Zelfsnijdende schroefdraadbussen M4

Spankyfart

MF'er
12 feb 2011
131
0
Beste,

Ben met een CB750 K7 bezig waar de tapeinden van de flotterkamer bevestigingen dol zijn.
Heb een 2de hands nieuwe carburateur op de kop getikt maar deze heeft hetzelfde euvel en ik ben op het punt dat ik ze allebei de sloot in flikker.
Heb gekeken naar oplossingen, helicoil/amicoil/draadbussen en ik begrijp dat draadbussen te prefereren valt.

Nu heb ik gebeld met Groneman en een vriendelijke man en na een lang gesprek of ik dit kon (en hoe ik het moest) gebruiken vertelde hij mij dat ik bij Fabory moest zijn.
Gelijk met Fabory gebeld en deze hebben ze wel in setjes van 50stuks maar waren niet zo vriendelijk om deze aan particulieren te verkopen, laat staan enkele stuks.

Waar kan ik 12+ van die dingen (of gelijkwaardig) los bestellen? Op het interweb wordt ik niet veel wijzer.
De motor waar het voor is wordt welliswaar verkocht maar ik weiger om een ondeugdelijke fiets aan een ander te verkopen, dat is gewoon not done in mijn ogen.

Wie o wie kan me helpen aan een adres waar ik deze per stuk kan kopen en/of heeft er nog wat liggen?

dank,
 
is het niet makkelijker om de gaatjes op te boren met 4,2mm en daarna M5 er in te tappen?

gaatjes in de vlotterkamer moeten dan ook 1mm groter worden natuurlijk!

lijkt me de makkelijkste en goedkoopste oplossing! en het is iets degelijker dan M4 natuurlijk!
 
ik kan je zo niet 1 2 3 helpen (heb geen helicoil in die maat) maar fabory kan ze volgens mij gewoon per stuk leveren alleen betaal je "uitzoek kosten" dat is geloof ik een 3 euro of zo.
altans als ik er voor mn werk kom doen ze dat (apeldoorn).
ik denk dat wurth ze ook wel levert, de vertegenwoordiger zegt altijd tegen mij dat ze alles kunnen leveren ;) je kan een met hun vestiging bij jou in de buurt bellen.

ps ik prijs je stantpunt dat je geen fiets wil verkopen als die niet goed is :}
(heeft de nieuwe eigenaar geen M4 helicoil ? ;) )



GR NEMO!
 
De ruimte zit hem niet in waar de draad zit, maar de vlotterbakken hebben krap vlees.
Heb met een hele aardige vent van Wurth gesproken, deze hadden wat ze noemde time sert's, deze zou hij in M4 uit Duitsland moeten bestellen maar kon de tooltjes er niet bij bestellen. Deze kun je niet gebruiken zonder alle tappen/bevestiging tools.

Ben bang dat zelftappende draadbussen mijn enige mogelijkheid zijn, maar ik kan het mis hebben want het is voor mij allemaal nieuw.
Fabory wilde niets voor me doen omdat ik geen bedrijf ben (Wurth boeide dat niet dus kudo's voor hun) of ze me dan 12 stuks willen verkopen betwijfel ik dan al.

Kijk als het mijn eigen motor was/zou blijven dan had ik al die tools wel gekocht. Maar deze fiets gaat na revisie de verkoop in en alles wat ik extra uitgeef is minder winst. 100 euro is dan snel veel geld.

edit: vlotterbakken met een lange V dat kan echt niet.
 
Laatst bewerkt:
Fabory doet "officieel" niets voor je, in elk geval die mensen die je aan de telefoon krijgt niet.
Zoek een service center op en loop gewoon binnen. Ze hebben daar vaak vanalles op voorraad.
Zorg dat het niet druk is, bij voorkeur niemand. Ze meoten tijd voor je hebben. Leg je verhaal uit, oude motor opknappen, stad en land afgezocht, laatste hoop etc. maak er wat moois van.
Ben ik al enkele malen mee weggekomen. Meestal nog gratis ook.
 
Ik snap niet dat je wel plek hebt voor een draadbus, maar niet voor optappen naar m5.

En volgens mij had ik er netjes helicoil in gezet.

Of een goede carbset gezocht.
 
Fabory niet verkopen aan particulier??
Heb ik geen problemen mee, ze hebben zelfs een pin apparaat op de toonbank.

Dat enkele stuks niet goedkoop zijn, dat klopt. ik had laatst 10 m6 imbus nodig, kon ze zo halen, betalen en meenemen.
Thuis kwam ik erachter dat ik 2x zoveel betaald had als bij rvs paleis :X . maar ik had ze meteen nodig
 
Wat een gedoe over wel/niet aan particulieren verkopen.

Bij BUS in deventer hangt een bord van 1m bij 2m "WIJ VERKOPEN NIET AAN PARTICULIEREN"

Wat er eigenlijk staat is: voor je normale rotzooi ga je maar naar de gamma, ( gammavolk willen ze buiten de deur houden ) heb je iets bijzonders nodig: kom binnen! :)
 
Ben i.p.v. nog een X bellen met Fabory gewoon binnen gestapt.
En zowaar, wat over de telfoon niet kon wilde deze heer wel doen.

Carb is inmiddels weer goed, iedereen bedankt voor de hulp. :}
 
Ik heb idd m4 draadbussen gehaald, de schroeven die dol waren zaten gelukkig op de plek waar het kon.
Van 2 carb setjes 1 goeie in elkaar gezet en hij loopt al stukken beter dan dat hij deed.
Nu nog zorgen dat ik de acceleratiepomp goed kan afstellen. Het WPH is erg onduidelijk daarover.
Want als ik nu snel gas geef dan slaat hij dood (niet met de choke uit, of iig minder)
Hoge sproeiers zijn goed en rond de 6k gaat hij als een zonnetje, maar dat is voor de dag van morgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan