Zelf-rijdende motorfiets, is dit vooruitgang ?

Waarom zou je nog op de motor gaan als dat ding zelf rijdt?
Alle voordelen zijn dan in één keer verdwenen.
 
Bovendien is bij auto's gebleken dat al die zelfdenkende meuk tot meer ongevallen heeft geleid.

En wat is nou de lol van motorrijden?
 
Er zijn geen zelfrijdende motoren, net zo min als dat er zelfrijdende auto's zijn. Sommigen kunnen een kunstje zoals het volgen van de midden streep of het afstand houden tot een voorligger maar dat heeft niets met zelfrijdend te maken. Ik verwacht ook niet dat ze er ooit komen ook al omdat het een non-probleem is waar hier aan gewerkt wordt.
Als je dan toch iets spectaculairs wil doen op dit gebied, maak dan een zelfrijdende tram, echt niet meer dan dat, een tram op rails die zelf rijdt. Die 's morgens in de remise tegen de andere menselijke chauffeurs zegt: ik ga op pad, tot over 3, 5 uur. Het is er niet , het gaat er ook niet komen.
 
Er zijn geen zelfrijdende motoren, net zo min als dat er zelfrijdende auto's zijn. Sommigen kunnen een kunstje zoals het volgen van de midden streep of het afstand houden tot een voorligger maar dat heeft niets met zelfrijdend te maken. Ik verwacht ook niet dat ze er ooit komen ook al omdat het een non-probleem is waar hier aan gewerkt wordt.
Als je dan toch iets spectaculairs wil doen op dit gebied, maak dan een zelfrijdende tram, echt niet meer dan dat, een tram op rails die zelf rijdt. Die 's morgens in de remise tegen de andere menselijke chauffeurs zegt: ik ga op pad, tot over 3, 5 uur. Het is er niet , het gaat er ook niet komen.
Bekijk eens in b.v. Toulouse hoe de metro daar rijdt.
 
Ik denk dat het handig is voor de kilometers... Je stuurt je motor met een tourrit mee terwijl je lekker thuis binnen staat te behangen.

Huls zijn bewering spreekt me erg aan, en de metro in toulouse rijdt als alle andere Märklin digitale banen een vast programma af, dat kun je met wat handigheid en wat relais heel simpel zelf bouwen
 
Wat gaan we er weer heerlijk serieus op in. Is het echt al vrijdag ja? Ik moet nog een dag....
 
Ik vond zelfparkerende auto’s ook een lachertje
Het is voor veel vrouwen een zegen :+
 
Nou leuk...je hoeft er niet eens meer op te stappen. Kan je gewoon op het terras blijven en dan komt hij je na een uurtje wel weer halen....-O-
Maar...wat als hij stilstaat: moet je dan nog wel je voet aan de grond zetten? (hij reed trouwens gewoon door bij dat stopbord op de weg)
 
Bovendien is bij auto's gebleken dat al die zelfdenkende meuk tot meer ongevallen heeft geleid.

En wat is nou de lol van motorrijden?
Pertinente onzin. Er gebeurd per afgelegde kilometer minder vaak een ongeluk dan met door mensen bestuurde auto's. Maar dat scoort niet in het nieuws.
 
Dat is de vraag, zo zei er een admin van een forum dat hij best even op zijn phone kon kijken want zijn auto blijft binnen de lijnen. Ik ben verbaasd als ik zoiets lees.
 
Wanneer je als fabrikant, een zelf-rijdende motor ontwikkeld, heb je dus niet begrepen waarom een motorrijder motor rijdt.
En dat vind ik eigenlijk best triest.

Ach BMW heeft schijnbaar wel eens problemen met het rijwiel gedeelte (o.a. cardan)
Minder gewicht op de motor scheelt dan weer met betrekking tot slijtage:t:t

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan