkrik bij de buren lenen, kratje bier voor onder de carterpan
staat niet stabiel,vrouw houd motor vast tot je terug bent (nee is ook niks) :X
vrouw denkt (wat een sukkel) ;)
wacht ik breng eerst achterwiel dan kom ik met het voorwiel
oh shit..... vrouw heeft de auto nodig (ff bellen ik kom ik met het voorwiel morgen kom)
k#t gaat niet is dan zondag :?
enz,enz,enz.....

wat een gezeik

:+
 
wat een gedoe zeg
banden thuis laten bezorgen of bij de buren, motor op de middenbok achterwiel eruit,voorwiel eruit (shit gaat niet)
paddockstand lenen (kopen) of schaarkrik bij de buren lenen, kratje bier voor onder de carterpan
staat niet stabiel,vrouw houd motor vast tot je terug bent (nee is ook niks) :X
vrouw denkt (wat een sukkel) ;)
wacht ik breng eerst achterwiel dan kom ik met het voorwiel
oh shit..... vrouw heeft de auto nodig (ff bellen ik kom ik met het voorwiel morgen kom)
k#t gaat niet is dan zondag :?
enz,enz,enz.....

wat een gezeik

:+

Wel een beetje een gedoe.
Op de middenbok. Koffers er aan, ff vol met zware meuk en op de paddock stand.

Wielen er uit, naar garage.

Scheelt al snel 100 euro. Ik weet niet wat jij verdiend per uur, maar ik kan daar best een uurtje voor klussen:Y

Onze garage geeft aan dat hun inkoop hoger is dan wanneer wij bestellen en bij hun om laten leggen voor 25 euro per band.
 
wat een gedoe zeg
banden thuis laten bezorgen of bij de buren, motor op de middenbok achterwiel eruit,voorwiel eruit (shit gaat niet)
paddockstand lenen (kopen) of schaarkrik bij de buren lenen, kratje bier voor onder de carterpan
staat niet stabiel,vrouw houd motor vast tot je terug bent (nee is ook niks) :X
vrouw denkt (wat een sukkel) ;)
wacht ik breng eerst achterwiel dan kom ik met het voorwiel
oh shit..... vrouw heeft de auto nodig (ff bellen ik kom ik met het voorwiel morgen kom)
k#t gaat niet is dan zondag :?
enz,enz,enz.....

wat een gezeik

:+


:^

in mij n geval had ik een last minute en ben goed geholpen, purmerend heen en weer had allemaal net effe niet gepast op een zaterdagochtend, kwam ook omdat "toch de voorvork uit elkaar lag", even wat fondsen verleggen en een daagje tijd hebben dan is de 600 aan de beurt en die gaat gewoon rijdend naar de banden boer
 
wat een gedoe zeg
banden thuis laten bezorgen of bij de buren, motor op de middenbok achterwiel eruit,voorwiel eruit (shit gaat niet)
paddockstand lenen (kopen) of schaarkrik bij de buren lenen, kratje bier voor onder de carterpan
staat niet stabiel,vrouw houd motor vast tot je terug bent (nee is ook niks) :X
vrouw denkt (wat een sukkel) ;)
wacht ik breng eerst achterwiel dan kom ik met het voorwiel
oh shit..... vrouw heeft de auto nodig (ff bellen ik kom ik met het voorwiel morgen kom)
k#t gaat niet is dan zondag :?
enz,enz,enz.....

wat een gezeik

:+

Lol , echte motorrijders kunnen beide wielen zelf uit hun motor halen. Ook met een klik sluiting . :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan