Laat dat nu net een van de hoofdredenen zijn dat ik wel al voor een EV gekozen heb en niet voor een e-moto. Ik heb bij een e-moto nl. noch de keuze voor een grotere "tank" (bij een EV al wel) noch heb ik de infrastructuur in handen. En die twee gaan, zeker bij een EV, wel degelijk hand in hand voor de praktische inzetbaarheid.
Hoezo bij een e-moto geen keuze voor grotere "tank"? Kijkend naar de Zero DS kun je kiezen uit een 7,2kWh, 14,4kWh of 18,0kWh Accupakket. Deze laatste is met de optie van een Powertank. Respectievelijk zijn de fabrieksopgaven qua range dan 85, 169 en 212 kilometer bij gecombineerd gebruik.
Bij een Energica en zelfs de Harley Livewire is de range weer iets meer ondergeschikt aan de laadsnelheid, omdat die beiden kunnen snelladen bij Fastned. Alsnog weet ik dat @Artemecion op basis van gemiddeld 90 km/h een range heeft van goed 125 kilometer met z'n EsseEsse9. Ga voor het gemak eens uit van een dag touren, dan rij je ook binnendoor, rijd je rustig dus dan verwacht ik hem richting de 150 kilometer. M'n eigen ervaring met een Ego en Eva zijn dat ik goed 140 kilometer kan halen, en ja dan trek je zelfs af en toe nog even maximum vermogen sprintje, want leuk .