Zero Motorfietsen

Als volkomen leek heb ik dat gevoel ook een beetje. Maar als je er nog 2000 euro bij moet stoppen heb je nog een leuke betaalbare fiets.

Dat klopt, maar als je er nog eens 10.000 euro bij moet stoppen is het geen leuke betaalbare fiets meer ;)
Deze motor is overigens ook afgemeld hn heeft status WOK. Het is illegaal om total loss verklaarde voertuigen zomaar weer op straat los te laten.
 
Dat klopt, maar als je er nog eens 10.000 euro bij moet stoppen is het geen leuke betaalbare fiets meer ;)
Deze motor is overigens ook afgemeld hn heeft status WOK. Het is illegaal om total loss verklaarde voertuigen zomaar weer op straat los te laten.
Maar voor 50 euro en een rondje langs de RDW is dat weer verholpen.
Een controller kost 600 euro, dat is te doen. Maar is er iemand die iets over mogelijke gevolgschade kan zeggen?
 
Maar voor 50 euro en een rondje langs de RDW is dat weer verholpen.
Een controller kost 600 euro, dat is te doen. Maar is er iemand die iets over mogelijke gevolgschade kan zeggen?

Volgens mij heb ik al eea al over gevolgschade gezegd. Er kan veel meer kapot zijn dan je zo ziet. Als het maar 600 euro zou zijn, zou die niet total loss zijn.
 
Het is dat ik een Zero heb anders zou ik hier serieus naar kijken.

Wat ik absoluut zeker zou willen weten is of de grote batterij geen schade heeft opgelopen. Stel dat door sluiting in de powertank de grote batterij ook is leeggelopen (SoC=0%), dan is ie inmiddels onherstelbaar beschadigd.

Verder zou ik willen weten wat de WOK status doet met de garantie op die batterij.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere manieren maar bij een losse batterij kun je dat doen door de spanning te meten. Je moet dan wel de grafiek van die Li-Ion batterij er bij hebben en weten wat je doet.

Overigens bevat ook een “lege” Li-Ion batterij nog een heleboel energie. Het voltage per cel hoort ergens tussen 2V en 4,2V te zijn.
Hij kan dus 100 Volt hebben en toch leeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van de staat kun je die ook wel uit elkaar peuteren voor de onderdelen.
Of een mooi project om een nieuw mega pakket in te leggen.
 
Nou, dat is dus waarom ik er heel voorzichtig mee zou zijn.

Als je deze in onderdelen zou verkopen dan is alleen de batterij al meer waard dan de vraagprijs. Waarom kost ie dan zo weinig ?
 
kans op hele dure reparaties

en wie heeft die expertise?

alles moet uit de states komen ook nog.

wel raar dat de controller schade aan de accu veroorzaakt.

eerder bms van de powertank niet ok denk ik
 
Nou, dat is dus waarom ik er heel voorzichtig mee zou zijn.

Als je deze in onderdelen zou verkopen dan is alleen de batterij al meer waard dan de vraagprijs. Waarom kost ie dan zo weinig ?

Mijn vraag was dan ook waarom die total loss is. Een verzekering zou de schade gewoon vergoeden als die tegen brand verzekerd is, tenzij total loss. Het zou daarom al interessant zijn om het schaderapport op te vragen. Ik denk dat de importeur daar wel weet van heeft, en anders zijn er niet zoveel Zero dealers.
 
Nou, dat is dus waarom ik er heel voorzichtig mee zou zijn.

Als je deze in onderdelen zou verkopen dan is alleen de batterij al meer waard dan de vraagprijs....

Volgens mij zit daar bij iedere elektrische motor de meeste waarde in.
Alle regelsystemen zijn volgens mij daarmee vergeleken 'goedkoop'.

ik vraag me als leek dan af of het wellicht mogelijk is om, net zoals wel bij de Vectrix gedaan wordt, de boel om te bouwen naar nissan leaf accupacks.
 
Ja hoor, is te doen. Wordt wel krap met Leaf cellen maar je kan altijd een ander pakket gebruiken, voor deze prijs kun je nog wel een beetje bakken aan de accubak om de formfactor aan te passen.
 
Volgens mij zit daar bij iedere elektrische motor de meeste waarde in.
Alle regelsystemen zijn volgens mij daarmee vergeleken 'goedkoop'.

ik vraag me als leek dan af of het wellicht mogelijk is om, net zoals wel bij de Vectrix gedaan wordt, de boel om te bouwen naar nissan leaf accupacks.

Het zou kunnen dat de Leaf accu's een lagere energiedichtheid hebben. Zero schijnt namelijk een relatief hoge dichtheid te hebben. Dat betekent dat je waarschijnlijk minder capaciteit zal hebben.
 
Even testen hoe de Amsterdamse laadpalen het doen :P

[afbeelding]

Die rode ziet eruit als een echte motor, wat is dat er voor een. Nadeel van electrische voertuigen zat hem naar mijn mening steeds in de vormgeving. Ziet er uit als een stoomstrijkijzer. (Behalve een Fisker of Tesla) Dit kan mij wel overtuigen als motorfiets, die rode dan. :9
 
Netjes hoor! Dankzij dit soort initiatieven gaat dat (halve) kuipje er wel komen!
Denk dat ze in Californië gewoon totaal geen rekening hielden met die gekke Hollanders die door weer en wind met de motor bikkelen :)
 
Mijn motortje heeft vóór nu ook LED verlichting.

Paar redenen, LED gaat minder snel stuk, wel zo fijn als je maar één koplamp hebt en vaak in donker rijdt. Verder wordt het koplampglas dat van kunststof is best wel heet als je even stil moet staan, dat is nu helemaal over.
En dan natuurlijk de zichtbaarheid, van en voor mezelf, zeker tussen alle xenon geweld op de weg.

full


De Leds zijn schijnbaar van Cree, achter zit een blok koelribben uit één stuk. Om de zaak niet nog groter te maken zit de stekker niet op de unit zelf maar aan een kort snoertje.

Het monteren is apart... Op zich kan de lamp de draai in de reflector wel maken maar dan kun je hem niet bevestigen, de rubber hoes moet er van tevoren omheen en die zit dan totaal in de weg. Daarvoor hebben ze iets bedacht.

De zwarte kunststof montageplaat met de drie nokken zit met een bajonetsluiting om de lampunit bevestigd, die kan er dus af.
Eerst plaats je die montageplaat, dan de witte lockring, daarna kan de ledunit met rubber en al met de bajonetsluiting op z’n plek gedraaid worden.

Het leuke is, die nokken aan de montageplaat dienen er voor dat je een lamp niet op de kop kunt monteren. Nou, de montageplaat kun je hier dus niet fout monteren maar de lampunit in die plaat dus wél ! Hij past op twee manieren...

Aan de witte lockring zitten twee nokken, die vallen binnen de metalen montageplaat van een halogeenlamp. Deze echter is van kunststof, is wat dikker en daar past ie niet in. Ik moest een klein stukje van de omtrek van die nokken af vijlen om de zaak te laten passen.

Hoewel het al niet meer helemaal donker was vanmorgen is me wel duidelijk dat dit enorm veel meer licht geeft dan de standaard halogeen en dat is welkom.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag toch even kort de DSR uitgetest.
Duidelijk iets sportievere houding dan de DS, maar nog steeds hoog en rechtop.
Flinke acceleratie trouwens.

Minpuntje was het zadel naar mijn idee was die op de DS een stuk comfortabeler.
 
Iemand een tip waar ik betaaldbaar eens een dagje een zero kan huren om het te ervaren ?
 
Vandaag toch even kort de DSR uitgetest.
Duidelijk iets sportievere houding dan de DS, maar nog steeds hoog en rechtop.
Flinke acceleratie trouwens.

Minpuntje was het zadel naar mijn idee was die op de DS een stuk comfortabeler.
Volgens mij hebben de DS en DSR hetzelfde zadel. Maar goed, ook die van de DS voel je na een uurtje wel. Ik laat er binnenkort zo'n gelpad in zetten.

Iemand een tip waar ik betaaldbaar eens een dagje een zero kan huren om het te ervaren ?
Dat kan wel bij de meeste dealers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan