Zelfbouw ZX9R span

robisgaaf

Rookie
29 aug 2010
21
0
wosterhout
Hallo allemaal hier mijn beloofde tropic over mijn span.
Het is begonnen omdat ik graag weer span wou gaan rijden.
Zo reden we van de zomer terug van een treffen in spagharen,
en bij een stop kwam ik op het idiote idee aan mijn ZX9R een span te bouwen...
Dit meer omdat er geen financiele middelen waren voor een K1100 die aan mijn oude span zat te kunnen kopen vandaar dit project.
Het is begonnen met wat tekeningen die ik niet kan uploaden zijn te groot.
full

hier een foto van mijn subframe na een paar uurtjes werk.
full

de andere kant van de motor
full

en van voor ziet er al best vet uit al zeg ik het zelf
full

op deze foto is alles uit elkaar geweest afgelast en geschilderd het demonteren was nog niet zo makelijk want het subframe is uit een stuk
full

de bak zit er op nu nog afwerken.

inmiddels zit er verlichting op het zijspan en heb ik de stuurdemper gedemonteerd want deze is niet nodig op dit span (misschien monteer ik ooit nog wel een lichte stuurdemper maar als hij zo goed blijft rijden hou ik het zo)

er is ondertussen 300km met het span gereden en het stuurt wonderbaarlijk goed!

grt rob
 
Hey,

Hoe heb je je aansluiting op het balhoofd van het subframe nu gerealiseerd?
Draait die ook in een lagering?

Vind de bak met de vensterbanken achterop niet zo mooi, maar wel ruimte voor geraniums zo :+

Wel heeeel gedurft, en leuk de zelfde weg bewandeld te hebben als ik.
 
Hoeveel ruimte heb je nog over tussen je voordemper en je band? Ziet er wel errrrg krap uit!
 
Durf je er ook solo mee te rijden? Bandjes. :+

Mèn die voorvork wil ik ook op mijn ZX9R. :9~ _O- :}
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal ff wat toelichting op de vragen

Hoe heb je je aansluiting op het balhoofd van het subframe nu gerealiseerd?
Draait die ook in een lagering?
de vork draaid gewoon in de 2 originele lagers, voorop het balhoofd zit een vrij serieus gietstuk waar normaal het kuipframe aanvast zit hier het ik het subframe aan vastgemaakt

Durf je er ook solo mee te rijden? Bandjes.
lijkt me niet zon geslaagd plan.... en het demonteren van de bak duurt ook wel ff

o ja de bak is inderdaad niet zo mooi..... maar als je er lang naar kijkt wordt hij steeds mooier
ik heb de bak los gekocht voor weinig dat was de reden dat ik hem heb gekocht niet omdat ik hem mooi vind.....

ik ben meer voor praktisch dan mooi....
 
Bak valt over te twisten, maar snap wel dat je kiest voor het rijden.

Voorpartij met dikke band vind ik errug gaaf om te zien (zou JFJ niet zijn)
Dik wiel met dito band. Wat voor banden zijn het als ik vragen mag?

Als je maar zorgt dat de zijdelingse krachten op het balhoofd ook aan het hulpframe worden afgegeven. Maar dat lukt zo wel denk ik. (detail foto plaasten ;) )

Nogmaals, gedurfd en stoer plan.
 
het zijn GOOD RIDE 205/45/17 de goeie koopste die tegen hoge snelheden kunnen
46.- geloof ik op internet
maar als ik de voorband vervang leg ik er 195/45/17 op die is net wat smaller en past beter op de band deze is eigelijk te breed voor de velg want mijn voorvelg is iets smaller dan mijn achtervelg
de banden had ik al staan vandaar
 
Ik wil die voorvork wel eens ff zien :$ maar je plaats bestaat niet.
Al ben je wel bekend bij Google. :+

full
 
echt wel briljant ruig dit, maar wel doodzonde dat je wat bak betreft voor praktisch gaat en niet voor mooi, want oeioeioei, wat kan dit een mooi ding worden met een sportief laag bakkie ernaast!

dat voorwiel van je, is dat een ex achterwiel?
 
ja EHE je hebt gelijk maar ik heb geen geld voor een sjiek span en als ik dat wel zou hebben is dat aan mij niet besteed want ik rij de winter door en voor mij is het plezier er dan af denk ik dan ben ik heel de tijd bang dat ik um beschadig

grt
 
het is trouwens een ex ZX9R achterwiel kan ze evt uitwisselen

een detailfoto van mijn balhoofd ophanging maken lukt zo niet dan moet ik eerst weer een hoop onderdelen demonteren dus dat gaat um niet worden wellicht komen we elkaar eens tegen dan kan de kijken....
bijzonder omschrijf ik um maar
full

full

full
 
echt wel vet hoor, doe je nog extra stopschijfje voor? of heb je er zo voor gekozen?
Ik hou wel van deze brute uitstraling, maar zou ook zoals EHE zegt voor wat lagere sportievere bak gaan, maar tis duidelijk wat de bedoeling er mee is.
 
hey, das handig, je kunt je wielen uitwisselen en met die bak kun je ook varen... ;)


no offence, maar dat ding is van de zijkant nog lelijker dan van de achterkant.... voor weinig geld moet er toch wel iets fraaiers naast zo'n gigantisch cool apparaat te knuppen zijn ?
zelfs een vierkante bagagabak en dan zo'n zelfde velg als spanwiel zou al een enorme verbetering zijn ivg met deze boot.....

sorry dat ik er zo over doordraaf, maar ik vinnut zo'n zonde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan