Zelf remschijven maken

Tuupke

MF veteraan
21 apr 2002
1.502
7
Dongen (N.br)
Heeft er iemand op dit forum zelf wel eens remschijven gemaakt?

Ik kwam eigenlijk op dit idee omdat ik ze op de beurs zag liggen in diverse vormen.
De vorm is geen probleem en evenwijdig krijg ik ze ook wel, maar zijn er nog dingen waar je evt. rekening mee zou moeten houden?
Wat ik me ook nog afvraag, is de manier van bevestigen (zwevende schijven)
Ik heb geen idee hoe deze, door middel van spec. busjes? , bevestigd worden.

Als iemand hier iets over weet zou ik dit graag vernemen uiteraard.

P.s. de schijven wilde ik gaan maken van RVS

Hieronder een voorbeeldje
StremX-Wave-Small.jpg
Sportbike-Rear-Rotors-Small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Titaan zou ik zo even niet weten, maar in dit topic staat in ieder geval een hele grote hoop onzin als het gaat om het zelf maken van remschijven (in het oude deel dan). Die dingen zijn echt niet zo speciaal als velen hier willen doen geloven.

Het komt er op neer dat je een materiaal selecteert op basis van een aantal eigenschappen, een tekening maakt. Het zaakje laat lasersnijden, watersnijden of frezen. Dan mooi vlak slijpen en monteren maar.

En dat gaat dan zo, in willekeurige volgorde:










Het zijn zwevende schijven op gespaakte Suzuki GS550 naven. Remmen al jaren helemaal prima op circuit met gesinterde remblokken. De mooie ringen komen bij MX-tec uit duitsland vandaan. Binnenwerkje is gewoon lasersnijwerkje in staal met een wat hogere treksterkte. clipjes zijn van 0,5mm rvs en de schijven zijn 5,6mm dik in 6mm houders.
Er zijn vast lichtere oplossingen te verzinnen maar als je de toegang hebt tot lasersnijwerk en een beetje kan tekenen is het wel een goedkope oplossing. Bij elkaar was ik nog geen €300,-- kwijt voor al het materiaal. Krijk je bij onze italiaanse remvrienden geen 2 op maat gemaakte schijven voor.

Later,

Loek
Wauw wat een baas! Ff zelf T-Drive schijven bouwen :}
 
Kijk, dat is netjes dan. Ik zou ook prima af kunnen met een titanium achter schijf aangezien ik die niet meer gebruik op circuit nadat ik op mn bek ben gegaan. Misschien maar weer eens oefenen met de nieuwe vork.
 
Tsja, voor wie er wat mee kan.
Jaren terug heb ik naar volle tevredenheid zaken gedaan met:
MX-TEC
Henry Fischer
Am Steinbruch 16
04758 Oschatz

0162 2865218
mail@mx-tec.eu, mail@mx-tec-parts.de
https://www.mx-tec.eu/
MX-TEC | eBay-winkels

Je stuurt een voorbeeld schijf op (zijspan remschijf EML GT2001) die maakt hij na, voor een prijs die heel wat vriendelijker is dan die van EML zelf.
Duurt even, maar je krijgt topkwaliteit voor een zeer strakke prijs!
De schijf was van harder materiaal dikker en wave-vorm en geboord.
Heden rekent Ad van Gils EML Remschijf .
Toen was het geloof ik ca. €160,-.

Ik vind het een aanrader!

O ja, voordat je het gaat vragen, in 2014 betaalde ik voor die remschijf inclusief verzendkosten €99,-.
 
Tsja, voor wie er wat mee kan.
Jaren terug heb ik naar volle tevredenheid zaken gedaan met:
MX-TEC
Henry Fischer
Am Steinbruch 16
04758 Oschatz

0162 2865218
mail@mx-tec.eu, mail@mx-tec-parts.de
https://www.mx-tec.eu/
MX-TEC | eBay-winkels

Je stuurt een voorbeeld schijf op (zijspan remschijf EML GT2001) die maakt hij na, voor een prijs die heel wat vriendelijker is dan die van EML zelf.
Duurt even, maar je krijgt topkwaliteit voor een zeer strakke prijs!
De schijf was van harder materiaal dikker en wave-vorm en geboord.
Heden rekent Ad van Gils EML Remschijf .
Toen was het geloof ik ca. €160,-.

Ik vind het een aanrader!

O ja, voordat je het gaat vragen, in 2014 betaalde ik voor die remschijf inclusief verzendkosten €99,-.
Ja precies, goed spul voor fijne prijzen. Aardige kerel om zaken mee te doen. Exact dezelfde ervaring gehad :t
 
Tsja, voor wie er wat mee kan.
Jaren terug heb ik naar volle tevredenheid zaken gedaan met:
MX-TEC
Henry Fischer
Am Steinbruch 16
04758 Oschatz

0162 2865218
mail@mx-tec.eu, mail@mx-tec-parts.de
https://www.mx-tec.eu/
MX-TEC | eBay-winkels

Je stuurt een voorbeeld schijf op (zijspan remschijf EML GT2001) die maakt hij na, voor een prijs die heel wat vriendelijker is dan die van EML zelf.
Duurt even, maar je krijgt topkwaliteit voor een zeer strakke prijs!
De schijf was van harder materiaal dikker en wave-vorm en geboord.
Heden rekent Ad van Gils EML Remschijf .
Toen was het geloof ik ca. €160,-.

Ik vind het een aanrader!

O ja, voordat je het gaat vragen, in 2014 betaalde ik voor die remschijf inclusief verzendkosten €99,-.
daar heb ik ook 2x schijf besteld, 1x voor een XL600 (320mm)
en één voor deze motor;
20200405_183800.jpg

is te koop btw...
 
Terug
Bovenaan Onderaan