Zero Motorfietsen

Pirelli Angel GT bevalt mij erg goed. Ik weet niet hoe ze het doen op een electromotor
 
Mijn banden zijn aan vervanging toe, ik wil nu beide tegelijk vervangen zodat ik eindelijk een ander type kan nemen.

Wat is een ander goed alternatief ?

Als mijn nieuwe electromotor is geplaatst worden er bij mij ook meteen Michelin Anakee 3 ondergelegd. Helaas zelf nog geen meter mee gereden, maar wel goede verhalen over gehoord.
 
Mijn banden zijn aan vervanging toe, ik wil nu beide tegelijk vervangen zodat ik eindelijk een ander type kan nemen.

Hier op het forum las ik lovende dingen over de Continental Road Attack 2; dat leek me wel wat. Ik rijd de laatste tijd als op eieren, ik vond die Battlax al niet zo denderend met nattigheid en nu ze bijna af zijn is het vertrouwen echt minimaal.

Vorige week gebeld met de bandenspeciaalzaak, blijkt dat die Road Attack helemaal niet leverbaar is, pas weer in april volgend jaar...
Ik had geen haast maar nog vier maanden doorrijden is geen optie.

Wat is een ander goed alternatief ? Ik zou graag meer vertrouwen hebben met nat wegdek.

Ik heb op mijn motor (een benzinegeval weliswaar) Michelin Road Pilot 5 liggen die doen het erg goed op nat wegdek. Weet niet of die er ook voor de Zero zijn maar lijkt me wel. Deze banden hebben grote "geulen" die het water erg goed afvoeren.
 
Dank voor de reacties.
Ik heb weer uitgebreid gesproken met de bandenspecialist, kan niet alles reproduceren.

Waar het op neerkomt is dat de meeste bandenmerken nog geen homologatie hebben voor Zero. Ze zijn er niet mee getest en daarom worden ze niet gegarandeerd. Continental heeft dat met de Road Attack 2, Michelin met de Pilot Road 5.
Er komen wel modellen aan voor de Zero maar voorlopig is de keus nog beperkt.

Er bleven twee opties die passen en leverbaar zijn, niet gehomologeerd maar dat zij zo. Ik rijd niet door op deze versleten banden en ik ga al helemaal niet wachten tot april.
De opties waren Michelin Pilot Street en de Heidenau K55 MS, die laatste komt er onder.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat heeft toch wel te maken met de omstandigheden op de weg de laatste tijd. Als het niet keihard regende was er wel een bui en tussen de buien door motregen.
Ik was echt toe aan banden met meer vertrouwen op nat wegdek, tel daarbij de beperkte keus, et voila....
Maar ik moet zeggen, de Zero gaf geen krimp. Onderweg zelfs geen bogus foutmeldingen.
 
Die homologatie hebben we in Nederland helemaal niets mee te maken. Als de bandenmaat/belasting maar klopt met de velg. Nu denk ik dat de Heidenau geen slechte keuze is, ik prima ervringen met dat merk. Maar ik zou me zeker niet laten beperken.
 
Ik heb de Continental Road Attack 3 eronder, en daar ben ik echt ontzettend blij mee. De standaard Diablo's die eronder zaten waren gewoon griezelig met nat weer, echt al meerdere malen glippertjes meegemaakt. De laatste keer bij een vrij kalme lange bocht met zo'n 110 km per uur, en toen was de maat vol: gelijk vervangen die ellende.
Ik zag dat jij specifiek over Continental Road Attack 2 sprak, maar ik heb dus de 3 eronder. Die zijn iets breder, maar het past.
 
Mijn A2 motor had de Michelin Pilot Street, in oktober ingeruild op een nieuwe.
Met zware regen reed ik eigenlijk niet, maar in het droog was de oprit van de snelweg iedere dag weer een probleemloze uitdaging om zo snel mogelijk door de S-bocht te rijden. :9
Lichte motoren zijn naar mijn idee ook niet kritisch met de bandenkeuze, het gaat niet snel 130+ en een laag gewicht maakt veel goed.
Road Attack banden zijn ook wel lekker sportief. :9
 
Lichte motoren zijn naar mijn idee ook niet kritisch met de bandenkeuze, het gaat niet snel 130+ en een laag gewicht maakt veel goed.
Het gaat hier over een Zero hè, je weet wel, zo'n elektrisch ding waar veel 1000+cc fietsen het bij een stoplichtsprintje tegen afleggen. ;)
 
Het gaat hier over een Zero hè, je weet wel, zo'n elektrisch ding waar veel 1000+cc fietsen het bij een stoplichtsprintje tegen afleggen. ;)
Gaat mij om het bochtenwerk. Dan heb je grip nodig. ;)

Ik heb wel een paar checkouts gezien en qua acceleratie vond ik het tegenvallen.
Bij een 1.000 Superbike is 0-200 km/u ook een stuk boeiender over vijf seconden en wat tienden. :+ :+ ;)

Maar op de openbare weg is 0-50 km/u 'supersnel' wel leuk als je niet ver hoeft te rijden. :Y


Tegen een gewone A2 motor winnen ze wel dik @0-100 km/u.
 
Laatst bewerkt:
Mijn A2 motor had de Michelin Pilot Street, in oktober ingeruild op een nieuwe.
Met zware regen reed ik eigenlijk niet, maar in het droog was de oprit van de snelweg iedere dag weer een probleemloze uitdaging om zo snel mogelijk door de S-bocht te rijden. :9
Lichte motoren zijn naar mijn idee ook niet kritisch met de bandenkeuze, het gaat niet snel 130+ en een laag gewicht maakt veel goed.
Road Attack banden zijn ook wel lekker sportief. :9
Welke band heeft er nou moeite met een droog wegdek? Ja crossbanden misschien :X De uitdaging zit em juist in de natte wegen, lijkt mij.
 
Welke band heeft er nou moeite met een droog wegdek? Ja crossbanden misschien :X De uitdaging zit em juist in de natte wegen, lijkt mij.
De stepjes aan de grond rijden zegt ook wel wat, maar moderne banden zijn inderdaad heel vergevingsgezind.
In de regen wil je dat uiteraard niet proberen, maar verrassingen zoals ik bij de Pirelli's wel vaker hoor heb ik nog nooit gehad.
laatst vertelde iemand geen Metzeler M7RR banden meer te willen, want die glijden in de bocht over de stroken wegdek die gerepareerd zijn. WAT GEK. _O-
 
Vandaag nieuwe bandjes geregeld, deze keer heb ik de motor thuis op klossen gezet en beide wielen er uit gehaald.

Normaal als ze dat bij de bandenzaak doen wordt het achterwiel er uit gehaald én weer gemonteerd zonder de riem te lossen; dat wilde ik niet meer.


DE5326B5-4E90-412D-8EC7-1E40A8142617.jpeg


Vandaar deze oplossing.

Was trouwens niet duur, ik betaalde € 269 voor een set inclusief balanceren.
 
Laatst bewerkt:
Wieltjes zitten er weer in. De banden zijn trouwens geen K55 zoals me eerder werd verteld, er staat K66 op. Ik vind het prima...

Voordeel is ook dat ik de zaak nu op m’n gemak netjes schoongemaakt en met vet weer in elkaar kan zetten.
Riem afstellen begin ik te leren, hij loopt weer netjes, net vrij van de rand maar de Gates App voor de juiste spanning is toch lastiger dan het lijkt.
Het is ook de laatste keer geweest dat ik heb staan knoeien met stapels planken om de wielen van de grond te krijgen, er gaat een liftje komen.


En als bijkomstigheid ben ik de elektrische aandrijving weer meer gaan waarderen.... Toen de Zero op blokken stond heb ik immers de Yamaha benzinemotorfiets een dag gebruikt.
Nu is dat heus geen slechte motor, ik heb er zelf dik een ton mee gereden dus ik ken hem ook wel een beetje maar nu voelde het zo lomp, bijna onbehouwen. Warmrijden wat een eeuw lijkt te duren, continu getril, continu lawaai, bij vol optrekken komt er een geweld los...
Elektrisch is zoveel mooier; niks warmrijden, je trekt gewoon op, geen lawaai, geen getril, geen geweld maar wel instant accelleratie en die gáát maar door...

Benzine komt qua rijden, qua finesse gewoon niet in de buurt van elektrische aandrijving.
 
Laatst bewerkt:
Benzine komt qua rijden, qua finesse gewoon niet in de buurt van elektrische aandrijving.

Fijn dat je weer lekker op jouw stokpaardje kunt rijden;)_O-
 
Ach.... Sommigen kijken bij motorfietsen niet verder dan alleen het uiterlijk....

Het is gewoon ervaring, als jij elektrisch gaat rijden zul je dit ook merken. Ondanks alle indianenverhalen, ook elders op dit forum heeft elektrisch rijden gewoon voordelen.

En ik kan het je nog sterker vertellen, ik was onderweg en moest tanken.
Thuis elke dag alleen maar een stekkertje inprikken is veel minder gedoe en kost ook veel minder tijd.
 
En ik kan het je nog sterker vertellen, ik was onderweg en moest tanken.
Thuis elke dag alleen maar een stekkertje inprikken is veel minder gedoe en kost ook veel minder tijd.
Thuis opladen is wel heel erg 'eigen'. :Y

Wij moesten gisteren even bij Fastned stoppen wegens een niet geplande extra rit met de auto.
Vorige week alle palen bij de IKEA bezet, nummer zes was defect. :X
En tweede kerstdag in Hoofddorp was er geen laadpaal in de buurt, half uur onbeschermd door de regen gelopen. (Heen+terug)

Dat voelde toch wel een beetje als Scrooge, de kerstfilm. _O-
 
Je rijdt toch ook voor de beleving, anders reden we allemaal wel in golfkarretjes.
Maar die beleving verandert, althans, is bij mij veranderd. Ik denk dat dat alleen werkt als je er werkelijk voor open staat. Ik kan me de ervaring van Hybride helemaal voorstellen. Ik kreeg een tijdje terug zo'n mega-scooter mee als ruilmotor (Burgman denk ik). Nu had ik nooit op een scooter gereden, dus ik vond de ervaring wel weer leuk, andere zit e.d. maar sjee wat voelde dat lomp aan :X
De romantiek is ook mooi hoor, ondergaande zon, stampende machine onder je, dingen die je kan repareren, motorolie, vieze handen.... maar in de praktijk zit je daar toch meestal niet echt op te wachten en wil je gewoon ergens heen...
 
Als je dat niet kunt inbeelden is een elektromotor het beste alternatief.
Ik kan me inderdaad niet inbeelden wat jouw beleving is. Als dat is met een half open uitlaat over de dijk gieren, of met zo'n domme grijs met pispot op rond ploffen en mensen irriteren met je teringherrie dan hebben we inderdaad een ander idee van beleving. En nee, ik rij niet op een elektromotor, maar erger me wel behoorlijk aan onnodige herrie en heeft naar mijn idee geen drol te maken met motorrijden.
 
Ik kan me inderdaad niet inbeelden wat jouw beleving is. Als dat is met een half open uitlaat over de dijk gieren, of met zo'n domme grijs met pispot op rond ploffen en mensen irriteren met je teringherrie dan hebben we inderdaad een ander idee van beleving. En nee, ik rij niet op een elektromotor, maar erger me wel behoorlijk aan onnodige herrie en heeft naar mijn idee geen drol te maken met motorrijden.
Laten we er over ophouden, je hebt werkelijk geen idee.
 
Het gaat hier over een Zero hè, je weet wel, zo'n elektrisch ding waar veel 1000+cc fietsen het bij een stoplichtsprintje tegen afleggen. ;)

Not by a long shot :+
M'n '97 thunderace is sneller weg vanuit stilstand en in de bochten. Maar daar koop je zo'n ding niet voor lijkt me.
Ik heb er tijdje geleden stukje op gereden (vader heeft net een nieuwe zero ds), ik vindt het persoonlijke helemaal niets.
Ik snap waarom mensen het fantastisch vinden, maar ik rij altijd op geluid van de toeren en rem af op de motor, beide dingen die helaas (nog) niet kunnen op zo'n ev.
 
Terug
Bovenaan Onderaan