Zelfbouw Throttle-Rockers

Zelfbouw Throttle-Rockers

Tijdens het zoeken op Motor-forum kwam ik een link naar Motorcycle Cruise Control and Assist - tegen. Dat leek me wel wat. Probleem is alleen dat ze die dingen hier zeker niet verkopen en ik heb bovendien niet zoveel vertrouwen in de postbezorging in Vietnam. Bestellen is daarom ook geen reele optie.

Dus onder het motto “creatief met PVC” heb ik maar geprobeerd om zelf iets te maken. Kwestie van een stukje pvc-pijp afzagen, in de lengte doorzagen, met een heteluchtpistool in de juiste boog blazen en met een slijpsteen, vijl en schuurpapier de vorm maken. Kwartiertje werk.

Ik heb een tweetal prototypes gemaakt. Ik heb me nog niet druk gemaakt over afwerking, vorm en ergonomische eigenschappen (en dat is ook goed te zien O-) ). Het gaat me er nu meer om dat het concept werkt. Dat doet het in ieder geval in de garage, het linkse model lijkt daarbij het beste. De rechtse model buigt naar buiten zodat ik het gashandel ook “normaal” beet kan houden.

Eén van de komende dagen tijdens een ritje beide modellen testen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Komt spul van DX ook niet aan?
Kost daar $ 2,70 incl shipping
DIY Motorcycle Throttle Booster - Yellow
 
Heb er een op ebay gekocht voor 6 dollar incl. verzenden... vind het een geweldige oplossing.. rij er nu al 7.000 km mee op mn R1100s (dagelijks 170km)..
 
Komt spul van DX ook niet aan?
Kost daar $ 2,70 incl shipping
DIY Motorcycle Throttle Booster - Yellow

Ik heb in mijn Vietnam-topic daarover geschreven:

Mijn adres hier in Vietnam is vergelijkbaar met:
Fred & Minh
Maasland
Zuid-Holland
Nederland
OK, Maasland is iets groter dan mijn dorp (ehh, denk ik, hoewel, qua oppervlakte??), maar het gaat om het idee. Je hebt hier in de omgeving nl. geen straatnamen. Dus postbezorging aan huis is uiterst dubieus.

Voor de zekerheid hebben we, toen we hier gingen wonen, een postbus genomen. Het dichtsbijzijnde postkantoor ligt op ca. 8 km. Maar ja, ook daar verdwenen tijdschriften. Ik ben zo wel aan het adres van nog een Nederlander gekomen. Ze hadden post voor mij niet in PO.box 18 maar in PO.box 52 gegooid. Niet eens er vlak naast of er vlak onder. Ik vond mijn post in mijn box met zijn kaartje eraan. Maar goed, alles bij elkaar dus ook niet echt betrouwbaar.


Als tijdschriften op deze wijze al verdwijnen, hoe zit het dan met pakketjes, waarvan men ongetwijfeld zal aannemen dat er waardevolle spullen in zitten? Kortom, ik beperk dat het liefst zoveel mogelijk. Met als consequentie dat ik met pvc-pijp, vijlen en slijpmachines aan de gang moet.

Edit. Maar misschien moet ik het voor dat bedrag maar gewoon eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb persoonlijk liever helemaal niets qua toestanden en klemmen of wat dan ook op m'n gashendel zitten, maar dat is uiteraard persoonlijke keuze.
:^
Ik heb er zelf 1 getest op de autosnelweg, maar vind het levensgevaarlijk, vooral tijdens de overgang tussen "normaal" rijden en "file" rijden (ondanks dat ik normaal altijd filerij }) )
 
Ik heb vanmorgen een korte testrit gemaakt met prototype 3. Even een boodschap doen in het dichtstbijzijnde plaatsje, ca. 16 km. totaal. Ongeveer de helft is "snelweg", de andere helft smalle binnendoorweggetjes.

Tja, ehh, hmm. Wisselend. Soms "geweldig, ideaal", soms "wat een rotding, weg ermee". En dat was niet helemaal terug te voeren op de soort weg, maar eerder op situaties. Remmen bv. vond ik wat "onwennig, vreemd". Ik heb geen betere beschrijving.

Ik heb niet het gevoel dat het aan het prototype ligt, ik denk dat ik met een "echte" dezelfde ervaringen had gehad.

Kortom, ik weet het nog niet. Ik ga hem volgende week testen op een ritje naar Nha Trang, totaal minstens 60 km., en dan nog eens kijken hoe het bevalt. Misschien is het een kwestie van gewenning, misschien is het gewoon niks.

Wordt vervolgd.
 
Tja, ehh, hmm. Wisselend. Soms "geweldig, ideaal", soms "wat een rotding, weg ermee". En dat was niet helemaal terug te voeren op de soort weg, maar eerder op situaties. Remmen bv. vond ik wat "onwennig, vreemd". Ik heb geen betere beschrijving.

Ik heb niet het gevoel dat het aan het prototype ligt, ik denk dat ik met een "echte" dezelfde ervaringen had gehad.

Kortom, ik weet het nog niet. Ik ga hem volgende week testen op een ritje naar Nha Trang, totaal minstens 60 km., en dan nog eens kijken hoe het bevalt. Misschien is het een kwestie van gewenning, misschien is het gewoon niks.

Wordt vervolgd.

Je moet 'm zó plaatsen dat hij nét je palm ondersteund als je het gas op standje "deze snelheid behouden" staat.

Als je hem hoger zet ( vanaf het stuureind bekeken méér met de klok mee ) krijg je met remmen dat je gas bij geeft. ) ik had hem eerst ook te hoog staan, maar realiseerde me dat hij me alleen maar hoeft te ondersteunen op kruissnelheid.

Zo rond 8 uur bj gas los ( bekeken vanaf de zijkant ) is een goede basisafstelling.
 
ik had hem eerst ook te hoog staan, maar realiseerde me dat hij me alleen maar hoeft te ondersteunen op kruissnelheid.
En dat is denkelijk meteen één van de grootste problemen. Door het soort verkeer hier kun je niet echt een “vaste” kruissnelheid aanhouden, zeker niet op het stukje dat ik vanmorgen heb gereden. Vandaar dat ik het op een langer stuk naar Nha Trang wil proberen en het zeker op een meerdaagse trip wil uittesten. Maar die is op zijn vroegst eind augustus, als het hoogseizoenbezoekersseizoen weer is afgelopen (is gisteren gestart).

Daarnaast wil ik met name de rechtse versie op de foto testen. Ik heb die zo gemaakt dat ik in principe het gashandel zonder dat ding kan bedienen maar door mijn hand wat naar rechts te schuiven hij onder mijn handpalm komt. In theorie een schitterend idee, hoe het in de praktijk werkt zal moeten blijken (Murphy kennende).
 
Terug
Bovenaan Onderaan