zelf spuiten "striping"

obme_ief

MF veteraan
2 aug 2003
1.190
0
scheemda
ik ben van plan on zelf wat strepen enzo aan te brengen op de tank en plastics, dit alles gewoon met de spuitbus, het probleem is dat je dat heel snel gaat voelen en ik vroeg me af of er iemand tips had om dat zoveel mogelijk te voorkomen.

(beste mannier van afplakken, word het opgelost door de blanke laklaag die er overheen komt?)

vast dank :)
 
ik ben van plan on zelf wat strepen enzo aan te brengen op de tank en plastics, dit alles gewoon met de spuitbus, het probleem is dat je dat heel snel gaat voelen en ik vroeg me af of er iemand tips had om dat zoveel mogelijk te voorkomen.

(beste mannier van afplakken, word het opgelost door de blanke laklaag die er overheen komt?)

vast dank :)

Goede plakband gebruiken,niet van die crepetape(papier)maar,k'noem het maar ff rubbertape zeer flex en neemt de verf op,ga voor dat je gaat spuiten je bus ff onder de warme waterstraal houden(hiermee verhoog je de druk wat als voordeel heeft dat je verf lekker regelmatig uit de bus komt)Nu komt een leuke,een spuitbus heeft een rondstraal beeld welke erg breed is dit kun je beperken door de dop van je spuitbus erop te laten zitten en er vervolgens een gat in te maken(welke je spuitbeeld beperkt)tevens ruimte maken voor bediening natuurlijk.
(dit wordt veel toegepast bij airbruch spuiters welke je wel eens ziet op schuttingen..........

En zeker is dat je spuitwerk voelbaar blijft!!!
Indien je dit niet wilt zul je naar een orgi spuiter moeten,want dan komt er een laklaag over(aantal) 8-)
Suc6 ermee....
 
Je blijft een rand altijd voelen, ik had mijn motor laten spuiten en voelde ook een opstaande rand.

Toen ben ik teruggegaan naar de spuiter, die heeft het randje zeer fijn opgeschuurd en daarna het geheel in de blanke lak gezet, en het resultaat is :9~

full
 
Je zou een airbrush kunnen gebruiken. Dat geeft een zeer fijn regelbare straal.

Anders kun je door een "masker" spuiten, een stukje karton waar je een gaatje in maakt, iets breder dan het te spuiten streepje.

Maar wat je ook doet, als je afplakt krijg je een verhoogde rand. Doe je dat niet, dan krijg je weer een nevel op het "oude" lakwerk. Maar dat krijgt een professionele spuiter ook.

Heb je er al eens aan gedacht om die striping er op te plakken die ze bij de automaterialenhandel verkopen? Die kun je evt. ook in de blanke lak zetten. Wel ff testen van te voren, om te zien of de striping niet reageert met de lak.
 
Een professonele spuiter krijgt dus echt geen overspray op de rest van de lak ben niet voor niets professioneel
en je motor spuiten met een spuitbus moet je wel helemaal gek zijn
denk je nou echt dat je je verf mooi kan verdelen met een spuitbus
krijgt geen mooie glans als je het mij vraagt
en wat betreft de striping ikzelf heb een kawa stickers op de tank zitten wel onder de blanke lak maar voel nog steeds randjes
als je die weg wil hebben moet je blanke lak schuren spuiten schuren spuiten schuren spuiten etc.
 
Een professonele spuiter krijgt dus echt geen overspray op de rest van de lak ben niet voor niets professioneel
en je motor spuiten met een spuitbus moet je wel helemaal gek zijn
denk je nou echt dat je je verf mooi kan verdelen met een spuitbus
krijgt geen mooie glans als je het mij vraagt
en wat betreft de striping ikzelf heb een kawa stickers op de tank zitten wel onder de blanke lak maar voel nog steeds randjes
als je die weg wil hebben moet je blanke lak schuren spuiten schuren spuiten schuren spuiten etc.

Nou dat valt wel mee schuren spuiten schuren spuiten,kunt ook een vuller gebruiken is een schuren aflak erop en klaar(voel je je striping ook nie meer)
En wat spuitbus aangaat er is werk daar sta je van te klappertanden

al die lagen blanke lak gaat wel tenkoste van je kleurindensiteit(mooi woord)
Kijk maar eens in een bus blankelak dan zie je de kleur GEEL.........
 
hey,

hartstikke bedankt voor de antwoorden, vraag ik me alleen nog af wat dat "ik noem het maar ff rubbertape" is :)

ik denk dat ik de strepen (en ook nog wat grotere vlakken) er zelf op zet en dan ligt opschuren en dan de blanke lak door een bedrijf laat doen.

ik vind het niet erg als je iets voelt maar wil wel weten hoe je het tot een minimum beperkt :)
 
Deze kun je kopen bij de verfspeciaalzaak voor autolakken (industrie)
Let wel als je een rodebies wilt trekken doe er ff grijs onder i.v.m te weinig pigment in de rode verf(nadeel van rode verf)
Denk bij het afplakken ook erom:ga met je nagel over de kant waar de verf komt en als je hebt gespoten trek de tape naar de verf toe eraf...........(dit kan direct na het spuiten!)

En als je hem toch in de lak laat zetten door een bedrijf bij alles wat je doet neem'm goed af m.a.w.vuil en vlek siliconenvrij
 
Terug
Bovenaan Onderaan