Zero Motorfietsen

@Worldbeater
Ik heb nog geen aftermarket kunnen vinden. @Dutch van Motorbazaar had ik al een berichtje gestuurd gezien ik het niet kon vinden op zijn site. Daar heb ik naar volle tevredenheid al 2 YSS schokbrekers vandaan.

Ik heb de motor nog geen dag dus heb de schokbreker er nog niet uit gehad, maar zal sowieso eens de HoH afstand, montagebout en breedte, dikte en diameter veer eens meten. Met voorvorken kun je bij gelijkblijvend gewicht niet veel mis doen, schokbrekers verschillen veel meer. Een paar cm naar voor of achter op de achterbrug of een paar cm kortere/langere achterbrug geven al een heel andere veer. Al zal het vergeleken met nu waarschijnlijk nog helpen als ik een schokbreker van een Derbi Senda pak _O-
Deze motor weegt ongeveer hetzelfde als een Funduro of als de Versys 300. Maar daar zit een paar cm verschil tussen veer diameter en ik denk wel een factor 2 in veer dikte.
Ja, ik heb ook wel eens een VX800 gekocht voorzien van dikke Harley schokbrekers.
Zelfs op de snelweg een gevaarlijk slaande stuur bij spoorvorming en van baan verwisselen.
Ik denk dat de achterband gewoon stapjes opzij aan het maken was. _O-

Heeft deze een riem aandrijving?
Die is natuurlijk ook heel kritisch op verschillen met de schokbreker lengte.
Even goed afstellen. :Y
 
Dit is inderdaad met riem. Ben ik wel blij mee. Ook al is het duurder dan ketting (zou ook langer mee moeten gaan) is het voor een woon-werk hok wel erg prettig. Nooit spannen, nooit smeren. 1x in de zoveel tijd even wat meer tijd aan besteden om te wisselen, maar dat kan prima wanneer het uit komt.

Als de HoH afstand eenmaal klopt zou de afstelling weinig uit mogen maken lijkt me. De volledige uitgeveerde lengte moet hij kunnen hebben, volledig ingeveerd ook.

Edit: Gekke vraag nog. Heb er nog met geen andere sleutel aangezeten dan met die van het contact. Is het wel een metrische fiets? Dus de boutjes enz enz? Met Amerikanen weet je het nooit.
 
Duidelijk verhaal!
De quick charger is toch niks anders dan een omvormer naar 96V DC? Vind het nogal geld voor een omvormertje dat niet eens een (zuivere) sinus hoeft te maken. Ik ga eens kijken of daar niet iets voor te krijgen is. Ben het niet nodig voor het doel (woon-werk) van de motor, maar vind het toch wel lekker mocht ik er wel ooit verder mee gaan touren.

Edit: 61.0US $ |0 12V 15V 24V 36V 48V 55V 60V 72V 80V 90V 100V 110V Verstelbare 1000W Schakelende Voeding Voor Led 1000W 110/220V ac Naar Dc Smps|Schakelaar Energielevering| - AliExpress
In wezen zou dit de truuc al moeten doen. Instellen op 92V DC kan het al eigenlijk niet meer mis zou je zeggen. Zelfs chinesen zijn wel in staat een gelijkstroom constant te maken.

@Worldbeater
Ik heb nog geen aftermarket kunnen vinden. @Dutch van Motorbazaar had ik al een berichtje gestuurd gezien ik het niet kon vinden op zijn site. Daar heb ik naar volle tevredenheid al 2 YSS schokbrekers vandaan.

Ik heb de motor nog geen dag dus heb de schokbreker er nog niet uit gehad, maar zal sowieso eens de HoH afstand, montagebout en breedte, dikte en diameter veer eens meten. Met voorvorken kun je bij gelijkblijvend gewicht niet veel mis doen, schokbrekers verschillen veel meer. Een paar cm naar voor of achter op de achterbrug of een paar cm kortere/langere achterbrug geven al een heel andere veer. Al zal het vergeleken met nu waarschijnlijk nog helpen als ik een schokbreker van een Derbi Senda pak _O-
Deze motor weegt ongeveer hetzelfde als een Funduro of als de Versys 300. Maar daar zit een paar cm verschil tussen veer diameter en ik denk wel een factor 2 in veer dikte.
het is een Delta-Q Quiq 1000 lader. het is geen omvormer naar 96V maar een lader.
een lader geeft een hogere spanning af, de batterij is 96V nominaal. spanning van de lader zal maximaal iets van 108 a 110V afgeven.
 
het is een Delta-Q Quiq 1000 lader. het is geen omvormer naar 96V maar een lader.
een lader geeft een hogere spanning af, de batterij is 96V nominaal. spanning van de lader zal maximaal iets van 108 a 110V afgeven.
Duidelijk, wist ik ook eigenlijk wel van acculaders, maar was me op de vroege morgen even niet doorgedrongen.
Alsnog vind ik €850 een bult geld voor een laad omvormertje.

https://www.motor-forum.nl/threads/gezocht-zero-ds-snellader-en-riem-spanning-meter.467250/
 
Als de HoH afstand eenmaal klopt zou de afstelling weinig uit mogen maken lijkt me. De volledige uitgeveerde lengte moet hij kunnen hebben, volledig ingeveerd ook.
Dat bedoel ik dus met de lengte.
Lengte hart op hart zou dan volledig zijn. :Y
Maar check de afstelling wel omdat er wat issues zijn geweest, zelfs bij afstelling door een dealer.
Een nieuwe (en oude) riem die binnen tweehonderd kilometer stuk gaat maakt je niet blij.
Gewoon een tip / aandachtspuntje.
Je had nog geen aandachtspunten genoeg. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Hyperpro gebeld. Die kunnen dus gewoon 1 maken voor de Zero DS *O*
€399 excl BTW is niet goedkoop, maar goedkoper dan de originele waar de dealer zelf al verdrietig van wordt :t
Gewoon doen.
Dat gaat lekkerder rijden een originele. :9~
Vegen met die Zero. 8-)
 
Ik wacht nog even het antwoord af van @Dutch met z'n YSS schokbrekers. Hebben die niks of niet tegen een aantrekkelijke prijs ga ik bij Hyperpro shoppen :t
 
Ik wacht nog even het antwoord af van @Dutch met z'n YSS schokbrekers. Hebben die niks of niet tegen een aantrekkelijke prijs ga ik bij Hyperpro shoppen :t
Öhlins kan natuurlijk ook :+ , maar de prijs en kwaliteit van de Hyperpro's zijn super.
Daar heb ik persoonlijk zeker wel €200,00 prijsverschil voor over. :)
(Zal minder zijn?)
 
Öhlins kan natuurlijk ook :+ , maar de prijs en kwaliteit van de Hyperpro's zijn super.
Daar heb ik persoonlijk zeker wel €200,00 prijsverschil voor over. :)
(Zal minder zijn?)
De Ohlins zit op de DSR. Die is dus beter dan de DS schokbreker, maar past volgens de dealer vermoedelijk ook. Zit op €512 ex BTW dacht ik te hebben onthouden.

@Rob Troost Daarom wacht ik eerst zijn antwoord af, al een aantal keer goed geholpen!
 
De twijfel.

€480 voor een Hyperpro
Vermoedelijk ca €350 voor een middenklasse YSS.
Of €35,52 voor dit.

Aan de ene kant past zo'n Ali schokdemper we bij de afwerking van de rest van de fiets _O-
Een aantal vrienden enz hebben er op gereden ook, allen vonden ze het elektro deel wel leuk. Maar de afwerking is eigenlijk treurig en de remmen zijn om te janken. Ook na het vervangen van de remvloeistof en reinigen van de schijven werd het maar in de hele kleine marge beter. Denk dat ik m'n ogen maar eens open houdt voor andere Nissin klauwen en rempompen die langs komen.
 
Voor wat 't waard is; de standaard vering op m'n Zero SRF vond ik meer dan voldoende. Is zelfde merk als BMW o.a. gebruikt.

De standaard vering van m'n Energica daarentegen kwam vooral achteraan echt te kort. Die heb ik door hyperpro vervangen. Vooraan stoort me minder. Af fabriek kun je daar voor 3k Ohlins kiezen.

Zero SRF en DSR/X is natuurlijk wel ander gebruik, geen idee of deze vering ook voor offroad zal volstaan.
 
Zou iemand met een jongere dan 2014 DS (of andere zero) eens de voorvork diameter kunnen opnemen waar hij in de kroonplaten gaat?
Mijne is dus gaar en voor die FastAce is er weinig te krijgen.
 
Spannend dan ben je een van de eerste overzee wrs. Niet te snel OTA updates installeren en gewoon genieten van het gemak.
 
IMG_20221003_114802.jpg


BMW vorkje er in met Brembo remklauw, dat voelt al een heel stuk gezonder. Voorvork moet nog 4cm intern ingekort worden. Wiel moet nog naar het midden, maar buiten de bochten om rijdt het al veel beter. En het remmen gaat nog veel beter. Stoppies zijn geen probleem zo.
 
Cool ik volg je op YT vanaf nu 🤓. Hou ons op de hoogte, benieuwd of er veel gewijzigd is tegenover de eerste SRF.

Vandaag ook officieel bericht over Cypher store gezien op reddit. Kun je direct de achteruit en extra range en Laadsnelheid activeren. Of was dit al het geval bij oplevering?

Je hebt 6kW veronderstel ik? Plannen voor de extra 2x3kW lader?
 
Terug
Bovenaan Onderaan