zelf verkopen of volledige dagwaarde (na ongeluk)

Gerard-030

Die hard MF'er
5 sep 2009
447
0
Utrecht
ik heb een tijd geleden een ongeluk gehad en nu is de motor financieel totalos verklaart

de dag waarde is 1850 euro en het "wrak" waarde is 830 euro, dit word bepaald door de biedingen van schade bedrijven

dus even snel gezegt of ik hou de motor en ik krijg 1020 euro (dagwarde - wrakwaarde= restwaarde) of ik sta hem af en krijg 1850 euro

en het gaat om een suzuki gsxr750w uit 92
foto's van schade staan in mijn profiel

en wat er nu allemaal aan gedaan moet worden is
kappen spuiten( misschien voorkuip vervangen of repareren)
nieuwe achterband
balhoofd lager
ketting set
kleppen stellen
schakel bendaal
beugel voorkuip (waar je spiegels aan vast zitten)

wat ik al heb gedaan
voorwiel
achterwiel
schijven voor (1100gixxer)
spiegels
koppeling vervangen

de motor heb ik half jaar geleden gekocht voor 1000 en heb er nu totaal 500 euro ingestoken

zal ik nu de motor afstaan voor 830 euro
of zelf verkopen op mf en mp en de rest waarde aannemen
 
ja dat dacht ik in eerste instantie ook maar misscnien dat de motor nu meer waard is dan 830 euro

bijvoorbeeld 1100 euro en rest waarde 1020 is 2120 euro dat is dan 270 meer als de dagwaarde

meer met het idee met welke manier kan ik het meeste geld uithalen
 
ja dat dacht ik in eerste instantie ook maar misscnien dat de motor nu meer waard is dan 830 euro

bijvoorbeeld 1100 euro en rest waarde 1020 is 2120 euro dat is dan 270 meer als de dagwaarde

meer met het idee met welke manier kan ik het meeste geld uithalen


Waarom zou hij nu ineens meer waard zijn?


edit: Oh, omdat je er al voor 500 in gestoken hebt.

Misschien eens peilen op marktplaats wat er nog voor gegeven wordt, maar ik ben bang dat dat niet veel gaat uitmaken.

Maar goed, niet geschoten is altijd mis. ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet zelf opknappen.

Maak er een project van ofzo.
En je leert er ook nog eens een hoop van.
 
als je het een leuke motor vindt, dan houden. wil je wat anders, dan is 1850 euro een leuk bedrag!

mocht je hem houden kun je bijna alles doen wat in je lijstje staat. behalve het spuiten, da's duur!
 
Hou er ook rekening mee dat een schademotor echt niet 1,2,3 verkocht is hè.
Als je laat uitkeren, heb je meteen 1850 euro. Anders duurt het langer en moet je nog maar hopen dat er meer dan 850 euro geboden wordt.
 
Heel simpel:
Zou je zo'n motor kopen voor 830 euro? Het maakt namelijk helemaal geen pukkel uit of je hem van jezelf of van een ander koopt. In dit geval koopje hem van jezelf.
 
Wat kun je voor de losse onderdelen vangen denk je?

Als dat meer is dan slopen maar ik denk eerlijk gezegd van niet...
 
Toen ik mijn auto total los reed kreeg ik de dagwaarde van de verzekeraar + het geld van de bieding van de opkoper van het wrak. Kan jij dat ook niet krijgen. Ik was verzekerd bij Unive
 
bedankt voor de snelle reacties

ik ga de motor tog afstaan want 1850 euro plus wat bijleggen (rond de 1500) koop je tog wel een hele leuke motor. En weet nu waar ik een beetje op moet letten als ik een andere motor koopt

als ik vrijdag van het waarborgfonds krijg te horen of ik het geld krijg uitgekeerd dan koop ik een andere motor

welke.... dat weet ik nog niet wil eerst een proefrit maken op een 2pitter en een 4pitter

voor de look vind een een r1/r6 uit 1999 of de rsv mille uit 2000 wel mooi
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan.

Vraag een is kun je hem zelf knappen in de staat waarin deze was voor het ongeluk voor die 800 Euro? Zo niet dan de dagwaarde aanpakken. Of je wel of niet je uren wilt rekenen moet je zelf weten. Hou er rekening mee dat het tegen kan vallen.

Als het financieel uit kan dan is de vraag wat doe je als de klaar bent verkopen m.a.w. ben je toch al toe aan iets nieuws? Dan kun je beter nu de dagwaarde aannemen tenzij je er nog een flinke winst op kan maken. (daar geloof ik niets van maar ja) Geen gedoen met verkoop en risico's dat het opknappen tegenvalt.

Een andere optie is kun je winst maken door de onderdelen van het wrak los te verkopen en heb je daar de tijd voor?

Mijn keuze dagwaarde aanpakken. 1 omdat ik toch wel eens toe was aan iets nieuws 2 omdat als ik de uren ging rekenen het niet uit kon.
 
Toen ik mijn auto total los reed kreeg ik de dagwaarde van de verzekeraar + het geld van de bieding van de opkoper van het wrak. Kan jij dat ook niet krijgen. Ik was verzekerd bij Unive

M.a.w. je kreeg meer dan dat je motor waard was vlak voor het ongeluk?

Sorry ik was er niet bij maar dat lijkt me stug. Als ze daar aan beginnen stijg het aantal ongelukken spectaculair.
 
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan.

Vraag een is kun je hem zelf knappen in de staat waarin deze was voor het ongeluk voor die 800 Euro? Zo niet dan de dagwaarde aanpakken. Of je wel of niet je uren wilt rekenen moet je zelf weten. Hou er rekening mee dat het tegen kan vallen.

Als het financieel uit kan dan is de vraag wat doe je als de klaar bent verkopen m.a.w. ben je toch al toe aan iets nieuws? Dan kun je beter nu de dagwaarde aannemen tenzij je er nog een flinke winst op kan maken. (daar geloof ik niets van maar ja) Geen gedoen met verkoop en risico's dat het opknappen tegenvalt.

Een andere optie is kun je winst maken door de onderdelen van het wrak los te verkopen en heb je daar de tijd voor?

Mijn keuze dagwaarde aanpakken. 1 omdat ik toch wel eens toe was aan iets nieuws 2 omdat als ik de uren ging rekenen het niet uit kon.


ja zo denk ik er ook over snel me geld en weer wat anders kopen moet zeggen dat het wel een fijne beginners motor was (als je je pols in bedwang kan houden)
 
bedankt voor de snelle reacties

ik ga de motor tog afstaan want 1850 euro plus wat bijleggen (rond de 1500) koop je tog wel een hele leuke motor. En weet nu waar ik een beetje op moet letten als ik een andere motor koopt

als ik vrijdag van het waarborgfonds krijg te horen of ik het geld krijg uitgekeerd dan koop ik een andere motor

welke.... dat weet ik nog niet wil eerst een proefrit maken op een 2pitter en een 4pitter

voor de look vind een een r1/r6 uit 1999 of de rsv mille uit 2000 wel mooi
En nog wat van de waarborgfonds gehoord ?
 
ja krijg niks gvd omdat mijn getuign niet alles heeft gezien. maar laat het hier niet bij zitten en ga maandag bezwaar aan maken, kans is minimaal maar beter dan het hierbij laten zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan