zelf uitlaat maken

savagewarrior

Rookie
17 jun 2006
21
0
renswoude
een poosje geleden stond er een topic over hoe je zelf een uitlaat kan maken met lasbochten.maar ik kan ehm nergens meer vinden.ik ben zelf bezig m`n savage aan het verbouwen en wil ook zelf een dragpipe eronder maken.maar waar moet ik dan allemaal rekening mee houden en moeten er ook schotjes ingelast worden ivm tegedruk?
 
Ik heb een open uitlaat van HD op mn savage, heb halverwege de pijp een roostertje ingelast, werkt prima. Alleen heb ik een 4 bak waardoor ik in hogere toerental de mooie knallen kwijtraak voor alleen een bak herrie.... Dus t is wel gaaf alleen rustig blijven toeren..
 
ik heb zelf ook een vierbak..maarja een savage is toch geen motor om hoge toeren mee te rijden..ik kreeg het idee door een aflevering van biker build off om zelf een uitlaat te maken maar daar zie je natuurlijk lang niet alles hoe ze zoon uitlaat maken..en ben dus benieuwd of er nog meer mensen zijn die zelf een open pijp gemaakt hebben op hun chopper...
 
..ben ff aan t zoeken geweest in de vorige berichten,k weet nl z e k e r dat k t ergens een keer gelezen heb hier maar w a a r heh..

Vond wel de volgende info ,in tech.tips..misschien heb je daar wat aan ..

-["Ik heb een keer een stuk buis gekocht via autostyle.nl(dichtsbijzijnde dealer)
Deze was al gebogen, ds ok moest hem door snijden met een pijpsnijder en opnieuw laten lassen.
Was te krijgen in meerdere diktes en speciaal voor (auto)uitlaten ]

en verderop stond er nog n reactie hier op :

[ k heb zelf 40mm rvs-buis gebruikt met 2mm wanddikte..]

..Morgen ga ik effe bij twin-perormance in ommen langs-ook een erg schappelijke en handige kerel daar-effe wat besteld spul ophalen,k zal em ook even vragen naar 'doe het zelf-uitlaat-buis' dan..
Misschien hebben zij zelf een bep. merk wat e.e.a. leveren kan,

k hou je op de hoogte. :Y
 
Ik heb een 42 x 3 mm buis gebruikt
Alles uit 1 geheel (gewoon TIG gelast daar waar ie meer ruimte nodig was)en stukken gebogen met gewone hydraulische buigijzer 3 tons, buis vullen met zand om knikken te voorkomen
Flensen van bestaande bochten overzetten!
Verschroomd
Schotjes waren niet nodig, daar je er toch niet mee racet, maar heb gekozen voor een demontabele demper, een buis met daarin 3 schotjes, zo kom je door elke controle heen als je die erin hebt, die demper zit er hier niet in, maar druk ik er zo in, en zet ik vast met een M6 je

Dragpipe1.JPG


DSC00132.JPG
 
cv leidingen bij de gamma zijn lekker makkelijk zelf te buigen

Helemaal mee eens..heb es geexperimenteerd met verschillende diktes en buigers, en met dat ijzer vd gamma gaat t echt lekker makkelijk ja - k denk dat t goed bruikbaar is om zelf een sissybar van te maken bijv..heb een koperen voorbeeldje gemaakt zelf..EN n mega-fout stuurtje ...helemaal in die koperkleur ziet dat r wel errug 'vaut' uit natuurlijk-en dat vinnik dan weer mooi 8-)

Er mee rijden is een 2e-zo heel stevig voelt t niet an dus laat k nog maar ff verder zoeken naar geschikte buis .. :]
 
Maar hoe moeten die schotjes eruit zien?
Heb zelf een open HD uitlaat onder mn savage... Maar maakt echt teveel herrie. net ff wat demping zou fijn zijn. Iemand een idee. Eerder deed ik t met een stukje metaal (vastklemmen in de uiteinde van de uitlaat)en een schuursponsje, maar t schuursponsje verbrand na verloop van tijd. Zou dun staaldraad een oplossing zijn? en dit dat als een klosje opwinden?
 
bedankt voor de info hulzie..
ik heb op het werk ook een pijpbuig machine alleen bij grotere diameters buis komen automatisch grotere buigradiusen en ik heb eigenlijk een wat kleinere radius nodig een ergens tussendoor te kunnen..
heeft iemand toevallig foto`s die schotjes ik heb het wel gelezen alleen nog nooit gezien en heb echt geen idee hoe het er nou uitziet.
 
dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon stukken buis rond 42 buigen en aan elkaar lassen en het ik niet perse schotten nodig..
bij de orginele savagepijp is de buitenpijp eigenlijk een soort dummy want het uitlaat gas loopt maar door een dun pijpje heen denk iets van rond 25 of 30 ofzo..
ik wil er eigenlijk wel zeker van zijn dat ik niet m`n kleppen en de rest kapot rij op deze manier..
 
Terug
Bovenaan Onderaan