Zephyr750 winterproject 2011/2012

padjakker

MF'er
15 aug 2010
129
0
Reden van dit topic, ik vind het leuk om er zelf wat foto`s en info over te hebben en om daar later eventueel gebruik van te maken. Wellicht hebben anderen er ook wat aan.

Een kort verhaaltje,

Na een jaar of drie toch maar weer een straatmotor. Omdat het budget niet erg groot was gekozen voor een Zephyr750. Ik vind het een aardige motor om te zien, genoeg vermogen en een prettige zithouding.
Bij mijn tweede ritje echter ga ik op mijn bek dankzij iemand die ineens uit een uitrit tussen de bomen uitkomt (had me niet gezien) ......balen.
Schade viel mee: leren jas, knipperlicht, deukje tank voorspatbord en wat andere kleine dingen: opgeknapt en nog een half jaar woon/werk mee gereden.
Besloten om hem te houden en dus groot onderhoud.
Het gaat om een 91er dus type C1
zephyrq.jpg

Nu: er is een hoop te doen

-Voorvork reviseren
dsc00815ot.jpg

-Remmen reviseren
dsc00816h.jpg

-Kleppen stellen
dsc00818zp.jpg

-Carbs reinigen/afstellen
dsc00823f.jpg

-Ketting tandwielen vervangen
dsc00827q.jpg

-Motorolie/filter vervangen

-Poetsen, Poetsen, Poetsen
dsc00814bw.jpg

-Deuk in tank wegwerken

-Spuiten van alle kappen/tank (nog niet zeker)
 
Laatst bewerkt:
Eigengemaakte motorbrug (onderstel ziekenhuisbed)
dsc00817z.jpg


Eerst nog zitten denken aan het plaatsen van een andere achterbrug, maar snel van het idee afgestapt. |( hou hem lekker origineel! :Y

Ben nog maar een paar dagen bezig geweest: demonteren.
Vandaag alleen foto`s gemaakt en gepost.

Wacht op onderdelen: ketting/tandwielen, filters, revisiesetje voorvork en remmen besteld.
 
Laatst bewerkt:
lekker origineel houden.er zijn trouwens niet teveel accesoires op de markt.
ik heb zelf jaren een blauwe zephyr 1100 gehad.alleen een kerker uitlaat gemonteerd,ding reed zalig.misschien een ander uitlaatje,moet je wel een megafoon model nemen,modellen met een "tuutje'" halen de lijn uit de motor.
iig.succes ermee.

p.s.wie weet waar die zephyr 1100 nu rondrijdt? is verkocht richting brabant vanuit medemblik. bvd.
 
Laatst bewerkt:
Erug gaaf ding zo!!!
:}

Die achtershocks zijn erg goed, waar heb je die gevonden?
 
Klein advies, als je toch je remmen reviseert zou je gelijk kunnen overwegen om nieuwe remleidingen te monteren.
Fabrikanten adviseren niet voor niets om de leidingen eens in de vier jaar te vervangen. Nu is 4 jaar wel heel snel, maar na 20 jaar worden ze toch wel wat zacht. En juist dat is ongewenst.

Voor de rest plezier met het opknappen. En straks veel plezierige km's toegewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan