Zero Motorfietsen

Hey, Ik volg deze thread al een eindje, Ik heb zelf een Zero S 2019. Je windscherm en externe lader lijken me wel intressant, wat vraag je ervoor? Ik woon in de buurt van Gent.

Bedankt voor je bericht. Windscherm 30 euro. Doe een bod op de lader. Heeft me afgelopen oktober 800 euro gekost maar nooit gebruikt. ligt nu echt in de weg. Kan worden opgestuurd, maar is wel zwaar. Verwacht ongeveer 30 euro verzendkosten.
 
Even wat leuke annekdotes met de Zero.

Gisteren bij het laatste verkeerslicht voor ik op mijn werk stond stopte een VW Polo naast me. Ik, helemaal in gedachten verzonken, hoor naast me ineens iemand iets zeggen. Ik kijk om, klep open, en zie twee kerels naar mijn motor kijken.
"Wat is de topsnelheid?" vraagt de passagier.
"150," zeg ik.
"Gaaf!" is de reactie als het groen wordt en we beiden wegrijden.

Een langere tijd geleden werd ik klem gereden op de snelweg door een BMW. Ik reed op de rechter rijstrook (de spitsstrook) en werd ingehaald. De BMW houdt in en komt naast me rijden. Ik geef gas, want ik moest binnen 1000 meter van baan wisselen, maar de BMW trekt ook op en blijft naast me rijden. Ik zak af naar ongeveer 80. En nog steeds blijft de BMW naast me rijden. Geirriteerd kijk ik naar links. Hangt de beste man uit het raam met een grote grijns en een duim omhoog. Hij wijst naar de motor en zegt iets (geen idee wat). Weer het duimpje omhoog en met een spuit gas is hij er vandoor... Het was overigens een Brit.

Van deze twee waarderingen van mijn motor vind ik de eerste toch wat prettiger ;-)

Ander ding is dat ik gisteren en vandaag een Tesla rijder erop heb gewezen dat hun voertuig niet past in parkeervakken bedoeld voor brommers / motoren... Helemaal verbaasd dat er zoiets als een elektrische motor is hebben ze me de ruimte gegeven om op te kunnen laden...

Wat zijn jullie beste / leukste / gevaarlijkste / irritantste / etc reacties op de elektrische motor?
 
Mijn irritaties kan ik je zo wel vertellen. Dat is dat ik (nog) vaker over het hoofd gezien wordt in het verkeer. Nu zit de GS ook wel wat hoger en breder maar toch het missen van geluid speelt ook zeker mee denk ik.

En de situaties die daarop volgen zijn soms grappig, soms doodeng. Zo heb ik vaker en vaker dat er op een baan bijvoorbeeld iemand komt op gereden terwijl ik (die al op die baan reed) gewoon niet lijk te bestaan. Met een brommertje dat van de overkant kwam, op z'n dooie gemak. Dat was nog grappig. Maar ook al met auto's gehad die dan naast je uit komen op de baan. Dat is minder grappig natuurlijk. En sommigen hebben dan nog 't lef te reageren als in "je hebt toch nog plaats" !?

En vanmorgen reed ik aan 50 kmh in ECO mode op de snelweg in druk verkeer maar dat maakte wel redelijk wat supersonisch lawaai (ja zo werken die dingen nu eenmaal) en er kwam een agent van achter zijn auto gesprongen om mij aan te manen te vertragen :D. Ik reed echt gewoon mee met 't trage verkeer (ik filter niet onwettig sowieso).

Verder vallen de reacties in het verkeer wel mee. Kinderen hoor ik langs de weg soms roepen, "kijk die is elektrisch!".
 
Met de Energica
- laadpaal = praatpaal

Alleen eenmaal een proefrit gehad, nu geduldig afwachten tot eind maart....

Proefrit, Marchel doet laden voor hoe e.e.a werkt.
Gelijk twee man op ons af, is dat elektrisch? mooi hoor en gelijk heel verhaal over oude Endfields in de schuur met foto's *D (zagen er idd prachtig gerestaureerd uit)
Die ploffen, zijn deze echt helemaal stil... dat is toch niks _O-
Maar echt serieus geïnteresseerd in de Energica, Marchel moest maar eens een verhaal op de Endfield club geven.

Leuk, zoiets gebeurd nooit met de VFR, tijdens rijden ook heel wat hoofden zien draaien.
 
Ik krijg regelmatig leuke reacties, noem een paar dingen die ik hier nog niet eerder beschreven heb.

Bij de toegangspoort naar mijn werkplek heb ik al heel vaak de vraag gehad hoe ver ie kan, hoe hard ie kan en eigenlijk iedereen is positief. Na meer dan 3 jaar krijg ik die vraag nog steeds regelmatig.
Eentje was ooit afkeurend, die vond schijnbaar dat een motor lawaai moet maken. Nou, dat vind ik onzin en dat lawaai moet ie er dan zelf maar bij verzinnen.

Onderweg was er eens een Volvo die achter me bleef hangen; voorzichtig kwam ie naast me rijden, kijken, rechter raampje ging open en de man maakte zijn oorschelp groter met zijn hand en riep: “ik hoor niets”. Vervolgens een duim omhoog en haalde hij me dan eindelijk in.

Wat ook nog wel eens gebeurt is dat je mensen hoort roepen: “kijk, die is elektrisch” of iets dergelijks. Vaak scholieren op de fiets.
Als ik een rustige route rijd krijg ik wel eens een duim omhoog van mensen die blijkbaar waarderen dat ik geen lawaai maak.

Een paar maal heb ik meegemaakt dat vlakbij waar ik woon een hond die werd uitgelaten helemaal op tilt ging door het geluid van de Zero. Het is een Border Collie achtig beestje, de baas woont een eindje verderop en telkens als ik langs kom als ie de hond uitlaat moet ie zijn uiterste best doen om dat beestje tegen te houden.
Laatst raakte ik met de vriendelijke man aan de praat en het gebeurt steeds alleen bij deze motor.
 
Ook letterlijk 50 meter van de vuurtoren?
Volgens mij is die (wind)herrie daar van. _O-

Kan er misschien wel een laadkabel aanhangen, een beetje extra verbruik valt daar toch niet op. :+
Nee, niet zo dicht bij een vuurtoren. Toch wel een paar kilometer uit de kust. Maar het verschil met Noord Oost Brabant was aanzienlijk.

Ik denk dat ze bij de vuurtoren wel krachtstroom hebben. Kan het laden nog sneller!
 
Nee, niet zo dicht bij een vuurtoren. Toch wel een paar kilometer uit de kust. Maar het verschil met Noord Oost Brabant was aanzienlijk.

Ik denk dat ze bij de vuurtoren wel krachtstroom hebben. Kan het laden nog sneller!
Ik ben 25 kilometer opgeschoven en woon nu in een huurhuisje schuin tegenover het zeegat met directe wind van de zee. Links de vuurtoren, rechts mijn schuurtje. De thermiek is Jekyll & Hide. _O-
Ik lach wel, maar dat is pure angst. :+ ;)
In het begin keek ik vol ongeloof naar buiten richting de tuin als de lichten in de woonkamer uit gingen. Een blik in het donker die een kolkende jungle lijkt.
De motor onder een hoes, met spanbanden vastgemaakt aan de palen van de schutting.
Baasje droog en windvrij, maar verontrust binnen dus. Met name voor de motor.
Recent twee keer echte storm gehad, en alleen de schutting verderop in de tuin was kapot.
Ik ga er vertrouwen in krijgen.

Donderdag maar even een schep in de grond waar die stroomkabel ligt. :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn irritaties kan ik je zo wel vertellen. Dat is dat ik (nog) vaker over het hoofd gezien wordt in het verkeer. Nu zit de GS ook wel wat hoger en breder maar toch het missen van geluid speelt ook zeker mee denk ik.

En de situaties die daarop volgen zijn soms grappig, soms doodeng. Zo heb ik vaker en vaker dat er op een baan bijvoorbeeld iemand komt op gereden terwijl ik (die al op die baan reed) gewoon niet lijk te bestaan. Met een brommertje dat van de overkant kwam, op z'n dooie gemak. Dat was nog grappig. Maar ook al met auto's gehad die dan naast je uit komen op de baan. Dat is minder grappig natuurlijk. En sommigen hebben dan nog 't lef te reageren als in "je hebt toch nog plaats" !?

En vanmorgen reed ik aan 50 kmh in ECO mode op de snelweg in druk verkeer maar dat maakte wel redelijk wat supersonisch lawaai (ja zo werken die dingen nu eenmaal) en er kwam een agent van achter zijn auto gesprongen om mij aan te manen te vertragen :D. Ik reed echt gewoon mee met 't trage verkeer (ik filter niet onwettig sowieso).

Verder vallen de reacties in het verkeer wel mee. Kinderen hoor ik langs de weg soms roepen, "kijk die is elektrisch!".
Dat opschuiven herken ik wel. Als ik met iets kleiner als de BMW GS onderweg ben merk ik dat "ze" sneller geneigd zijn om je weg te drukken. Dat is voor mij ook een argument tegen de Zero. Het is het profiel van een 250cc, dan durven ze wel.
 
Dat opschuiven herken ik wel. Als ik met iets kleiner als de BMW GS onderweg ben merk ik dat "ze" sneller geneigd zijn om je weg te drukken. Dat is voor mij ook een argument tegen de Zero. Het is het profiel van een 250cc, dan durven ze wel.
Ik heb daar nog geen last van gehad. Nu ben ik best wel een grote kerel op de Zero, dus misschien dat dat helpt. Maar ik heb het idee dat automobilisten en chauffeurs mij in mijn waarde laten.
 
1582150944565.png




https://electrek.co/2020/02/19/zero-sr-s-electric-motorcycle-unveiled-aerodynamic-comfort-upgrades/
 

Bijlagen

  • 1582150823853.png
    1582150823853.png
    203,6 KB · Weergaven: 7
Ik vind het wel een beetje Thunderbird design.
Een beetje zoals Victory bij haar gekuipte modellen doet.
Misschien dezelfde ontwerper. :P

Met een wat lager ruitje wordt het wel wat agressiever.
Misschien kan ik er aan wennen. :+
 
Mooi ding. Maar ik wacht en hoop nog steeds op een ander model, iets meer toer gericht.
Deze lijkt wel groter te zijn dan de andere zero modellen of is de basis hetzelfde?
 
Nog meer toer-gericht? Hang hier koffers aan en het ziet er gelijkwaardig uit aan de grotere sporttour machines van de bekende merken.
Ik vind 't neusje zelf niet zo mooi, verder best aardig geslaagd. :)
 
Kan ook nog niet echt wennen aan het neusje. Beetje lomp breedbek kikker gevoel.Maar wellicht ziet hij er in het echt beter uit.
 
Zo van voren ziet die koplamp er toch een stuk 'normaler' uit:
63RMK2BRKNDM5JA5ZZG5FNF7D4.jpg

bron: 2020 Zero SR/S First Ride Review
Ik hou het maar op Amerikaans design.
Zelfs de vrouwen worden daar bijna standaard verbouwd. _O-

Een Ducati 999 vonden we vroeger ook niet mooi, nu worden het collectors items.
Dat had ik toen nooit kunnen denken. Dus misschien vind ik hem over 15 jaar wel mooi. :+
 
blijkbaar neemt de kuip zoveel koeling weg dat het nodig is onderaan een koelblok bij te plaatsen. Dat heeft de SRF niet, op de SRF is een soort kanaal wat lucht onderaan opneemt om langs de motor terug kwijt te kunnen.
 
Laders zitten inderdaad bovenop de accu, onder de valse tank. Daar zitten ventilators op dat zal wel nog genoeg koelen.
 
Koelt dat ook dan ook genoeg met de hete zomers?
We kennen allemaal de trend van de laatste jaren: zomers waarbij het wekenlang heel normaal is van temperaturen dik boven de 35 graden.
Ik vraag me wel eens af wat dat doet voor de levensduur van die accu’s.
 
Terug
Bovenaan Onderaan