Zelfs wat mooi is... kan mooier - zxr 400

Pferd

MF veteraan
11 jun 2004
1.089
0
Zwolle
Mijn zxr 400 uit het jaar '99, kortgeleden gekocht. Er staat inmiddels ongeveer 19k op de kilometerteller..loopt als een tierelier, is legaal afgeknepen naar 25 kW :( en verder...eehm, moet ie nog mooier worden! :)

full


Ik open dit topic, omdat ik jullie een beetje mee wil laten kijken tijdens de verandering van mijn...ja noem eens wat...racepaardje?! (afgezaagd.. ;) ). Er zullen geen ingrijpende streetfighter-achtige dingen mee gebeuren, gewoon hier en daar wat aanpassingen in kleur, lichtjes enz. Af en toe zal er wat gepost worden, met suggesties van mij..lever reactie als je je daar toe geroepen voelt. Een overweging van deze kant daarop is nooit verkeerd!

Dank
 
Misschien kun je de hele motor erop zetten. Dan kunnen we die tenminste alvast bewonderen.............. :9

(gewijzigd!!! je was me al voor met je foto posten)
 
ik blijf zxr-etjes geil vinden...

sorry voor die woordkeuze, kon ff niks anders bedenken...
 
Zoals jullie kunnen zien is het bovengedeelte van het frame al mooi gepolijst, nog eentje...

full
 
ik heb ook een blauw kuipruitje :P

met welke spullen poets jij je motor, ziet er super glimmend uit :9~
heb al een tijd niet gepoetst en moet het helaas doen, voor als er straks wel pekel is '(
 
Ik gok op 93 aangezien mijn vriendin exact dezelfde heeft alleen zonder vleugel.
Verders vet dingeke met leuke extra`s :)
 
we hebben het over een stuurdemper exo ;)

Toch best gaaf zon ZXR400 :) als die ietsje groter was en 600cc zou die echt gaaf zijn
 
Dat is zo'n beetje wat er allemaal al aan gebeurt is, nog even voor de goede orde:

- Carbon Laser-demper
- Roest vast stalen uitlaatstukken
- Techno-flex stuurdemper
- Techno-flex achterdemper
- Blauw-doorzichtig kuipruitje
- Gepolijst bovenframe
- Gepolijste tankdop
- RVS remleidingen
- Veel boutjes en moertjes vervangen voor RVS spul
- Gedeeltelijk aluminium racegaas gemonteerd

En dit moet er allemaal nog aan gebeuren:

- Rem-/schakelvoetsetjes spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Rem-/schakelhendels spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Remklauwen spuiten/anodiseren (of is het geen aluminium?), goudkleurig
- Koppelingsdeksel spuiten anodiseren, goudkleurig
- Demperophanging spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Aluminium kettingbeschermer spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Tankdop spuiten, goudkleurig
- Velgen polijsten en opnieuw spuiten, kawagroen
- Seatcover maken of kopen
- Taartschep ietwat inkorten en andere nummerbordophanging
- Nieuwe knippers
- Beetje bestickeren, dit hou ik bescheiden
- Harris zx-grips (nieuwe handvaten dus ;) )
- Racegaas afmaken

Dit lijkt me voor vanavond wel even genoeg opsomming. ALs er nog enige suggesties zijn waar je denkt dat ik wat mee kan, aarzel niet...en steek van wal. Laat het alsjeblieft wel reeel zijn..dit staat gelijk aan niet te duur..ben nog student namelijk :P
 
Laatst bewerkt:
we hebben het over een stuurdemper exo ;)

Toch best gaaf zon ZXR400 :) als die ietsje groter was en 600cc zou die echt gaaf zijn

En de schokbreker. :) Kan nooit kwaad op een oudere motor, alleen vond ik mijn zxr standaard al best goed aanvoelen destijds.
 
Even reageren op de reacties...wat een snelheid mensen...was net ff eten, maar leuk hoor!! :}

Leuk, maar eerder '92 dan '99. Zal wel import zijn, maar is geen '99 model hoor.

Er staat toch heus in de papieren bouwjaar november 1999 en geen import...anders werd t met ombouw naar 25 kw lastig dacht ik?!


ik heb ook een blauw kuipruitje

met welke spullen poets jij je motor, ziet er super glimmend uit
heb al een tijd niet gepoetst en moet het helaas doen, voor als er straks wel pekel is

Ik poets met turtlewax, welke precies weet ik zo niet. Maar mieters goed spul..en bijhouden he!! :P Trouwens...liever niet in de pekel rijden, (blank) aluminium en zout...dat vreet mekaar op!


Quote:
Op donderdag 09 december 2004 19:02 schreef Pferd het volgende:
Schitterende techno-flex dempertjes..

(Afbeelding)




Mooi, maar is het nodig?

Stuurdemper is een verschrikkelijke aanrader, vooral bij een zxr. Achterdemper valt mee, merk ik niet zo heel veel van, maar ik ben dan ook maar een ligt mannetje... ;)

Dat was m ff, ik weet nog niet wanneer ik hiermee verder ga, maar hij ligt nu zo'n beetje helemaal uit elkaar. Binnenkort even spuitbussen ophalen en de overige dingen demonteren.
 
Post wel een pic van mij als ik er mee klaar ben. Heb ook de nodige dingen op mijn lijstje staan.

Op MF staan al zat pics van de machine dus zoekt en gij zult vinden. Tenzij je niet wilt zoeken dan zal ik hem voor nog een laatste keer posten :)
 
Even reageren op de reacties...wat een snelheid mensen...was net ff eten, maar leuk hoor!! :}Er staat toch heus in de papieren bouwjaar november 1999 en geen import...anders werd t met ombouw naar 25 kw lastig dacht ik?!Ik poets met turtlewax, welke precies weet ik zo niet. Maar mieters goed spul..en bijhouden he!! :P Trouwens...liever niet in de pekel rijden, (blank) aluminium en zout...dat vreet mekaar op!Stuurdemper is een verschrikkelijke aanrader, vooral bij een zxr. Achterdemper valt mee, merk ik niet zo heel veel van, maar ik ben dan ook maar een ligt mannetje... ;)

Dat was m ff, ik weet nog niet wanneer ik hiermee verder ga, maar hij ligt nu zo'n beetje helemaal uit elkaar. Binnenkort even spuitbussen ophalen en de overige dingen demonteren.

Hoe je het ook wendt of keert, je kuipen zijn zo 1992/1993. Opknapper?
 
Post wel een pic van mij als ik er mee klaar ben. Heb ook de nodige dingen op mijn lijstje staan.

Op MF staan al zat pics van de machine dus zoekt en gij zult vinden. Tenzij je niet wilt zoeken dan zal ik hem voor nog een laatste keer posten :)

Ja, ik heb die van jou gezien, mooi ding...heb hem zelfs een tijdje als Windows-background gehad! ;) Keep up the good work!!
 
Hoe je het ook wendt of keert, je kuipen zijn zo 1992/1993. Opknapper?

Mmm, spuitwerk inderdaad, dat zou kunnen. Misschien vond de vorige eigenaar dat mooier... :) Ik ben er niet vies van in ieder geval....helemaal niet zelfs, vind dit mooier dan '99 foto's die ik gezien heb.
 
is die niet gewoon in 99 op kenteken gezet ? En een stuurdemper op een zxr400 :X lijkt mij nog wel erg meevallen met slaan van het stuur zoveel vermogen heeft dat ding ook weer niet '(



ohja trouwens controleer is of er vanaf het koelsysteem slangetjes naar de caberateurs lopen :)
 
Nou ja, er staat L9 in het framenummer, bouwjaar dus wel '99.
Maar slangetjes naar de carburateur, hoe dat zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan