zephyr 550

Moon2408

Rookie
25 jun 2006
1
0
Amsterdam
Hoi allemaal!!

Ik kan een zephyr 550 kopen maar heb geen flauw idee of dit een goede motor is. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar vind hem er wel stoer uitzien. Hij is van 91 met 68.000 km op de teller...... Is dit wat denken jullie??
 
Laatst bewerkt:
Prima fiets. Mijn schoonvader heeft de 750 cc versie. Rijd helemaal prima.
En die 550 heeft meer dan genoeg vermogen hoor. Denk dat ie zomaar de 200 zal aantikken. Ze zien er goed uit, zijn goedkoop in aanschaf en onderhoud en rijden prima. Helemaal voor een nog wat onervaren rijder.

Als de prijs goed is zou ik hem gewoon kopen.

Gr. Peter
 
Inderdaad leuke motoren. Mijn vriendin heeft een Zephyr 550. Tijdens een motortrip naar de Dolomieten heeft ze op de autobahn een keer 190km/uur gehaald, met alle bepakking erop dus.

Betrouwbaar blok. Nokkenasketting rammelt wel graag, maar is niet direct ernstig heb ik begrepen. Overal ook lekker toegankelijk voor onderhoud. Rijdt 1 op 23 en stuurt als een scheermes. Ik rij er graag es een stukje op.
 
Heb er ooit een zelf gehad. Topfiets! Paar jaar op gereden en nooit problemen mee gehad. Inderdaad maakte de distributie wat aparte geluiden, maar blokje hield zich prima. Zeeeer soepel en vlot voor een 550!
 
15 jaar (1991) geleden heb ik er ook 1 gekocht (nieuw). Veel plezier van gehad, heerlijke fiets. Alleen wel wat aan de kleine kant voor langere mensen (ben zelf 1,92m).
Ook is hij nogal pekelgevoelig, de bloemkolen groeiden weelderig op de voorvork en onder de lak van diverse andere onderdelen.
Nog steeds vind ik het een stoer modelletje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan