Zelfbouw Lawson Replica hulp gevraagd !

Biede

Die hard MF'er
20 jan 2002
294
0
Amsterdam
Ik (maat van Biede) ben m'n Z1000 aan het upgraden maar loop tegen het volgende probleem aan.

ZZR1100 achterbrug in frame met ZXR750 achterwiel, en het past niet :?

Volgens kenners hoef ik alleen het gedeelte waar m'n tandwiel komt af te draaien om de ketting in lijn te krijgen, echter dit heb ik gedaan maar nu staat het wiel rechts van het midden. Wanneer ik de linkerkant van de tandwieladapter wil afdraaien valt het lager eruit !!

Wat nu ?????????
 
Meestal draai je niets van de velg af. Je draait meestal wat af van het gedeelte dat in de velg valt. Dus wat tegen de tandwielrubbers valt. Omdat je tandwiel te ver naar links staat. Meestal snij je dan ook wat van rubbers zelf af.
Hierdoor valt hij dieper in de velg en staat het tandwiel weer in lijn.
echter, wat hij verder naar binnen valt moet dan ook worden opgevuld aan de buitenkant met een extra bus.

Wat ik niet snap is dat je zegt dat hij verder naar rechts gaat. Maar (als je erop zit) aan de rechterkant zit je rem en daar gebeurt niets. :?

succes!
 
In de laatste MotorEmotion staat ook een verhaal over een gozer die zo'n soort ombouw gedaan heeft. Misschien kun je daar wat mee?

MotorEmotion is verkrijgbaar bij de betere bladenman. Of bel effe naar de redactie 0315 681326 (vragen naar Dolf Peeters, zeg maar dat je het nummer van mij hebt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan