zelf terug schakelen GPX600R

Status
Niet open voor verdere reacties.

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
hallo... mijn GPX600R (1991) heeft een bijzondere optie... Hij schakelt zelfstandig terug bij afremmen op de motor in hogere (boven de 6000 RPM) toeren tallen.
Nu is dit op zichzelf niet zo erg, want terugschakelen moet toch... Maar ben een beetje bang dat er mogelijk iets ernstiger aan de hand is.

Iemand een suggestie wat ik zou kunnen nakijken?
Het blokkie heeft 17000 km gelopen (ik geloof dat (gezien de staat van de rest van de motor ook wel))

slotje gevraagd, probleem is niet de bak.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat het iets te maken kan hebben met de veer die de pook terug in de middenstand brengt. Veert de pook 2 kanten op ??
Schakelt hij 1 of meerdere versnellingen terug ?

Stel ik rij in mijn 4, 9000 toeren, draai het gas dicht en ga remmen op de motor, dan springt hij naar zijn 3, en even later naar zijn 2.
Doet ie zelf...
Ja veert (maar zal dat zo nog even nakijken).
 
Gisteren een uitgebreide test sessie gehouden. Hierbij heel nauwkeurig bij zitten houden Wat er nu wanneer gebeurd....
En gelukkig (vind ik!) er wordt NIET geschakeld!!!
Ik rij in 3, laat gas los, er ontstaat een hopje... en ik controleer daarna de versnelling... nog altijd 3... :) dus geen geschakel!

zoektocht richt zich op mengsel en ontsteking. dit topig mag dicht.
 
Gisteren een uitgebreide test sessie gehouden. Hierbij heel nauwkeurig bij zitten houden Wat er nu wanneer gebeurd....
En gelukkig (vind ik!) er wordt NIET geschakeld!!!
Ik rij in 3, laat gas los, er ontstaat een hopje... en ik controleer daarna de versnelling... nog altijd 3... :) dus geen geschakel!

zoektocht richt zich op mengsel en ontsteking. dit topig mag dicht.

Ok
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan