Hybride
Doei Greta, tot nooit.
Banden verhaaltje.
Tja, met de Yamaha weet ik precies wat voor band en welk type op welke plek in combinatie met welk ander merk en type het best voldoet. Met deze Zero moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
De achterband is dus op. De indicators in het midden zijn al vlak, laatst met die regen nam ik voor de zekerheid maar de andere motor mee. Zelf rijd ik nu 9500 km met deze band en hij was verre van nieuw toen in de motor kocht.
Vandaag dus naar de bandenboer, wat voor band kan ie me aanraden. Deze motor kende hij nog niet, moest zoeken en vragen naar het merk en type. Voordeel kon ie meteen wel noemen, je hoeft niet wachten met demontage tot de uitlaat is afgekoeld.
Er zit nu voor en achter Bridgestone Battlax onder, een band die schijnbaar al zo ongeveer sinds mensenheugenis gemaakt wordt.
Ik wilde wel wat anders proberen omdat ik bij regen weinig vertrouwen had in de achterkant. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij, of aan de slijtage.
Een ander type band blijkt nog niet zo gemakkelijk, de leverancier werd gebeld en zelfs die kon geen alternatief geven. Blijkbaar is dit nog een setje diagonaalbanden, en men raadt een combinatie diagonaal - radiaal af.
Dan zou ik een set moeten wisselen maar de voorband is dan wel gecupt, hij is nog niet af.
Als ik dit geweten had had ik het gewoon hier in het bandentopic moeten voorleggen maar ik wilde op dat moment doorzetten en niet nog langer doorrijden met een versleten band, het is immers mijn dagelijks vervoer.
Het komt erop neer dat er toch weer een nieuwe Battlax onder komt, veilige keus moet je maar denken.
Wel een heel andere prijs dan bij de scooter trouwens... Daarvoor moet ik een aantal malen niet tanken.
Tja, met de Yamaha weet ik precies wat voor band en welk type op welke plek in combinatie met welk ander merk en type het best voldoet. Met deze Zero moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
De achterband is dus op. De indicators in het midden zijn al vlak, laatst met die regen nam ik voor de zekerheid maar de andere motor mee. Zelf rijd ik nu 9500 km met deze band en hij was verre van nieuw toen in de motor kocht.
Vandaag dus naar de bandenboer, wat voor band kan ie me aanraden. Deze motor kende hij nog niet, moest zoeken en vragen naar het merk en type. Voordeel kon ie meteen wel noemen, je hoeft niet wachten met demontage tot de uitlaat is afgekoeld.
Er zit nu voor en achter Bridgestone Battlax onder, een band die schijnbaar al zo ongeveer sinds mensenheugenis gemaakt wordt.
Ik wilde wel wat anders proberen omdat ik bij regen weinig vertrouwen had in de achterkant. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij, of aan de slijtage.
Een ander type band blijkt nog niet zo gemakkelijk, de leverancier werd gebeld en zelfs die kon geen alternatief geven. Blijkbaar is dit nog een setje diagonaalbanden, en men raadt een combinatie diagonaal - radiaal af.
Dan zou ik een set moeten wisselen maar de voorband is dan wel gecupt, hij is nog niet af.
Als ik dit geweten had had ik het gewoon hier in het bandentopic moeten voorleggen maar ik wilde op dat moment doorzetten en niet nog langer doorrijden met een versleten band, het is immers mijn dagelijks vervoer.
Het komt erop neer dat er toch weer een nieuwe Battlax onder komt, veilige keus moet je maar denken.
Wel een heel andere prijs dan bij de scooter trouwens... Daarvoor moet ik een aantal malen niet tanken.
Laatst bewerkt: