zelf onderhoud/cursus?

mrs dragstar

Rookie
26 mei 2004
6
0
arnhem
Hoi,

Ik weet toevallig dat jaren geleden de ANWB cursussen gaf voor eenvoudige onderhoud/reparaties voor de motor.
Weet iemand of er ergens zoiets is, ik wil dus gewoon eenvoudige reparaties/onderhoud dingetjes zelf kunnen doen...lijkt me leuk en ook nog eens goedkoper.....maar ik heb dus geen technische achtergrond en/of knobbel....moet dus eenvoudige cursus zijn die zelfs voor een vrouwelijke biker te begrijpen is :] *D
 
Hoi mrs. Dragstar,

Rustig aan beginnen. Vragen kun je stellen in het techniek forum. Daar krijg je vaak alle antwoorden en tips.

Controleer voor je gaat rijden een paar dingetjes:

Branden mijn lampen?
Doen mijn knipperlichten het?
Zit er nog voldoende olie en benzine in het ding?
Controleer de bandenspanning.

Zo zijn er vst nog wel meer dingen die je kunt controleren.

Wie maakt het lijstje compleet?

Groet, en veel veilige kilometers

Motorbeer
 
Hoi mrs. Dragstar,

Rustig aan beginnen. Vragen kun je stellen in het techniek forum. Daar krijg je vaak alle antwoorden en tips.

Controleer voor je gaat rijden een paar dingetjes:

Branden mijn lampen?
Doen mijn knipperlichten het?
Zit er nog voldoende olie en benzine in het ding?
Controleer de bandenspanning.

Zo zijn er vst nog wel meer dingen die je kunt controleren.

Wie maakt het lijstje compleet?

Groet, en veel veilige kilometers

Motorbeer

Volgens mij vroeg ze niet naar controlles, maar wil ze onderhoud gaan doen.
:)
 
Erg veel dingen zijn makkelijk zelf te doen, eventueel met wat tips van mensen hier en anders misschien ook zo'n doe het zelf garage?
Is er in Brabant ook ergens zoiets trouwens, weet iemand dat toevallig?
Lijkt me ook wel wat om zoiets zelf te beginnen.
 
Honda vanrusselt hasselt

ále ik heb nog nooit meer als 20 euro op het factuur zien staan :9
En vandaag nieuwe remblokjes van voor laten leggen en heeft nog testritje gemaakt (was iets mis met de schakelpookje) moest aan werkuren 10 euro betalen

Maar wa zijn die remblokjes associaal duur dik 45 euro per setje B|

Wel orgineel honda meuk :+
 
Oh. Maar ik dacht dat je bedoelde dat je daar les kreeg om je onderhoud zelf te doen.

Mijn fout.
 
Hoi,

Ik weet toevallig dat jaren geleden de ANWB cursussen gaf voor eenvoudige onderhoud/reparaties voor de motor.
Weet iemand of er ergens zoiets is, ik wil dus gewoon eenvoudige reparaties/onderhoud dingetjes zelf kunnen doen...lijkt me leuk en ook nog eens goedkoper.....maar ik heb dus geen technische achtergrond en/of knobbel....moet dus eenvoudige cursus zijn die zelfs voor een vrouwelijke biker te begrijpen is :] *D

Jaaa toevallig laatst nog over gehad met Snow... Ik wil als ik mijn rbw heb ook zo'n cursus ga doen zodat ik niet voor ieder wissewasje naar de dealer moet of een man op hulp moet vragen. voor je het weet verwacht ie er nog iets voor terug.. :X

Zal ook eens op de sites kijken die er in de reacties zijn gekomen. :}
 
Werkhuisboek met veel foto's aanschaffen. Vb. Peters motorfietstechniek.
Er zijn nog andere meer algemene boekjes om onderhoud zelf te doen.

Mijn motor komt nooit bij een dealer.
Heb een sleutelvriend (MAN) gevonden waar ik veel aan kan vragen. Nee hij doet dat niet voor mij, we doen het samen.

Olie verversen en dat soort dingetjes is echt heel gemakkelijk als je een beetje handig bent.
 
Zeker als je wat simpele dingen zelf wilt gaan (bevoorbeeld olie verversen / nieuw oliefilter etc) moet je gewoon vragen of je effe mee mag kijken als je 'm wegbrengt voor een beurt. Kan je gelijk e.e.a. vragen. Vinden de meeste monteurs geen enkel probleem (zeker niet als je een vrouw bent... O-) )
 
Jaaa toevallig laatst nog over gehad met Snow... Ik wil als ik mijn rbw heb ook zo'n cursus ga doen zodat ik niet voor ieder wissewasje naar de dealer moet of een man op hulp moet vragen. voor je het weet verwacht ie er nog iets voor terug.. :X

Zal ook eens op de sites kijken die er in de reacties zijn gekomen. :}

Ik wil je er graag mee helpen hoor *D en over mijn verwachtingen hebben we het nog wel :+
 
Ik wil je er graag mee helpen hoor *D en over mijn verwachtingen hebben we het nog wel :+

[offtopic]
jou hulp kan ik altijd wel gebruiken.... en aangezien ik momenteel financieel erg krap zit zoals je weet moeten we maar iets anders vinden om je terug te betalen voor je hulp }) :9 [/offtopic]
 
[offtopic]
jou hulp kan ik altijd wel gebruiken.... en aangezien ik momenteel financieel erg krap zit zoals je weet moeten we maar iets anders vinden om je terug te betalen voor je hulp }) :9 [/offtopic]
Dus..... :o Sta je dan met je bek vol tanden *D

Ik zal je eerst wel op mijn motortje laten rijden :] als ik die weer een heb
Jij je RBW eerst halen en dan komen wij er zeker wel uit }) :]
 
Ook de grootste sleutelaar haalde de eerste niet gelijk een motorblok uit elkaar.
Begin met kleine dingetjes, als je ergens tegenaan loopt wat je niet weet zijn er altijd wel mensen die je raad geven.
 
Madracing (.nl) heeft vorig seizoen dergelijke
cursussen gegeven.
Staat nog een vervolg op de planning.
Een en ander is terug te vinden bij de
"collega's" van bikepower.
 
Terug
Bovenaan Onderaan