Zero Motorfietsen

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, ik kom uit België en bestelde in november 2019 een nieuwe Zero DS 14.4
Volgens mijn dealer (Ecomobielshop in Antwerpen) zou mijn motor op de boot naar Nederland staan. Ik ben dus in blijde verwachting! 😊
Ik hoorde net dat ze zijn overgenomen door Go4electric.
Iemand ervaring met deze dealer?
 
Bij Go4electric ben ik nabij Leuven (Heverlee was het denk ik) de SRF eens gaan testen. Vriendelijke mensen en ze hadden alle modellen wel staan.

Ik heb uiteindelijk dichter bij huis gekocht bij een verdeler die ook verbrandingsmotoren verkoopt omdat ik daar mijn Street triple voor een goede prijs kon overlaten.

Ik denk dat je sowieso niet echt veel verkeerd kunt doen. Voor veel ga je uiteindelijk toch bij zero zelf terecht komen en dan is de dealer meer je verbinding met zero EU HQ in Nederland.

Voor woon/werk gok ik? Rij je richting Leuven ergens? Ik 1x per week over Halle naar Leuven. De rest vaak naar Gent.
 
Bij Go4electric ben ik nabij Leuven (Heverlee was het denk ik) de SRF eens gaan testen. Vriendelijke mensen en ze hadden alle modellen wel staan.

Ik heb uiteindelijk dichter bij huis gekocht bij een verdeler die ook verbrandingsmotoren verkoopt omdat ik daar mijn Street triple voor een goede prijs kon overlaten.

Ik denk dat je sowieso niet echt veel verkeerd kunt doen. Voor veel ga je uiteindelijk toch bij zero zelf terecht komen en dan is de dealer meer je verbinding met zero EU HQ in Nederland.

Voor woon/werk gok ik? Rij je richting Leuven ergens? Ik 1x per week over Halle naar Leuven. De rest vaak naar Gent.
Ik woon en werk in Antwerpen, ik doe dagelijks 30km snelweg enkel naar m’n werk.
Ik rij nu met een Vespa door weer en wind. Voelt een beetje aan als een zeilboot tegen 110km/u.
Ik deed in november een testrit met de DS en was heel aangenaam verrast 😁
Eigenlijk zijn die 2 niet met elkaar te vergelijken 😏
 
Welkom @Hands!

Ik kan met 10k op de teller zeggen dat de DS 14.4 een aangenaam apparaat is. Veel plezier met rijden.
En ja, ik denk dat het verschil tussen een Vespa en een Zero DS niet onopgemerkt blijft.
 
Welkom @Hands!

Ik kan met 10k op de teller zeggen dat de DS 14.4 een aangenaam apparaat is. Veel plezier met rijden.
En ja, ik denk dat het verschil tussen een Vespa en een Zero DS niet onopgemerkt blijft.

Dank u @dntheo!
Gelukkig toch ook nog positieve verhalen, na hier toch al redelijk wat mindere ervaringen over Zero gelezen te hebben!
 
Ik woon en werk in Antwerpen, ik doe dagelijks 30km snelweg enkel naar m’n werk.
Ik rij nu met een Vespa door weer en wind. Voelt een beetje aan als een zeilboot tegen 110km/u.
Ik deed in november een testrit met de DS en was heel aangenaam verrast 😁
Eigenlijk zijn die 2 niet met elkaar te vergelijken 😏
Gefeliciteerd met de beslissing. Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Zelf kom ik ook van een scooter af en beide hebben hun voors en tegens.
 
@Hands bij mij was bestelling begin juni (11 juni 2019 betaald) van een SRF en levering 22 augustus. Kwam goed overeen met de verwachte leveringstermijn die dealer zelf had opgegeven.

Het nieuwe blauw van de S (en SR) is een mooie kleur! Heb er een paar bij de dealer zien staan.
 
Mijn (conventionele) dealer heeft van de hardlopers altijd zeven of meer motorfietsen staan.
Of daar maken ze wel hardlopers van, het zijn altijd de volledig aangeklede HP modellen. _O-
 
Ja ziet er mooi uit. Beetje honda cbr laatste modellen.

Lijken ook andere remklauwen vooraan te zijn.
Ik dacht eigenlijk het eerst aan een FJR1300. Niet perse de kuip, maar het silhouet met het hoge stuur. :)

Als ik nog een keer kijk die eerste vijftien seconden dan loopt de onderkant met een driehoek naar achteren, dat is wel even wennen.
Niet zo supersport als ik gehoopt had. Geen concurrent voor een Energica Ego, maar een marktverbreding. :)
 
Meer foto's.

Spiegels liggen onder het stuur zoals bij bmw RT wat super handig is voor zicht maar natuurlijk niet voor filteren. Ook zijn die van bmw zo ontworpen dat ze afspringen bij impact en zonder schade terug geplaatst kunnen worden (vraag me niet hoe ik dat weet) terwijl het hier meer weg heeft van een metalen bar waar de bestaande spiegels op zitten.


Duo zit lijkt inderdaad ietsje groter dan srf. Niet dat het veel verschil maakt volgens mij. Plus wat doet dat met range met 2 er op? Maakt het wachten tijdens het laden wel gezelliger :-).

Op laatste foto toont de kuip ook heel smal. Ik vrees dat de windbescherming dan ook niet veel verder gaat dan het ruitje op de kuip. Zelfde gedachte bij al het vuil wat deze motor aan de achterkant opneemt.
 
Ik dacht eigenlijk het eerst aan een FJR1300. Niet perse de kuip, maar het silhouet met het hoge stuur. :)

Als ik nog een keer kijk die eerste vijftien seconden dan loopt de onderkant met een driehoek naar achteren, dat is wel even wennen.
Niet zo supersport als ik gehoopt had. Geen concurrent voor een Energica Ego, maar een marktverbreding. :)

FJR is een pak grotere motor. Heb niet meteen een foto maar ik parkeer de mijne vaak naast een FJR en dan valt dat wel op. Dan heb ik het nog niet over al die bmw boxers.

Formaat is veel dichter bij de Triumph street triple.
 
FJR is een pak grotere motor. Heb niet meteen een foto maar ik parkeer de mijne vaak naast een FJR en dan valt dat wel op. Dan heb ik het nog niet over al die bmw boxers.

Formaat is veel dichter bij de Triumph street triple.
Op die foto van Instagram hierboven zie ik in een flits een ER6. _O-
Ik heb het niet zo goed onderzocht, want ik zit onder tijdnood hele andere dingen te doen.
Het hoeft ook niet perse te kloppen, het waren de eerste seconden van het filmpje. :P
De rest na 16 seconden heb ik niet eens gekeken... en nu ben ik weg. :+ :+ :]
Maar ik had een hardcore supersport willen zien die wat in mij losmaakt.
 
Volgens mij is alle media weer offline gehaald...

Vandaag met windkracht 6 tegen naar het werk gereden. Normaal heb ik ongeveer 60% accucapaciteit nodig om 86 km af te leggen. Vandaag 95% en dan heb ik heel erg rustig aan gedaan. Ik hoop op de terugweg wind mee te hebben O-)
Weer een wijze les geleerd: bij windkracht 7 en meer thuis werken of de Zoe pakken.
 
Ja inderdaad de instagram foto's waren al snel weer weg. Zal dan toch echt lek geweest zijn.

Ik ben net terug hersteld van griep dus tijdens de zware stormdagen (gelukkig) niet buiten geweest. Kan me wel voorstellen als je tegenwind hebt dat dat wat doet met je accu. Is hetzelfde als snelweg rijden uiteindelijk, dan vecht je ook gewoon tegen de lucht.
 
Ja klopt. Ik had het gevoel dat ik 130 reed terwijl ik 107 op de teller had.
Ik heb op een stuk waar ik maar 70 mocht de fout gemaakt om het vrachtverkeer in te halen. Had ik dat niet gedaan, dan had ik veel stroom kunnen besparen.

Tijdens de storm vorige week heb ik vooral de auto gepakt. Ik vond het onverantwoord om op de motor te gaan. Achteraf gezien ook extra verstandig. Ik had niet op het werk aangekomen met die harde wind van toen.

De volgende storm staat ook alweer klaar hoorde ik. Komend weekend gaan we weer los met de wind.
 
De volgende storm staat ook alweer klaar hoorde ik. Komend weekend gaan we weer los met de wind.
Meen je niet. -O-
Ik ben in september naar de kust verhuist, maar zelfs een gewone harde wind was flink wennen, bedreigend gewoon.
En tot op dit moment heb ik elke paar seconden een zwaar opzwellend geluid van het gebeuren buiten. :Y
Ben het nu wel zat. Maar dat boeit de natuur natuurlijk niet. :+
 
Hi all,

Ik heb in de schuur nog liggen;

Een Zero touring windscherm. Gebruikt maar onbeschadigd.

Een defect interne lader. Voor de klusser of alleen de bekabeling.

Een nieuwe externe lader.

Wat de gek er voor geeft. Anders gaat het de container in....
 

Bijlagen

  • 20200217_142848_compress15.jpg
    20200217_142848_compress15.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 7
  • 20200217_142854_compress52.jpg
    20200217_142854_compress52.jpg
    112,6 KB · Weergaven: 7
  • 20200217_142646_compress72.jpg
    20200217_142646_compress72.jpg
    108,7 KB · Weergaven: 8
  • 20200217_142754_compress59.jpg
    20200217_142754_compress59.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 8
Meen je niet. -O-
Ik ben in september naar de kust verhuist, maar zelfs een gewone harde wind was flink wennen, bedreigend gewoon.
En tot op dit moment heb ik elke paar seconden een zwaar opzwellend geluid van het gebeuren buiten. :Y
Ben het nu wel zat. Maar dat boeit de natuur natuurlijk niet. :+
Ik snap je ervaring met verhuizen naar de kust. Ik ben er nu aan gewend, denk ik ;)
 
Hi all,

Ik heb in de schuur nog liggen;

Een Zero touring windscherm. Gebruikt maar onbeschadigd.

Een defect interne lader. Voor de klusser of alleen de bekabeling.

Een nieuwe externe lader.

Wat de gek er voor geeft. Anders gaat het de container in....

Hey, Ik volg deze thread al een eindje, Ik heb zelf een Zero S 2019. Je windscherm en externe lader lijken me wel intressant, wat vraag je ervoor? Ik woon in de buurt van Gent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan