zelf oefenen

ben je wel goed bij je hoofd? ik word zo flauw van al dat moraalridder gezwets, je bent helmaal niet stoer zonder rijbewijs op een motor je bent gewoon een dikke mongool.
Als iemand mij aanrijd zonder verzekering en/of rijbewijs dan schop
ik hem finaal het ziekenhuis in..kom nou...je hebt toch wel verstand in je kop?
onverantwoord weggedrag is één, maar bewust onverzekerd rondrijden staat bij mij bovenaan op het lijstje mega-asociaal gedrag.
Maak jullie niet druk hoor, verder ben ik wel een aardige,rustige jongen 8-)
Goed zo, je kunt een mega a-sociale dikke mongool ook best verantwoord, aardig en rustig finaal het ziekenhuis in schoppen.... :P
 
In het andere stukje van het forum las ik de volgende wijze woorden van Sjako:

"rijd zonder rijbewijs plus het risico dat je met je voortanden speelt, want ik denk dat ik hele andere dingen zou laten spreken dan mijn mond als je 1 van mijn dierbaren aan zou rijden."


Dit geldt bij mij ook voor mensen mét rijbewijs.

Daarmee bedoel ik dus dat het woordje "verantwoording" nergens op dat rijbewijs te vinden is. Dat heb je in je hoofd!!!

Goed, dat er een complete financiele en gerechtelijke procedure na het maken van een ongeval gaat spelen, dat weet je.

Voor enkele jaren was er zelfs geen brommercertifikaat, reden we dus allemaal zonder. Nu is het er wel en dat heeft vlgs mij tot gevolg gehad dat iedere halve debiel met zijn scootertje volgas, telefonerend, met een radio op 10 en RODE lampen vóór en blauw achter door het rode licht mag rijden. Dit zijn trouwens de gasten die ik zonder twijfel torpedeer.

De moraalridders die hier lopen te schreeuwen dat je verkeerd bezig bent zonder het rose werden toendertijd DOOR DE WET zonder rijbewijs het verkeer ingestuurd, inclusief een stuk snelweg.

Daarbij ben ik van mening dat degenen die tegenwoordig een rijbewijs halen perfect achies kunnen draaien op een parkeerplaats, maar totaal niet weten van de signalen die hun banden in een bocht geven.

Ga voor de grap maar eens na hoe vaak je per dag wel niet een bijna ongeluk hebt dat niét jouw schuld is. Allemaal met mensen die een rijbewijs pretenderen te hebben.

Het hele instituut "rijbewijs" is voor mij een farce, gebakken lucht, een fiasco, WC papier.

Verantwoordelijkheid zit écht tussen je oren, en niet in je portefeuille.

er zijn trouwens instellingen waar je wél motor leert rijden, PIVM, VRO-dingen.

het rijbewijs bestaat uit drie delen, daar zou een scheurrandje tussen moeten zitten. Kun je drie keer een grove fout maken.
 
In het andere stukje van het forum las ik de volgende wijze woorden van Sjako:

"rijd zonder rijbewijs plus het risico dat je met je voortanden speelt, want ik denk dat ik hele andere dingen zou laten spreken dan mijn mond als je 1 van mijn dierbaren aan zou rijden."


Dit geldt bij mij ook voor mensen mét rijbewijs.

Daarmee bedoel ik dus dat het woordje "verantwoording" nergens op dat rijbewijs te vinden is. Dat heb je in je hoofd!!!

Goed, dat er een complete financiele en gerechtelijke procedure na het maken van een ongeval gaat spelen, dat weet je.

Voor enkele jaren was er zelfs geen brommercertifikaat, reden we dus allemaal zonder. Nu is het er wel en dat heeft vlgs mij tot gevolg gehad dat iedere halve debiel met zijn scootertje volgas, telefonerend, met een radio op 10 en RODE lampen vóór en blauw achter door het rode licht mag rijden. Dit zijn trouwens de gasten die ik zonder twijfel torpedeer.

De moraalridders die hier lopen te schreeuwen dat je verkeerd bezig bent zonder het rose werden toendertijd DOOR DE WET zonder rijbewijs het verkeer ingestuurd, inclusief een stuk snelweg.

Daarbij ben ik van mening dat degenen die tegenwoordig een rijbewijs halen perfect achies kunnen draaien op een parkeerplaats, maar totaal niet weten van de signalen die hun banden in een bocht geven.

Ga voor de grap maar eens na hoe vaak je per dag wel niet een bijna ongeluk hebt dat niét jouw schuld is. Allemaal met mensen die een rijbewijs pretenderen te hebben.

Het hele instituut "rijbewijs" is voor mij een farce, gebakken lucht, een fiasco, WC papier.

Verantwoordelijkheid zit écht tussen je oren, en niet in je portefeuille.

er zijn trouwens instellingen waar je wél motor leert rijden, PIVM, VRO-dingen.

het rijbewijs bestaat uit drie delen, daar zou een scheurrandje tussen moeten zitten. Kun je drie keer een grove fout maken.
Kijk ik heb nog geen motor ofzo, maar een beetje ervaring lijkt mij wel handig.. En dat zit echt niet tussen je oren.
 
ervaring staat ook niet op je rijbewijs.

ik rij 26 jaar en doe nog dagelijks ervaring op
 
Ga voor de grap maar eens na hoe vaak je per dag wel niet een bijna ongeluk hebt dat niét jouw schuld is. Allemaal met mensen die een rijbewijs pretenderen te hebben.

En dus toch maar de baan op gaan zonder wettelijk in orde te zijn? Wie is er dan de eikel of denk je dat die alleen maar aan bomen hangen?
 
Daar bedoel ik mee dat ze zich voordoen goed te kunnen rijden, ze hebben een papiertje maar dat is helemaal geen bewijs dat ze kunnen rijden, kwam effe niet helemaal duidelijk over... :?
 
Daarmee bedoel ik dus dat het woordje "verantwoording" nergens op dat rijbewijs te vinden is. Dat heb je in je hoofd!!!

Goed, dat er een complete financiele en gerechtelijke procedure na het maken van een ongeval gaat spelen, dat weet je.

De moraalridders die hier lopen te schreeuwen dat je verkeerd bezig bent zonder het rose werden toendertijd DOOR DE WET zonder rijbewijs het verkeer ingestuurd, inclusief een stuk snelweg.

Ga voor de grap maar eens na hoe vaak je per dag wel niet een bijna ongeluk hebt dat niét jouw schuld is. Allemaal met mensen die een rijbewijs pretenderen te hebben.

Het hele instituut "rijbewijs" is voor mij een farce, gebakken lucht, een fiasco, WC papier.

Verantwoordelijkheid zit écht tussen je oren, en niet in je portefeuille.

Dus....je hebt er klaarblijkelijk geen flikker van begrepen (sorry dat het ff in deze bewoordingen gaat). Het gaat er niet om of je rijden kunt.Het gaat erom of er na een ongeval iemand betalen kan...en als je niet verzekerd bent, want niet gedekt door de letter van de wet (dat stomme roze briefje wetjewel), dan betaalt er dus niemand....je naait een ander dus dubbel...en ook nog bewust..moet je nu echt zo intelligent zijn om dit te snappen?
Natuurlijk is deze jongen nie te beroerd om er es een keer gezellig over te lullen (ja dat kan ik ook :P ) onder het genot van een alchoholische versnapering.... ;)
 
Daar bedoel ik mee dat ze zich voordoen goed te kunnen rijden, ze hebben een papiertje maar dat is helemaal geen bewijs dat ze kunnen rijden, kwam effe niet helemaal duidelijk over... :?

Rob, degenen, die net van de rijschool komen en hun papiertje op zak hebben, vegen de dag erna hun kl*ten aan de wegcode, maar wanneer ze een ongeval veroorzaken zal hun verzekering het dekken(op enkele uitzonderingen na).
Wanneer je zonder rijbewijs daarentegen wat voor hebt...
Klein vraagje, als jij een jaar of 20 bent en je hebt een ongeval met een zwaar gekwetste of dode, wat zou dan jouw keuze zijn, rijbewijs+verzekering of de rest van je leven gaan werken voor een ander? Je hoeft niet te antwoorden hoor, we kennen het antwoord allemaal...
Ik weet dat er veel gebruikers op dit forum zitten, die met alles en nog wat lachen, maar ik weet ook dat ik hier vele postings lees over ongevallen en over boetes. Op dat moment zijn die roepers lang zo groot niet meer, dan druipt de str*nt lang hun billen...
Dat zou anders kunnen, wanneer "iedereen" eens gewoon zou doen en niet de hero zou uithangen...
(yep...moraal und so weiter, ik weet het....)
 
Op zaterdag 28 juni 2003 20:36 schreef Gizmo73 het volgende:Dus.... onder het genot van een alchoholische versnapering.... ;)


iedere Dinsdag hebben we TC (Technische Commissie 8-) ) in de kroeg :9
 
Op zaterdag 28 juni 2003 20:52 schreef Scania 124G het volgende:Rob, degenen, die net van de rijschool komen en hun papiertje op zak hebben, vegen de dag erna hun kl*ten aan de wegcode,en nog meer Bl@@t...


Dat noemen wij generalisering,mensen in hokjes stoppen,een x aantal mensen in een bepaalde doelgroep van dezelfde verwijten beschuldigen zonder daarbij zelf enige kennis van zaken te hebben over die personen... :Z

Gozer je vermaakt me nu al in een x aantal topics... :+
 
Ik ben het ook heus eens met iedereen dat het WC papiertje er gewoon moet zijn, tuurlijk. Maar je bent wel met me eens dat het een vrijwaring van het volgen van de wet is, zonder ben je veel alerter.

Je moet het ook niet opzoeken en zonder rijbewijs naar Belgie gaan ofzo, dat heb ik ook nooit gedaan }) , Een rondje in de wijk vind ik alleszins acceptabel.
 
Inbeslagname.... Geen rijbewijs!

Rij je zonder omdat je met drank in je kraag bent gepakt, snij ik je kop eraf :+ .
Rij je zonder omdat je te hard reed, ben je mijn held :)
 
Inbeslagname.... Geen rijbewijs!

Rij je zonder omdat je met drank in je kraag bent gepakt, snij ik je kop eraf :+ .
Rij je zonder omdat je te hard reed, ben je mijn held :)

Rij je zonder bijt ik sowieso je strot door....no questions asked.. })
 
Je moet het ook niet opzoeken en zonder rijbewijs naar Belgie gaan ofzo, dat heb ik ook nooit gedaan }) , Een rondje in de wijk vind ik alleszins acceptabel.

Meeste ongelukken gebeuren in een straal van 15 km van je huis....
 
Alle bullshit op een kluitje; als je iets overkomt waarbij je een ander letsel toebrengt, dan draai je er zelf 100% voor op, knoop dat goed in je oren. Met een opgevoerde brommer ben je DOORGAANS nog wel verzekerd, officieel niet maar in de praktijk vaak wel, maar zonder rijbewijs dus helemaal NIET... schade aan een auto of motor is nog tot daar aan toe (alhoewel; stel dat je een dure Mercedes trahst..), denk er ook aan dat een ziekenhuisrekening al gauw enkele tienduizenden euro's is.. en kosten van hulpinstanties, ja ook die worden in rekening gebracht.

Dus als jij denkt dat die paar keer rijden echt van wezenlijk belang zijn dan moet je het vooral doen. Maar als je zo slecht rijdt dat oefenen nog hard nodig is, dan is het misschien niet zo'n goed idee het onbegeleid te doen.. en als je volgens jezelf goed genoeg kan dan is dat uurtje rijden toch ook niet zo hard nodig??

Kortom ik raad het je ten zeerste af.... het zijn geen spelletjes.
 
Meeste ongelukken gebeuren in een straal van 15 km van je huis....


Amerikaans onderzoek?

Meeste mensen werken in een straal van 15 km rond hun huis en komen daar dus niet uit.
 
ps:Ik heb er nog eentje voor jou: De wet is er om overtreden te worden, anders was er geen wet nodig...nadenkertje.

Whoa! Paradoxaal! Hier moeten we een thread van maken!

Waarom kunnen onze motoren harder dan de toegestane snelheid?
Waarom zitten er sloten op de deuren van 24uurs winkels?
Als olijfolie van olijven wordt gemaakt, hoe zit dat dan met babyolie?

:Z
 
PS. volgens mij is het niet zo dat je het slachtoffer naait als je iemand aanrijdt (ja door het aanrijden maar verder niet ;) :P ), diegene wordt nl. gewoon verpleegd indien nodig en als blijkt dat de andere partij schuldig is (politierapport oid), wordt de rekening gewoon op die persoon gevorderd. Is die niet verzekerd, is diegene particulier aansprakelijk. Het slachtoffer merkt hier verder niks van.. maar het ziekenhuis of de verzekering van het slachtoffer neemt dan de vordering op zich en die wordt desnoods justitieel of per incassobureau (deurwaarder) geincasseerd...

- volgens mij zit het zo.. maar ik ben geen advocaat... feel free to add or correct me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan