Zelf sleutelen aan je eigen motor

Ik ken iemand die is nogal handig. Die heeft voor mij linkjes gemaakt, zodat ik zelf de RS250 van mn vriendin kon verlagen ;)

Verder heb ik op de RS een en ander vervangen voor de looks (ruitje, knippers ed.) En zelf Ketting+tandwielen vervangen, de bandjes. Thermostaat (dus het hele koelsysteem is eraf geweest) PV's gechecked.
 
Hee Michel goh leuk man en schiet het al op met de Rs,en Adranalin Junkie goed bezig man en het heeft wel wat om samen met je Pa aan je motor te sleutelen *D *D :P
 
Doe eigenlijk alles zelf aan de motor, behalve de banden vervangen. Geen zin om te gaan kloten zonder bandenapparaat. :+ Koekblik idem, en die heeft regelmatig wat TLC nodig :P .

grz Thijs
 
Ben ook van plan om wat meer aan mijn eigen motor te doen, maar waar halen jullie de onderdelen vandaan?
Zoals remblokken, oliefilter, luchtfilten enz.
En waar laten jullie de afgetapte olie?

Heb ook een werkplaatshandboek dus het moet allemaal wel lukken
 
Ben ook van plan om wat meer aan mijn eigen motor te doen, maar waar halen jullie de onderdelen vandaan?
Zoals remblokken, oliefilter, luchtfilten enz.
En waar laten jullie de afgetapte olie?

Heb ook een werkplaatshandboek dus het moet allemaal wel lukken

Remblokken heb ik aftermarket, van Lucas... zijn beter dan ori...

lucht/olie filter, bougies etc. gewoon bij motordealer, olie ook, of bij het tanks station ofzo.


afgetapte olie gooi ik in de sloot bij ons voor de deur :+
Nee, die kan je gewoon inleveren bij de vuilinzameling.
 
Ben ook van plan om wat meer aan mijn eigen motor te doen, maar waar halen jullie de onderdelen vandaan?
Zoals remblokken, oliefilter, luchtfilten enz.
En waar laten jullie de afgetapte olie?

Heb ook een werkplaatshandboek dus het moet allemaal wel lukken


Bestel veel via Internet meestal bij www.Louis.de heeft heel veel niet te duur en vlot binnen,en afgetapte olie gaat naar een oliedepot van de Gemeente
 
Hee Michel goh leuk man en schiet het al op met de Rs,en Adranalin Junkie goed bezig man en het heeft wel wat om samen met je Pa aan je motor te sleutelen *D *D :P
Jazeker, de RS zit weer in elkaar. Ik heb alleen gemerkt met de nieuwe remblokken dat het misschien ook niet onverstandig is om de vloeistof even te verversen, maar dan gooi ik er meteen RVS omvlochten leidingen op.

Vorige week de 1e testritjes gemaakt en alles voelt goed. Ik heb nog wat spul wat binnen moet komen om te vervangen, maar daar rijdt ie wel om. Ik moet voor het schakelsysteem een en ander vervangen, want er zit veels te veel speling op het schakelpedaaltje. Andere koppelingshendel moet er nog op.

De voorvorkkeringen moet ik nog vervangen, en dan doe ik meteen andere veren erin gooien en nieuwe olie. Eigenlijk wil ik het subframe laten stralen en coaten. En Het framen en achterbrug opnieuw polijsten....Dus ik heb nog wel een waslijstje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan