Zephyr 550

KRS-M900

MF veteraan
21 aug 2005
9.288
0
Den Haag,Rotterdam
Vraagje ik heb een probleempje. Ik heb een zephyr 550 (zr550).Als de motor koud is dreigt telkens uit te slaan. Wat uit eindelijk ook gebeurd. De choke werkt ook niet helemaal goed als ik heb gas gegeven valt het toeren tal ook terug. Draait tussen de 500 en 800 toeren stationeer, als de motor warm is. Rara hoe kan dit en is dit makkelijk te verhelpen. Verder perfecte machine
8-)

groet

Robbie
 
500-800 tpm is iig veels te laag...ga als eerste stap de Zephyr goed warm rijden en daarna instellen op 1100-1300 (of zo, weet niet de precies waarde uit mijn hooofd.

Instellen van de stationar toerental (idle, tickover,..) doe je meestal met een kleine wieltje die zit onder de carbs aan de linker kant. Met de klok is hoger...

Zorg dat het goed warm is voor dat jij begin met instellen (10-20 km rijden)
Kleine beetje aan de wieltje draaien, geef een tikkeltje gas, laten terug zakken...herhalen tot dat het goed is.

Als dit niet hulpt, ga naar jouw lokale motorboer....
 
Volgens mij loopt ie wel op vier cilinders.Waaraan merk ik dat die op minder dan vier loopt. Ik ga morgen wel even een stukje fietsen. En dan ga ik even kijken of ik wat kan afstellen. Met het zwarte knopje op me carb.
 
500-800 tpm is iig veels te laag...ga als eerste stap de Zephyr goed warm rijden en daarna instellen op 1100-1300 (of zo, weet niet de precies waarde uit mijn hooofd.

Instellen van de stationar toerental (idle, tickover,..) doe je meestal met een kleine wieltje die zit onder de carbs aan de linker kant. Met de klok is hoger...

Zorg dat het goed warm is voor dat jij begin met instellen (10-20 km rijden)
Kleine beetje aan de wieltje draaien, geef een tikkeltje gas, laten terug zakken...herhalen tot dat het goed is.

Als dit niet hulpt, ga naar jouw lokale motorboer....

Ja, denk ik.
 
Ik rijd zelf op een Kawasaki Zephyr 1100 zelfde kleur als jou foto (bodeaux rood)een dijk van een machine vorig jaar mei gekocht hiervoor had ik een Yamaha xj 750 seca,maar dit is toch iets sneller misschien zien we elkaar in de zomer wel op de boulevard in Scheveningen op de bekende motorplek!
Gr.Joop (Voorburg)
zie foto! :]

Bijlage: kawa klein.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan