Zelf slotje plaatsen?

Slotje

  • Topic starter slotje plaatsen.

    Stemmen: 16 57,1%
  • Modjes laten doen.

    Stemmen: 6 21,4%
  • Iedereen slotje laten plaatsen

    Stemmen: 3 10,7%
  • Echt weer iets voor een vrijdag.

    Stemmen: 3 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    28
full
 
Wat je natuurlijk zou kunnen doen, is de TS een slotje laten plaatsen, waarbij anderen een topic report kunnen sturen als ze vinden dat dat onterecht is. Vervolgens zou een modje het slotje keer kunnen verwijderen, en voorkomen dat de TS het er opnieuw op kan zetten.

Dat vereist waarschijnlijk wel een aanpassing van de database en de forum software, maar op die manier is misbruik vrijwel uitgesloten.

Aan de andere kant: waarom moet een topic perse op slot als het nergens meer over gaat? Je *hoeft* het niet te lezen. Bij een verkoop topic kan de TS ook een berichtje plaatsen / de openingspost editen om aan te geven dat het item verkocht is.
 
Wat mij vaak opvalt is dat er gevraagd wordt om een slotje maar dat hij er niet komt.
Bij wat ik voorstel heb je dat niet meer.
Roepen om een slotje betekent niet automatisch dat wij ook een topic op slot doen (met uitzondering van verkooptopics). Wij beoordelen of een slotje op z'n plaats is of niet en ketsen het topic dan wel of niet op slot :)
 
Dat komt misschien omdat moderators niet altijd ALLE topics lezen...daar is het topic-report voor uitgevonden :Y
:^ Alle topics en alle posts lezen is niet meer te doen dus klik op dat gele driehoekje bovenin en en dan krijgen wij een melding en bekijken het :)


En soms wordt er idd om slotjes gevraagd omdat een discussie niet gaat zoals topicstarter eigenlijk verwacht had...en dat is natuurlijk reden om t topic juist open te houden })
[relmodus]
:^ :Y })
[/relmodus]
 
Laatst bewerkt:
:^ Alle topics en alle posts lezen is niet meer te doen dus klik op dat gele driehoekje bovenin en en dan krijgen wij een melding en bekijken het :)

Nu we het daar toch over hebben? Bij welke MOD komt het dan terecht?
En als ik toch bezig ben heb ik nog een vraagje:
daar vlakbij zit de knop om een topic favoriet te maken of om mailnotificatie te vragen. Kan er ook een knop bijkomen om deze weer af te zeggen. Dat is veel minder omslachtig......
 
Nu we het daar toch over hebben? Bij welke MOD komt het dan terecht?
Dat komt algemeen terecht. Maar we zitten niet continu in de mail te kijken of er weer een notificatie is en soms moeten wij ook een topic doorworstelen om te kijken wat er nu aan de hand is dus het kan zijn dat het wat langer duurt voor er gereageerd wordt.
 
Helaas teveel babies op MF. Gaat het even niet naar hun zin, gaan ze huilen.
Dus die hebben een modje nodig als voogt. :P
 
Nu we het daar toch over hebben? Bij welke MOD komt het dan terecht?
En als ik toch bezig ben heb ik nog een vraagje:
daar vlakbij zit de knop om een topic favoriet te maken of om mailnotificatie te vragen. Kan er ook een knop bijkomen om deze weer af te zeggen. Dat is veel minder omslachtig......
Zoals Koffer al zei: in algemeen. En voor die knop kun je een verzoekje plaatsen in Forumsoftware bugs en wensen deel 2 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook wel een goed idee, maar beperk het dan tot de verkoopfora. Er wordt daar geregeld nog een bod gedaan op dingen die al verkocht zijn e.d. Dat is gewoon irritant, dan moet je heel het topic doorlezen of het product waar het om gaat nog in de handel is.
 
Ik vind het ook wel een goed idee, maar beperk het dan tot de verkoopfora. Er wordt daar geregeld nog een bod gedaan op dingen die al verkocht zijn e.d. Dat is gewoon irritant, dan moet je heel het topic doorlezen of het product waar het om gaat nog in de handel is.
Als een topicstarter nu al niet een topicreport verstuurt voor een slotje zal hij dan wel op het knopje 'sluiten' klikken?
 
Als een topicstarter nu al niet een topicreport verstuurt voor een slotje zal hij dan wel op het knopje 'sluiten' klikken?

Als je dat knopje duidelijker maakt dan het topic-report knopje, wel. Ik zie zat topics voorbijkomen waarbij de laatste post een verzoek is om het dicht te gooien. Dus mensen kennen dat knopje niet, maar als je duidelijk maakt dat ze het zelf kunnen sluiten werkt dat denk ik wel.
 
Ik weet zelf ook niet eens hoe het werkt als je een topic wilt laten sluiten door een slotje.
Dus lijkt mij een prima idee eigenlijk :P al zeg ik het zelf :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan