Zero Motorfietsen

Die dingen zijn niet om te toeren maar om lekker goedkoop 40 km woon werk verkeer te doen ...laden en weer naar huis .

maar 50 km is al lang niet meer de realiteit .

De aanschafprijs blijft alleen absurd hoog dat is erg jammer .
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat een soort stadsmotor voor een beginnersrijbewijs. In de stad kun je wat langer met de kleine batterij doen. Maar dan zijn er veel goedkopere alternatieven voor rond de 5500 euro. Zero is een beetje erg duur ten opzichte van het geleverde. Een beetje net als Tesla, straks niet meer relevant en veel te duur. Wel mooi van het pionieren,.. dat heeft Zero toch maar geflikt. Zero is naar mijn mening vooral voor mensen die graag elektrisch willen rijden om de techniek en het heel leuk vinden om tabellen en apps bij te houden, beetje nerdy. ;)
:]

Dat gaat over een FX, een soort lichte supermotard; totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld mijn eigen Zero S.
Een trialbike moet je ook niet vergelijken met een CBR600.

Ik lees/hoor dat wel meer, mensen vergelijken een Tesla Model Y met een even dure Audi Etron. Ja, ze kosten evenveel in aanschaf, dus vergelijken ze puur de auto’s. Fout, helemaal fout. Daar kom je achter als je ermee gaat rijden, helemaal als je véél gaat rijden en ver.

De grote kracht van Tesla ligt in het laadnetwerk; snel, goedkoop, betrouwbaar en gemakkelijk. De auto regelt de hele route, bij een laadstop hoef je alleen inpluggen en verder gaat alles vanzelf, alles is geïntegreerd.
Daar kunnen andere fabrikanten nog heel wat van leren maar dat wil nog niet echt indalen bij de consument die alleen maar tankstations kent en die nog steeds denkt dat tanken en laden hetzelfde is en die geen besef heeft van het prijsverschil.

Zero en Tesla zijn beide pioniers en beide elektrisch, beiden zijn vanaf nul begonnen maar qua laden zijn er juist heel grote verschillen.
Tesla is op iedereen vooruit, alleen de 800V techniek is sneller maar niet gemakkelijker.
Zero loopt juist achter want die laadt alleen AC, wel grote vermogens maar ze kunnen dus niet DC snelladen wat hier de standaard is.

En wat betreft die App; ik heb thuis een radio met app bediening, de auto praat tegen me en ik stel dingen in via een app en op de motor kan ik zaken uitlezen en instellen via een app. Zo werkt dat tegenwoordig, het geeft veel nieuwe mogelijkheden. Gelukkig hoef je daar geen nerd voor te zijn.
 
Laatst bewerkt:

1654767073935.png
 
Geef het een bijzondere naam en het lijkt heel wat. 8)7
Maar wel goed voor de traffic natuurlijk.
Moto Rotterdam wilde mij vorig jaar ook laten rijden.
Maar zonder aankoopplannen had ik daar geen interesse voor.
Het is natuurlijk wel leuk om te ervaren. :]

Niet teveel proefrijders en lange ritten denk ik i.v.m. de logistiek / accu.
Op een andere dag kan je ook rijden dus.
 
Ja, op een demo dag zou ik het wel even willen proberen gewoon om te voelen wat het is, tot nog toe alleen ooit op de beurs op een zero gezeten.
Maar zoals wel vaker, is het een klein uur rijden naar de dichtstbijzijnde dealer voor een proef.
Raar dat het hier in de regio kennelijk niet zo leeft.
 
Leuk filmpje, jammer van de eerste vergelijking over het 20 jaar rijden voordat het uit kan. Maar goed die berekening kan je zelf ook wel maken
 
Ik neem volgende week een fxe twee dagen mee naar huis om uitgebreid te testen. Vooral om te kijken of woon werk mogelijk is (44 km enkel, hoofdzakelijk binnendoor). Ben benieuwd.
Hij ziet er alleszins goed uit.

Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn 40.000 kilometer privé per jaar. Het wordt met 2.40 eur voor een liter gewoon te duur, en ik heb 28 zonnepanelen die liggen te ritten op mijn dak :)

Iemand ervaring met de fxe?
 
Nou persoonlijk vind ik de zero's ietwat aan de kleine kant, als ik voor een zero zou gaan zou dat een ds(r) moeten worden voor mijn gevoel.
De fxe is de kleinste van het stel toch? Heb je er al eens opgezeten, op een beurs ofzo?
 
Het proefritje was maar een "rondje om de kerk" zoals verwacht, maar toch erg leuk om een te ervaren :)
Het rijd prima (Eco stand is wat "traag" maar wel te doen, zeker in de spits is het wel voldoende), maar standaard is al stukken beter of in sport.... :P) , geen geluid dus lekker rond kijken en je kunt normaal praten bij een stoplicht. Mijn volgende motor word waarschijnlijk wel elektrisch (nu inruilen is economisch niet haalbaar) zeker als Brussel van "uitstoot" af wil en ik weinig voortgang zie ik bio of synthetische brandstof of waterstof dus we "moeten" wel elektrisch

Dan nog wel even zoeken naar de juiste "zithouding" enzo want SR/F heeft een wat lager stuur dan SR/S (ik vond het hogere stuur fijner, maar de looks van SR/F beter, al had de demo een minder mooi ruitje met spoiler), de DSR is weer heel anders........
 
En aan dat elektrische hek kan hij de motor gratis laden.:+
Ik sta hier nu in the middle of nowhere en heb geen idee wat dit voor kot is. _O-
Windmolen en zonnepanelen op het dak. :?
1655488898182474164797057508757.jpg

Ik kan ook wel wat stroom gebruiken. :+
 
Leuk filmpje, jammer van de eerste vergelijking over het 20 jaar rijden voordat het uit kan. Maar goed die berekening kan je zelf ook wel maken
Dat hangt natuurlijk heel erg af van de brandstofprijs, hoeveel je rijdt en nog meer van wat je voor de motor betaalt.

Het doet mij denken aan het oude TopGear, hij weet niet waar ie het over heeft maar moet het wel zo nodig verkondigen op YouTube.
 
Ja ik weet er ook nog niet genoeg van, maar deze vergelijking ging nogal mank
Maar geen dure zero kon hij kopen, en nog een aardige range
 
Terug
Bovenaan Onderaan