zelfgemaakte pakking

wann3s

Rookie
27 jun 2011
19
0
Hey,
Ik heb een nieuwe pakking gekocht voor mijn carterdeksel(koppelingskant) omdat ik een lek had maar met die nieuwe blijft het probleem.
Dat is zo'n dunne pakking en ik zou zelf de pakking uit rubber willen snijden, met gewoon rubber zal dat smelten zeker?
Grts
 
gewoon vloeibare pakking halen, ik moet even t type voor je opzoeken welk we hier altijd gebruiken voor de motoren die we opbouwen.
maar t is een rode pakking, op azijnbasis.

meurt als n malle, maar maakt een perfecte seal :)

zit iig in zo'n "tube" met co2 patroon erin :)
9930_0_d5cb48ff-62bd-432e-b170-d5ef3137f7e5_250_250.jpg


Loctite 5910 :)
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Ik heb een nieuwe pakking gekocht voor mijn carterdeksel(koppelingskant) omdat ik een lek had maar met die nieuwe blijft het probleem.
Dat is zo'n dunne pakking en ik zou zelf de pakking uit rubber willen snijden, met gewoon rubber zal dat smelten zeker?
Grts
Wat is gewoon rubber? Het moet in ieder geval oliebestendig rubber zijn.
En dat wordt wel toegepast bij diverse motorfietsen.
(ik weet het van een TL1000R bijvoorbeeld) :)

Het moet trouwens ook gewoon dichten met je nieuwe pakking.
Dus ik snap het probleem verder niet.
Dolgedraaide boutjes / te enthousiast de oude pakking weggesneden? ;)
 
Laatst bewerkt:
Rubber zwelt meestal op met olie. Een koppelingsdeksel hoort gewoon met papier. Als hij daarmee niet afdicht is er iets mis. Scheuren of kromme pasvlakken. Vieze pasvlakken. Zelf een pakking maken gaat prima, maar wel van papier.
 
gewoon vloeibare pakking halen, ik moet even t type voor je opzoeken welk we hier altijd gebruiken voor de motoren die we opbouwen.
maar t is een rode pakking, op azijnbasis.

meurt als n malle, maar maakt een perfecte seal :)

zit iig in zo'n "tube" met co2 patroon erin :)
[afbeelding]

Loctite 5910 :)
Ok bedankt ;)
Is dit ook weer eenvoudig los te maken als ik nog iets moet herstellen in de carter?
Grts
 
Ok bedankt ;)
Is dit ook weer eenvoudig los te maken als ik nog iets moet herstellen in de carter?
Grts

jep, dit spul krap je er zo weer af met een los stanley mesje oid. :)
en als je het aanbrengt, gewoon even de boel ontvetten met een beetje remmenreiniger en een doekje.

wel even erop letten dat je de hitte bestendige neemt ;)
maar daar kunnen ze je bij iedere brezan of andere automaterialenwinkel meer over vertellen.
loctite 5910 is iig hittebestendig.
http://www.henkel.nl/bed/content_data/79763_QuickGasket_5910_nl.pdf
 
Laatst bewerkt:
Rubber zwelt meestal op met olie. Een koppelingsdeksel hoort gewoon met papier.
Rubber wordt wel toegepast met als voordeel lagere vlaktedruk.
En oliepapier zoals een eenvoudige papieren pakking heet zwelt juist op door olie en dicht daardoor goed af. :)
 
Laatst bewerkt:
Open geknipt melkpak wordt zelfs wel als voetpakking toegepast.

grtz,

Cees

deze opmerking hoort eerder in dit topic thuis ....
Het MacGyver Topic (of hoe fix ik mijn motor met afval)

@wann3s : zoek eerst goed uit waarom de olie lekt ..... deksel niet goed vlak, oude pakking niet voldoende (of teveel) weggehaald en los het dan op met de juiste pakking ...
papieren pakking als alles netjes vlak is ..... vloeibare pakking als het niet goed vlak meer is ....
.... of toch maar een opengeknipt melkpak .... :X
 
Laatst bewerkt:
Ik schraap de oude pakking altijd weg met een plamuurmes, met een stanleymes lijkt me gevaarlijk want je snijd zo een stuk weg van je carter. Gewoon de orginele pakking gebruiken.

Als ik een motor zou kopen en ik zie alleen maar rode vloeibare pakking bij deze simpele delen dan laat ik hem staan,komt een beetje beun over..
 
Laatst bewerkt:
Ik schraap de oude pakking altijd weg met een plamuurmes, met een stanleymes lijkt me gevaarlijk want je snijd zo een stuk weg van je carter. Gewoon de orginele pakking gebruiken.

Als ik een motor zou kopen en ik zie alleen maar rode vloeibare pakking bij deze simpele delen dan laat ik hem staan,komt een beetje beun over..

Dan heb je wel een heel scherp stanleymes :P
 
Het nadeel van vloeibare pakking is dat het de op elkaar af te dichten delen ook aan elkaar lijmt (min of meer).
Als je de zaak ooit weer los moet halen kan dat knap lastig zijn.
Bij een beschadiging die met een gewone papierpakking nit dicht wil zou ik alleen op die plaats wat extra vloeibare pakking gebruiken en verder de gewone papierpakking nemen.
 
Het nadeel van vloeibare pakking is dat het de op elkaar af te dichten delen ook aan elkaar lijmt (min of meer).
Als je de zaak ooit weer los moet halen kan dat knap lastig zijn.
Bij een beschadiging die met een gewone papierpakking nit dicht wil zou ik alleen op die plaats wat extra vloeibare pakking gebruiken en verder de gewone papierpakking nemen.
:^
Plus dat je heel zuinig met die vloeibare pakking moet zijn want het is natuurlijk niet de bedoeling dat er klodders door je blok gaan zwerven.
 
Laatst bewerkt:
Ik schraap de oude pakking altijd weg met een plamuurmes, met een stanleymes lijkt me gevaarlijk want je snijd zo een stuk weg van je carter. Gewoon de orginele pakking gebruiken.

Als ik een motor zou kopen en ik zie alleen maar rode vloeibare pakking bij deze simpele delen dan laat ik hem staan,komt een beetje beun over..

knap mes heb je dan, heb nog nooit meegemaakt dat ik in de aluminium delen beschadigingen gemaakt heb ermee,

en ik gebruik t voor motorblokken voor een auto.

maar sowieso... beun? nee zo'n zelf geknipt stukje pakking wat overal tussen de randen uitsteekt... dat ziet er niet als beunwerk uit.

bij goed en netjes gebruik van vloeibare pakking zie je d'r niks van.
en doet het zijn werk perfect.

het wordt ook niet voor niets in de auto sport gebruikt ;)
 
Het nadeel van vloeibare pakking is dat het de op elkaar af te dichten delen ook aan elkaar lijmt (min of meer).
Als je de zaak ooit weer los moet halen kan dat knap lastig zijn.
Bij een beschadiging die met een gewone papierpakking nit dicht wil zou ik alleen op die plaats wat extra vloeibare pakking gebruiken en verder de gewone papierpakking nemen.

ook daar heb je bij de loctite vloeibare pakking helemaal geen last van, kleeft net zo hard als een papieren pakking die jaren er tussen geklemd heeft gezeten.
 
knap mes heb je dan, heb nog nooit meegemaakt dat ik in de aluminium delen beschadigingen gemaakt heb ermee,

en ik gebruik t voor motorblokken voor een auto.

maar sowieso... beun? nee zo'n zelf geknipt stukje pakking wat overal tussen de randen uitsteekt... dat ziet er niet als beunwerk uit.

bij goed en netjes gebruik van vloeibare pakking zie je d'r niks van.
en doet het zijn werk perfect.

het wordt ook niet voor niets in de auto sport gebruikt ;)

Ja is beun,zelf knippen ook. Gewoon de orginele pakking er tussen doen.

Ik gebruik ook wel vloeibare pakking hoor,maar dan wel bij de delen waar het moet en het staat voorgeschreven. Bijvoorbeeld carterdelen omdat je anders niet met de passing uit komt.

Maar je weet het toch zelf ook wel,je komt toch uit de autosport :9

Ik ben gewoon een perfectionist met deze dingen,het moet goed gebeuren en anders niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan