zelf mijn rijlessen geven

witz

Rookie
30 apr 2008
27
0
Ik wil heel graag mijn rijbewijs halen maar mijn cash is low. Vandaar dat ik een oude motor heb gekocht (gs550, 1980) en veel wil gaan oefenen terwijl ik af en toe een lesje neem en zo wat geld hoop uit te sparen.

Heeft iemand tips wat ik allemaal kan oefenen op mijn braak liggend stuk grond (is overigens verhard)?

Alvast bedankt,

witz
 
Lesmotor laten stuiteren is goedkoper dan je eigen motor laten vallen lijkt me :+

Goedkoop is duurkoop zegt men.

Je kan in ieder geval alvast je BRAVOK oefenen :Y
 
ff tijdje gaan brommerrijden voor 't gevoel.. dan autorijbewijs.. daarna is motorrijden een eitje, en haal je 't ook in een lesje of 10,.
 
Lesmotor laten stuiteren is goedkoper dan je eigen motor laten vallen lijkt me :+

Goedkoop is duurkoop zegt men.

Je kan in ieder geval alvast je BRAVOK oefenen :Y

jij hebt het hier nog over eigen schade stel je rijd iemand of iets aan en dan.

advies blijf bij rijles nemen en dan doe je er maar iets langer over.
je zit in iedergeval niet met de gebakken peren als er iets gebeurd.

ja ik weet dat dit moraalridder gedrag is, maar van invaliditeit kom je nooit meer af.
 
Wel kans dat je het jezelf verkeerd aanleert, dan ben je nog verder van huis.

En om dat te voorkomen kun je natuurlijk les nemen en dan vervolgens op je eigen motor en terrein het geleerde blijven oefenen tot de volgende les.

Ik zou me voor kunnen stellen dat je op die manier wat sneller zou kunnen gaan.




@ Luckysan: TS zegt dat hij het op eigen terrein wil doen, ik ga er toch vanuit dat daar geen ander verkeer rondhuppelt.
 
Laatst bewerkt:
Wat een moraalridders. Hebben jullie niet zelf de AVB geoefend op een industrieterrein?


@TS: ik raad je aan om eerst 1 of 2 rijlessen te nemen bij een rijschool, zodat je daar de basis van die oefeningen hoort. En dan iemand meenemen die met rijbewijs jouw motor naar een industrieterrein rijdt of zo. Regel wat pionnen en download de oefeningen, zet de pionnen op de juiste afstand en oefenen maar. Scheelt voor je AVB snel een lesje of 2.
 
Wat een moraalridders. Hebben jullie niet zelf de AVB geoefend op een industrieterrein?


@TS: ik raad je aan om eerst 1 of 2 rijlessen te nemen bij een rijschool, zodat je daar de basis van die oefeningen hoort. En dan iemand meenemen die met rijbewijs jouw motor naar een industrieterrein rijdt of zo. Regel wat pionnen en download de oefeningen, zet de pionnen op de juiste afstand en oefenen maar. Scheelt voor je AVB snel een lesje of 2.

Nee sorry ben wat dat betreft maar een braaf jongentje.
het is zelfs nooit in me opgekomen om zo iets te doen.
 
jij hebt het hier nog over eigen schade stel je rijd iemand of iets aan en dan.

advies blijf bij rijles nemen en dan doe je er maar iets langer over.
je zit in iedergeval niet met de gebakken peren als er iets gebeurd.

ja ik weet dat dit moraalridder gedrag is, maar van invaliditeit kom je nooit meer af.

TS heeft het over eigen terrein en daar mag je gewoon rijden zonder rijbewijs. Zolang je AVB oefent wat kan er dan gebeuren?

TS, download anders ff dit document: http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Motoroefeningen.pdf

Hier staan alle oefeningen in die je moet kennen. Ik zou ze wel eenmalig een keer doen met een instructeur of iemand die z'n RBW al heeft.
 
He allemaal,

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties! En voor alle bezorgdheid :)
@pilot: dat was inderdaad de hele gedachtengang, een lesje en dan daarmee oefenen. . .
@swifty: goed idee van die pionnen en oefeningen, waar zijn ze te downen?

Witz
 
Over het algemeen heb je al vrij weinig lessen nodig, en de tijd die je gebruikt heb je ook echt nodig om dingen te leren, vooral bij het AVB. Als je acht uur lang die trucjes gedaan hebt, is het misschien een slim idee om ze 'thuis' ook nog eventjes te oefenen op je eigen fiets, maar ik zou gewoon (zeker de beginselen) lekker bij een lesschool nemen.
 
Ik heb indertijd 1 rijles genomen en examen aangevraagd en in 1 x geslaagd.
Moet je nagaan wat voor een kneus ik op de weg ben tegenwoordig.
En die bijzondere verrrichtingen????? nooit gedaan lijkt me wel leuk, maar toch zeg ik niet dat ik kan motorrijden!!!!!
Ik zou maar zeker via de normale weg je rijbewijs gaan halen.
 
He allemaal,

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties! En voor alle bezorgdheid :)
@pilot: dat was inderdaad de hele gedachtengang, een lesje en dan daarmee oefenen. . .
@swifty: goed idee van die pionnen en oefeningen, waar zijn ze te downen?

Witz
Zie de reactie boven jouw post ;)
 
quote:
witz schreef op 30 april 2008 @ 13:52:
He allemaal,

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties! En voor alle bezorgdheid :)
@pilot: dat was inderdaad de hele gedachtengang, een lesje en dan daarmee oefenen. . .
@swifty: goed idee van die pionnen en oefeningen, waar zijn ze te downen?

Witz


Zie de reactie boven jouw post ;)

Zag het net, stukje gelijk posten. :)

Thanks!
 
TS heeft het over eigen terrein en daar mag je gewoon rijden zonder rijbewijs. Zolang je AVB oefent wat kan er dan gebeuren?

TS, download anders ff dit document: http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Motoroefeningen.pdf

Hier staan alle oefeningen in die je moet kennen. Ik zou ze wel eenmalig een keer doen met een instructeur of iemand die z'n RBW al heeft.
:^

Gewoon af en toe een lesje nemen, om de 2 week ofzo en tussendoor veel oefenen wat instructeur gezegd heeft!! :]

Succes...
 
Laatst bewerkt:
Bijzondere verrichtingen zijn makkelijk zelf te oefenen en spaart je klauwen met geld uit.

Iemand met een eigen stukje terrein in de omgeving van Delft :)
 
Ik heb indertijd 1 rijles genomen en examen aangevraagd en in 1 x geslaagd.
Moet je nagaan wat voor een kneus ik op de weg ben tegenwoordig.
En die bijzondere verrrichtingen????? nooit gedaan lijkt me wel leuk, maar toch zeg ik niet dat ik kan motorrijden!!!!!
Ik zou maar zeker via de normale weg je rijbewijs gaan halen.


Hoe lang geleden was dat :?
 
Ik heb indertijd 1 rijles genomen en examen aangevraagd en in 1 x geslaagd.
Moet je nagaan wat voor een kneus ik op de weg ben tegenwoordig.
En die bijzondere verrrichtingen????? nooit gedaan lijkt me wel leuk, maar toch zeg ik niet dat ik kan motorrijden!!!!!
Ik zou maar zeker via de normale weg je rijbewijs gaan halen.

Voor mij het zelfde 3 maanden een oefenvergunning(jaja dat kon toen nog) en 1 les en in 1 keer geslaagd maar ja dat was toen(30 jaar geleden)
 
ik zou meteen maar stoppen. motor rijden is een dure hobby als je de lessen al niet kan betalen vrees ik het ergste voor als het gelukt is het stukkie plastic te halen waar op staat dat je met een motor de openbare weg zelfstandig op mag.
banden slijten valschades ga je misschien ook wel tegenkomen en er zijn nog veel meer kosten posten. begrijp me niet verkeert ik gun een ieder zijn motor plezier maar ik zou gewoon een tijdje sparen en dan je rijbewijs halen met lessen of een baan gaan zoeken die meer geld op levert dan je nu binnenkrijgt zodat de cashflow wat beter wordt. dan kun je ook lekker gaan rijden als je mag van het cbr.
 
Wat een moraalridders. Hebben jullie niet zelf de AVB geoefend op een industrieterrein?
:N
Eerst rijbewijs halen en daarna pas een motor kopen.
Hoe maak je anders een proefritje? Of gewoon maar een motor op de gok kopen?
Daar is het mij een beetje te duur voor, als ik een paar duizend euro kom brengen wil ik wel weten waar ik het aan uitgeef ;)
 
:N
Eerst rijbewijs halen en daarna pas een motor kopen.
Hoe maak je anders een proefritje? Of gewoon maar een motor op de gok kopen?
Daar is het mij een beetje te duur voor, als ik een paar duizend euro kom brengen wil ik wel weten waar ik het aan uitgeef ;)
Je GS heeft vast niet een paar 1000 euro gekocht...zowel dan mag je die van mij ook wel overnemen! :+

Ik snap zijn punt wel...motorrijlessen zijn duur, en hij heeft een oudje gekocht (gs550, 1980). Mits deze goed is qua remmerij etc. zie ik het probleem voor de AvB niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan