Zelfbouw elektrisch verwarmde jas

Status
Niet open voor verdere reacties.
kun je zo'n verwarmde stoelkussen als in het linkje niet direct in een vest hatseflatsen?

Dat is idd het plan, ik heb 'm besteld en ga 'm in een binnenjas van een vorige motorjas innaaien, en een /zo'n steek-stekkerverbinding tactisch plaatsen..

- op het contactslot waar deze haar accuspanning krijgt of
- op de pool van het contactslot waar spanning op staat als het contact aan staat, maar ben bang dat het slot die dit extra-vermogen moet verwerken, er misschien niet op gemaakt is?
 
Dat is idd het plan, ik heb 'm besteld en ga 'm in een binnenjas van een vorige motorjas innaaien, en een /zo'n steek-stekkerverbinding tactisch plaatsen..

- op het contactslot waar deze haar accuspanning krijgt of
- op de pool van het contactslot waar spanning op staat als het contact aan staat, maar ben bang dat het slot die dit extra-vermogen moet verwerken, er misschien niet op gemaakt is?

Ah lijkt me ook wel wat, ook maar zo'n ding kopen. mooie how- to Hellracer!.

Waarom niet gewoon simpel 12v stekker via accu sammie? zit trouwens geen regelaar in die van de link, hoe warm gaat dat worden? :9 :9
 
't Is nou dat ik dit lees terwijl ik net in een land ben gaan wonen waar we wegens zon en hitte de kerst in ons ondergoed vieren, maar ik had dit de afgelopen winters in NL moeten weten. Had nog wel een oude jas en een paar kilometer UTP kabel over :) En ben gek op lange donkere koude nachten, zeker op de motor. Zo simpel, best veilig te doen, je zou er nog prima een thermostaatje in kunnen bouwen ook...
 
Of. Je koopt voor 7 euro een verwarmde stoelhoes. En naait de elementen in een fleece jack. Klaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik.
Waarom een 9 jaar oud topic omhoog schoppen als we al een topic hebben wat up to date is?
Geen gedoe met UTP kabel, moeilijke thermostaatjes maar gewoon knip en plak met een stoelhoes.
 
.. maar die stoelhoes wordt niet uit zichzelf warm, en zal toch op e.o.a manier op het boordnet aangesloten moeten worden? ;)
 
Ik heb een electr. stoelhoes, gepost in een bovenstaande link in een onderjas genaaid maar oef, het is wel een dik pakket geworden..
 
Jazeker. Zo heb ik het ook gedaan.

Desnoods eerst de elementen in een dunne doek maaien. En dat dan weer in het vest.

De elementen zitten gesandwiched tussen een laag vlieskatoen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan