zelfpakkingen maken

Joch3m

Die hard MF'er
24 apr 2006
332
0
Purmerend
Hoi medeforummers,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om zelf pakkingen te maken? Is dat spul waarvan pakkingen gemaakt worden ook in stukies te krijgen?
groeten uit Purmerend
 
Als je de dikte weet wel, pakkingpapier is gewoon op de rol te koop in verschillende diktes.
Even de deksel een beetje vet maken met olie oid, en je hebt een afdruk die je uit kan knippen.
De gaten kan je met holpijpen maken.
 
Waar kan je dat spul kopen dan? Ik heb maar iets van 5x5 cm nodig.

Als je de dikte weet wel, pakkingpapier is gewoon op de rol te koop in verschillende diktes.
Even de deksel een beetje vet maken met olie oid, en je hebt een afdruk die je uit kan knippen.
De gaten kan je met holpijpen maken.
 
Automaterialenzaak,

..of technische groothandel.

Lasaulec Purmerend
Contactpersoon: F.J. Huysmans
Flevostraat 166 1442 PZ
PURMEREND
Telefoon (072) 541 21 55
Fax (072) 541 21 91
purmerend@lasaulec

Je zal alleen wel minimaal 1M2 moeten kopen gok ik. :]
 
Zolang er geen oliedruk achter staat kun je het ook van wat dikker papier of karton maken (geen ribkarton natuurlijk) Bijvoorbeeld van de achterkant van een blocnote of zo iets. Ik heb dat voor een brommertje gedaan tussen de 2 carterhelften en het was oliedicht. (maar daar stond absoluut geen oliedruk op, moest enkel afdichten.)
 
(dik) pakkingpapier kun je voor weinig of niets krijgen bij een landbouwmechanisatiebedrijf (3x woordwaarde)
Om de pakking te maken moet je niet knippen maar kloppen: papier op het deel leggen waarvoor je een pakking wilt maken en met de achterkant van een schroevendraaier o.d. geduldig het papier tegen de randjes kloppen. Zorgen dat het papier niet verschuift is dan het moeilijkst. Met wat geduld lukt het.
 
Om de pakking te maken moet je niet knippen maar kloppen: papier op het deel leggen waarvoor je een pakking wilt maken en met de achterkant van een schroevendraaier o.d. geduldig het papier tegen de randjes kloppen. Zorgen dat het papier niet verschuift is dan het moeilijkst. Met wat geduld lukt het.

Idd, ik gebuik een tentharing hamer, die is van zacht rubber en vormt tijdens het kloppen mooi om de scherpe randjes heen. Gaat beter dan met een hard voorwerp en je beschadigd je pakkingsvlakken er niet mee.
 
Ga ik meteen doen, oliedruk zal er niet staan, kan ik waarschijnlijk nog deze week lekker rijden. Thanx!!!!! allen

Zolang er geen oliedruk achter staat kun je het ook van wat dikker papier of karton maken (geen ribkarton natuurlijk) Bijvoorbeeld van de achterkant van een blocnote of zo iets. Ik heb dat voor een brommertje gedaan tussen de 2 carterhelften en het was oliedicht. (maar daar stond absoluut geen oliedruk op, moest enkel afdichten.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan