Zero Motorfietsen

Ben trouwens veel info aan het winnen of nu een zero of energica het beste bij past maar is nog niet zo eenvoudig.

Dat dc snelladen is echt super maar heeft de zero niet.

Die 280 kg vs 180 kg is weer een voordeel van zero.

Het dsr model vind ik bij me passen, komt energica niet erg in de buurt, dichtstbijzijnde de eva.

Zero is snaar en geen tussen bak, super lage onderhoudskosten, energica heeft mooie en leuke extra's maar ook veel meer onderhoud, zeker ouder model ( nieuw is niet te betalen voor mij)

Onder de streep is de zero met charge tank het beste, echt super jammer dat ze geen dc snelladen hebben.

Zag trouwens in motor een artikel met een zero mer 135.000 km op de teller, moest helaas betalen om het volledige artikel te kunnen lezen.
 
maar @mick85 het gaat toch ook om hoe het rijdt en hoe de hanteerbaarheid is? Ik heb even op de Eva gezeten en dat is mij te gehoekt mijn knieen hebben de beste tijd gehad. Ik hou ook meer van de zit zoals op een Experia, ik denk dat de DSR dat ook heeft.

Vergis je trouwens niet in de riem, die schijnen toch wel eens "spontaan" te breken.
 
maar @mick85 het gaat toch ook om hoe het rijdt en hoe de hanteerbaarheid is? Ik heb even op de Eva gezeten en dat is mij te gehoekt mijn knieen hebben de beste tijd gehad. Ik hou ook meer van de zit zoals op een Experia, ik denk dat de DSR dat ook heeft.

Vergis je trouwens niet in de riem, die schijnen toch wel eens "spontaan" te breken.
Gaat er zeker om hoe het rijd.
Maar mijn vrouw moet er ook mee kunnen rijden.
Het zou de vervanger van mijn huidige vervoer moeten worden, dus we gebruiken hem bijde, rond de 12.000km ww per jaar en mijn schoonouders wonen net boven de moezel bij cochem dus zo 500km 1x per maand met de motor er heen.

Vandaar dat het ook een beetje afwegen is.
 
Nee, bij Tesla kun je bijbetalen voor met accucapaciteit. Die wordt dan softwarematig vrijgegeven. Dat is niet zoals het bij jouw Energica werkt. ;)
Ah je bedoeld de "nieuwe" feature van Zero dat je de extra capaciteit van de accu wel hebt maar dat die softwarematig vrijgegeven moet worden. (tegen betaling)

Dat vind ik inderdaad geen goede ontwikkeling, dat betekend dat je inderdaad nog weer meer extra meeneemt wat uiteraard ook gewicht enz oplevert.
Het enige voordeel is dat je veiligheidsmarges ineens erg ruim worden.

Ik wist niet dat Tesla deze "optie" ook had? Opties ontgrendelen vanwege standaarden snap ik wel, maar dat past bij mij meer bij de accessoires.
 
Gaat er zeker om hoe het rijd.
Maar mijn vrouw moet er ook mee kunnen rijden.
Het zou de vervanger van mijn huidige vervoer moeten worden, dus we gebruiken hem bijde, rond de 12.000km ww per jaar en mijn schoonouders wonen net boven de moezel bij cochem dus zo 500km 1x per maand met de motor er heen.

Vandaar dat het ook een beetje afwegen is.
woon werk snap ik helemaal. Heb je berekend hoe lang je onderweg bent naar Cochem met een DSR?
 
Laatst bewerkt:
De Energica heeft wel de optie om door de dealer (of tijdens bestelling) het "Corsa clienti" pakket er op te zetten.
Dan worden alle "veiligheden/beperkingen" eraf gehaald en heb je geen garantie meer. (en nog wat extra hardware aanpassingen volgens mij aan de wielen/remmen)
Dat is leuk wanneer je er mee het circuit op wilt. Op de weg zou ik het sowieso niet nemen. Je kunt dan ook het hele accupakket gebruiken volgens mij van 0-100.

Van de Energica groep weet ik alleen dat Marcel een Ego heeft met deze optie. (Die rijd ook fanatiek circuit ermee)
 
Ik denk zelfs dat het een test is en dat je op een gegeven moment abonnements vormen kan krijgen voor de "plus" opties.
Echt een slechte zaak, dat je bijvoorbeeld de motor verkoopt maar dat de plus opties bij de originele eigenaar blijven.

Zolang ik daar ver van kan blijven zal ik dat doen iig.
 
Vergis je trouwens niet in de riem, die schijnen toch wel eens "spontaan" te breken.
Alle problemen die ik heb ondervonden met de riem waren terug te voeren op onjuiste installatie, onjuiste afstelling en onjuiste behandeling door de bandenzaak.

Als je de riem (zelf) netjes afstelt en zorgt dat de motorzaak of de bandenzaak de riem niet verkl**t (lees: er gewoon helemaal afblijft) dan kan ie heel lang mee zonder onderhoud en zonder problemen.
 
woon werk snap ik helemaal. Heb je berekend hoe lang je onderweg bent naar Cochem met een DSR?
Het is recht toe recht aan ongeveer 400km, maar vanaf cuijk (naar cuijk is ongeveer 150km) de grens over en dan binnendoor natuurlijk dat is ongeveer 280km binnendoor, maar goed binnendoor in Duitsland is ook met een aardig tempo, veel heuvels zeg maar op en neer.
 
De Energica heeft wel de optie om door de dealer (of tijdens bestelling) het "Corsa clienti" pakket er op te zetten.
Dan worden alle "veiligheden/beperkingen" eraf gehaald en heb je geen garantie meer. (en nog wat extra hardware aanpassingen volgens mij aan de wielen/remmen)
Dat is leuk wanneer je er mee het circuit op wilt. Op de weg zou ik het sowieso niet nemen. Je kunt dan ook het hele accupakket gebruiken volgens mij van 0-100.

Van de Energica groep weet ik alleen dat Marcel een Ego heeft met deze optie. (Die rijd ook fanatiek circuit ermee)
Is dat van Zero uiteindelijk niet het zelfde? Je kan dan 10 of 20% mee laden, ongeveer hetgeen wat nu door BMS achter gehouden wordt ivm slijtage.
 
Het is recht toe recht aan ongeveer 400km, maar vanaf cuijk (naar cuijk is ongeveer 150km) de grens over en dan binnendoor natuurlijk dat is ongeveer 280km binnendoor, maar goed binnendoor in Duitsland is ook met een aardig tempo, veel heuvels zeg maar op en neer.
Stel je voor dat de DSR een verbruik heeft van 8kWh/100km en de rit is 400km, kost de totale rit je 32 kWh. Stel je hebt 12kW vanuit huis bruikbaar aan boord voor je begint, dan moet je 20 kWh zien bij te laden onderweg. Met Charger van 6kW is dat 3h20 laden, bovenop je reistijd. je kunt in drie keer denk ik, maar voor een 22kW AC plug moet je misschien de snelweg af.
 
75FC57CD-BC4A-4EB0-BD40-76711E964E45.jpeg
C6888263-33EF-40A6-8513-367E9A7D988B.jpeg
D5FFCADE-3D1B-4184-818B-E89202ABA346.jpeg
74FA19AA-38FD-4815-8480-596CA37BF572.jpeg
06B681E9-39FC-4AC2-B85D-28329C56D522.jpeg
 

Bijlagen

  • 45473CEA-6F89-4E4B-95AC-EB7C21050433.jpeg
    45473CEA-6F89-4E4B-95AC-EB7C21050433.jpeg
    202,5 KB · Weergaven: 8
  • 5CC38A3B-A001-41D3-9490-530A42CC90D0.jpeg
    5CC38A3B-A001-41D3-9490-530A42CC90D0.jpeg
    210,1 KB · Weergaven: 6
Hoi.

Wil morgen bij een 2014 ds gaan kijken met 70k op de teller.

Zijn er nog extra dingen waar ik op kan letten en wat is een beetje schappelijke prijs voor een 2014 ds zonder opties?

Kan ik trouwens de zero app gebruiken om de gezondheid van de accu ter plaatsen te controleren.
 
Oeh daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar de prijs. Dat is natuurlijk wat de gek ervoor geeft. De accu is 8 jaar oud.
Ik zou wel goed naar de riem kijken, of daar geen haarscheurtjes te zien zijn, en verder gewoon de standaard dingen en vragen naar de onderhouds historie

Vandaag voor het eerst op een ds gereden wel al een ouder model maar ook dat zou prima een volgende motor kunnen zijn.
Toch maar weer voor en nadelen lijstjes gaan maken :)
 
Laatst bewerkt:
Proefrit was een parkeerplaats, fiets was niet verzekerd, maar goed wel een gevoel wat het is.
Riem zag er nog netjes uit, de rest goed gebruikt, echt gebruikt. :)
Verkoper super aardig en eerlijk maar weet niet of het de fiets voor mij is, niet voor zijn vraagprijs.

Hij heeft ook een dsr en liet me daar een stukje op rijden, damn dat is toch wel veel leuker, echt vies snel en hoog fun factor gehalte.
 
Mag ik vragen wat hij er voor vroeg, ook leuk dat je meteen even het verschil kan voelen tussen een ds en een dsr
 
Ah ok, dan maar blijven wachtten :D Doe ik ook tot er wat op mijn pad komt wat me past.
Ik kon deze echter niet op MP vinden
 
Volgensmij is het deze:
(nummer 2)

Een Energica Eva in showroomstaat met 5000 euro aan opties (Ohlins, Carbon delen, ergal bouten) voor 11.000 euro, goedkoper dan de DSR

Edit, die zero is nu goedkoper zie ik
 
ah ja, ik had alleen foto 5 bekeken :D
Heeft hij verteld hoe oud die van foto 5 is?
Of zit ik weer niet goed te kijken.
 
ah ja, ik had alleen foto 5 bekeken :D
Heeft hij verteld hoe oud die van foto 5 is?
Of zit ik weer niet goed te kijken.
Dacht 2017 maar weet niet zeker, hij wilde die miss zelf houden, die reed super strak.

Die van 2014 piepte en kraakte, alles zat los, is een witte versie maar zwarte kuipen er later op gezet, verschillende handvatten, veel gebruiks sporen overal, band achter aardig vierkant, remmen aardig op, achtervering versleten enz enz.
Hij was ook gewoon eerlijk daar in maar dan vind ik hem die prijs niet waard, ik zou er dan te veel aan doen dan wil ik hem weer netjes en strak hebben.
Verder totaal dus geen slecht wordt over de verkoper laat dat duidelijk zijn, maar gewoon niet mijn fiets voor die €€
 
Terug
Bovenaan Onderaan