Zelfbouw Bakker/Sp1 eindelijk gereed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

haporta

Die hard MF'er
11 jun 2003
901
3
groningen
Na precies een jaar lang bezig geweest te zijn met onderdelen verzamelen afspraken maken met leveranciers, overheidsinstanties, motordealers en framebouwer Nico Bakker, is het me eindelijk gelukt.....
Mijn zelbouw project is klaar! :) :) :)

Vorige week maandag was de klap op de vuurpijl toen hij voor de RDW keuring moest, maar hij was in 1x goedgekeurd.

Ik zal in dit topic mijn ervaringen delen, zodat iedereen die met het idee loopt om zelf een motor te fabriceren, weet waar hij aan begint...

maar de voldoening is er:
full
 
krijg de komende week de volgende onderdelen binnen voor mijn zelfbouwprojekt:

- 2brothers high mount uitlaten (C4 voor de kenners)
- HS1 ruggesteuntje
- matrix stuurdemper
- 43 tandsachtertandwiel
- zero gravity ruitje(dubble bubble)


dus we blijven verbeteren ;)
 
Heb zelf in 97 mijn Duc als zelfbouw bij de RDW ter keuring aangeboden.
Toen mocht je ZELF het framenummer bepalen en moest je het zelf inslaan. Het waarom daarvan heb ik eigenlijk nooit begrepen. Ik ben blij om te horen dat dat in de tussentijd anders is geworden. Ik moest zelf drie keer terug, alvorens de 100% zegen te krijgen van het RDW. Voor wat betreft de BPM: ik meen begrepen te hebben dat je die al hebt betaald. In mijn geval kon ik een factuur overleggen waar een aantal delen op stonden voor een relatief laag bedrag. Hierover heb ik dus BPM moeten betalen. Viel dus alleszins mee. Frame: ik heb zelf ook een vakwerkframe, maar gemaakt van ovalen CrMo. Ik heb het toen laten vernikkelen. Ziet er heel goed uit, al zeg ik het zelf.

Voor de rest: hulde voor je werk en je doorzettingsvermogen. De regels zijn er niet makkelijker op geworden, ofschoon ik veel dingen in je verhaal herken. De keurmeester die mijn motor keurde had totaal geen affiniteit met motoren ("Ducati blok? Dat is toch een viercylinder?" :X :X B| ) Ook mijn claxon maakte te weinig geluid. Ik kon gelukkig even snel een claxon van een HD eropzetten, die wel de benodigde DB's produceerde.

Succes met de verdere afbouw en keep us posted !
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf in 97 mijn Duc als zelfbouw bij de RDW ter keuring aangeboden......
Succes met de verdere afbouw en keep us posted !
Thanks voor je reactie :) , ja het is zeker de afgelopen 2 jaren een stuk moeilijker geworden, op zich maar goed ook.. het is immers in ons aller belang. nl het terugdringen van motordiefstal en het omkatten ervan..

dit frame is overigens ook van CrMO gemaakt (32mm pijp)
 
Kan je iets meer vertellen hoe het allemaal ging met het frame??

En een kleine prijsindicatie wat dat frame nu gekost heeft.

Ben namelijk van plan om een geheel eigen motor te gaan bouwen in de toekomst.

Zoiets van een Harris frame, enkelzijdige achterbrug, mooie Ohlins voorvork volgens WSK specs, de lichtste velgen, gewoon het mooiste van het mooiste, entegen de tijd dat we alles hebben een heftig blok van een of andere 1000cc SS die gecrasht is net dat jaar of zo.

Mocht iemand een HARRIS frame hebben oid :)
 
Mijn complimenten :}

dat de keuring strenger is geworden vink nie erg maar dat je BPM moet betalen.......
ik denk dat dit betekent dat ik mijn projectje nog langer ga uitstellen.... want dat zou wel heel sneu zijn als ik een tweede keer bpm moet betalen over mijn eigen oude motor |(

-keep up tha ghood work....... *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan