zelfde motor van <25kw naar >25kw

RippyNL

Rookie
24 sep 2004
5
0
Hoofddorp
Ik heb mijn transalpgekocht van iemand die alleen <25kw mag rijden.
Nou is het echter zo dat ik zwaar mag rijden maar hij had dus een begrenzing op de motor. (deze staat overigens wel uit, 1 simpel palletje opzij schuiven)
Toen heb ik meteen de rdw gebeld hoe ik hem overmoest zetten op normaal vermogen.
Hun konden mij dus niet zeggen wat hiervoor moest gebeuren of de motor opnieuw gekeurd moest worden of ik hem kwijt was of dat ik alles op moest sturen.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit nou zit?
Ik vind het toch een fijner gevoel als alles is zoals het hoort maar om nou een hoop geld uit te geven voor die onzin?

Alvast bedankt :]
 
nou ik zal je is vertelle wat ik weet als ik ff een ding van jou nog mag weten...

is deze motor ingevoerd uit een ander land als <25kw? want dan heb je namelijk een probleem---> dan moet je hem weer exportere en importere (jaja kut is kut maja niets aan te doen) (heeeel duur geintje...)

is ie in nederland 25kw gemaakt bij de dealer dan moet je hem weer ontgrenze zeg maar bij een dealer, dan krijg je een papiertje waarop staat dat hij weer volvermoge is en dit moet je opsture same met je kenteken naar uhm...(naam ff kwijt.... die mense die daar voor zijn) en dan krijg je een nieuw kenteken.... (dit als ie dus op kenteken begrensd was) (ongeveer de werkuren + 60 euro voor kenteken)

is ie op uitdraai begrensd gwoon volvermoge make en uitdraai wegmietere... (werkuren)

dit is wat ik ongeveer weet....
 
Hij staat op kenteken als 25kw.
Hoe kan ik zien of ie in nederland of in buitenland op 25kw is gezet?

als het goed is heb je een aantal papiertjes (het bewijs dat het ding van jou is) de kentekenpapieren idd

daar staat als het goed is een datum op... ff denke hoe het ook al weer zat...

staat er 1 of 2 datums op?
1 dan is alles volges mij ok...
staat er bij jaar van uitgave NL een andere datum dan dat hij gemaakt is dan komt hij uit het buitenland, maar of hij dan ingevoerd is als 25kw... staat er volgens mij dan ook bij....

maar kijk is ff wat er allemaal op je kentekenpapiere staat
 
Datum eerste toelating(b) 24-08-1993 (het is een transalp van 93)
Datum eerste afgifte nederland 14-10-2003

Dus hij is eerst in belgie geweest waarschijnlijk. Maar er staat dus niks bijzonders bij dat hij vanuit belgie 25kw was.

Ik zal eens kijken of ik het email adres van de verkoper nog heb(particulier) en hem eens emailen. Waarschijnlijk kan hij zo zeggen waar hij afgevoerd is.
 
wel raar, als hij ingevoerd is als volvermoge kan hij niet op kenteken als 25kw tenzij hij weer is geexporteerd en weer is geimporteerd...

naja laat me ff wete wat ze zeiden,
ow en als je rdw belt... die snappe er geen fuck van.. had hun ook gebeld en die zeiden dat iets mogelijk was dat helemaal niet kon... dus die moet je niet vertrouwe...
 
??Ik snap hem niet
[offtopic]
Er is een apart subforum voor alle 25 kw vragen. Spider heeft dit topic daarnaartoe verplaatst omdat zij van mening is dat het daar beter thuis hoort dan in algemene motorpraat.
[/offtopic]
 
Als het een 25kw fiets is staat er op het kenteken bij bijzonderheden. Dat het om een lichte motorfiets gaat. enne bij het vermogen zou 25kw moeten staan.

Als dit er dus op staat gaat het om een 25kw fiets, en dat ie het kenteken begrenst is.

Nu is het alleen de vraag of ie in belgie begrenst is of hier in nederland. als ie in belgie begrenst is dan heb je een klein probleempje zoals witty al zei.

Weet niet hoe dat allemaal precies werkt want mijn fiets is altijd 25kw ;)
 
Ik heb een email van de ex eigenaar.
Hij is dus met 25kw ingevoerd vanuit duitsland.

Ik blijf dus gewoon lekker zo rijden. het is me veelste veel werk om dat te wijzigen en het leverd niks op.
 
Ik zat met het volgende in m'n hoofd, roep maar of het reeel is of niet :)

Je kentekenbewijs inleveren bij een sloop oid die vervolgens jou een vrijwaringsbewijs levert en het framenummer aanpast (kruis er doorheen, nog wel leesbaar) en je motor zou hierna niet meer op de weg mogen.
Stel dat je hem dan laat keuren bij het RDW (net als je met een circuit racer zou doen die je weer op de weg wilt hebben) dan krijg je nieuwe papieren en een nieuw framenummer etc. Zetten ze je bike dan ook op de testbank om het vermogen te meten of doen ze dit adhv het blok wat eronder zit en dat vergelijken met de gegevens die bijvoorbeeld meneer suzuki aanleverd (non-25kw dus) :?
Hiermee zou je in theorie dus je geimporteerde 25kw motor weer op vol vermogen hebben...
Of gaat dit niet op?
 
Ik zat met het volgende in m'n hoofd, roep maar of het reeel is of niet :)

Je kentekenbewijs inleveren bij een sloop oid die vervolgens jou een vrijwaringsbewijs levert en het framenummer aanpast (kruis er doorheen, nog wel leesbaar) en je motor zou hierna niet meer op de weg mogen.
Dit gaat waarschijnlijk niet helemaal werken. Heb ook een keer een motor laten vrijwaren omdat ik 'm in onderdelen ging verkopen, maar de sloper wilde graag het frame hebben... Dus gaat niet lukken volgens mij.
 
Dit gaat waarschijnlijk niet helemaal werken. Heb ook een keer een motor laten vrijwaren omdat ik 'm in onderdelen ging verkopen, maar de sloper wilde graag het frame hebben... Dus gaat niet lukken volgens mij.


Bij sommige zaken mag je het frame weer meenemen, uiteraard na aanpassen van het framnummer :)
Eigenlijk geen idee wat de standaard procedure is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan