Zero Motorfietsen

Ongeluk in luxemburg.




02ADC7EB-2152-47E1-A0AB-6C22A4A9E049.jpeg
 
Vind die nieuwe S/F wel een net ding. Proefritje aangevraagd, niet dat ik gelijk naar de stdealer zal rennen om er een aan te schaffen daar vind ik em momenteel nog te duur. Maar wil wel eens ervaren hoe het rijdt.

Enne wat betreft het onderdompelen van Li batterijen/accu's in water...succes gegarandeerd;)...als je van een stevig vuurtje houdt
 
Enne wat betreft het onderdompelen van Li batterijen/accu's in water...succes gegarandeerd;)...als je van een stevig vuurtje houdt

Volgende keer beter lezen vriend: éérst de lipo ontladen tot een spanning van nul volt, met andere woorden, de inwendige chemische samenstelling van het pack is dan zodanig dat er geen energie meer in de accu aanwezig is.
 
Volgende keer beter lezen vriend: éérst de lipo ontladen tot een spanning van nul volt, met andere woorden, de inwendige chemische samenstelling van het pack is dan zodanig dat er geen energie meer in de accu aanwezig is.

Ik ben je vriend niet, gooi aub een beetje Li in water en vooral filmen.
 
Ik heb zojuist een afgedankte li-ion batterij uit een iPhone in een bekerglas water gegooid. Het bruiste een beetje, maar verder gebeurde er niets.
 

Bijlagen

  • 946BA05D-2CF1-4E97-AC9A-99360D299D76.jpeg
    946BA05D-2CF1-4E97-AC9A-99360D299D76.jpeg
    113 KB · Weergaven: 16
Ik ben je vriend niet, gooi aub een beetje Li in water en vooral filmen.

Klopt helemaal, lithium (en bijvoorbeeld natrium) branden lekker in combinatie met water. Alleen, lithium zit niet in zuivere vorm in lipo’s, maar als lithiumpolymeren, vandaar de naam. Juist daardoor werd het geschikt als acccu-materiaal.
 
.....Vind die nieuwe S/F wel een net ding. Proefritje aangevraagd, niet dat ik gelijk naar de stdealer zal rennen om er een aan te schaffen daar vind ik em momenteel nog te duur. Maar wil wel eens ervaren hoe het rijdt....
Goed idee !
Ik heb me ook opgegeven voor een ritje zodra er een demo is. Ben benieuwd naar deze motor.
 
Hallo hier,
Ergens komende week hoop ik eindelijk mijn Zero DS te kunnen ophalen.
Ik heb hem in Alkmaar gekocht bij een autodealer die vooral in elektrische auto's handelt. Klein risico, maar toch.
Na bijna twee maanden kan ik eindelijk mijn woon-werk verkeer elektrisch doen.

Vraagje voor de rijders met een elektrische motor hier, waar zijn jullie verzekerd?

Cheers!
 
Hallo hier,
Ergens komende week hoop ik eindelijk mijn Zero DS te kunnen ophalen.
Ik heb hem in Alkmaar gekocht bij een autodealer die vooral in elektrische auto's handelt. Klein risico, maar toch.

Ik weet niet wat een groter risico is, een elektrische motor kopen bij een motorzaak die alleen maar benzine kent of bij een autozaak die wél ervaring met- en verstand heeft van elektrisch....


Vraagje voor de rijders met een elektrische motor hier, waar zijn jullie verzekerd?

https://www.motor-forum.nl/threads/welke-verzekering-voor-de-e-motor-fiets.436235/
Mijn tussenpersoon heeft de Zero ondergebracht bij London maar dat heet nu anders.
 
Laatst bewerkt:
Mijn tussenpersoon heeft de Zero ondergebracht bij London maar dat heet nu anders.
Bedankt voor de info. Ik ga eens met wat verzekeraars bellen.

Ik weet niet wat een groter risico is, een elektrische motor kopen bij een motorzaak die alleen maar benzine kent of bij een autozaak die wél ervaring met- en verstand heeft van elektrisch....
Wat betreft het risico, de motor is nu binnen en de werkplaats gaat onderzoeken hoe ze hem rijklaar maken. Met mijn beperkte kennis betekend dat de spiegels monteren en de vloeistoffen checken. Maar, ze durven er geen tijdsindicatie op te geven.
 
En, heb je hem goed aan de tand kunnen voelen?
Delen van ervaring wordt gewaardeerd :Y

Ja absoluut.
Geen echte off-road kunnen proberen.
maar anders dan dat, wel flink kunnen rijden.

Erg soepel, en al dat extra gewicht merk je niet echt.
Trekt nog steeds vlot op.
Wel een grote draaicirkel, wat een probleem kan zijn als je doodlopende weg in rijdt etc.

En naar mijn gevoel was het zadel vrij smal.
Kan me niet herinneren dat de andere modellen dat ook hadden... :?
 
Laatst bewerkt:
Wel een kleine draaicirkel, wat een probleem kan zijn als je doodlopende weg in rijdt etc.

En naar mijn gevoel was het zadel vrij smal.
Kan me niet herinneren dat de andere modellen dat ook hadden... :?

Dank voor het delen.
"Kleine draaicirkel", of had dat "grote" moeten zijn?
 
Het werd al eens genoemd hoe groot de invloed is van tegenwind en ook van de rijstijl op de range.

Met een benzine voertuig kun je door rustig te rijden wel wat verder komen maar heel veel scheelt het niet, echt zuinig wordt ie nooit. Met een diesel gaat dat al beter, die beloont je al veel meer voor een rustige rijstijl.
Met elektrisch is dat effect nog veel groter.

Afgelopen week heb ik de motor gebruikt voor woon-werk verkeer en zojuist heb ik een toerritje gemaakt, toch weer nieuwe plekken ontdekt. Ik heb 70 km gereden en de estimated range was bij thuiskomst 9 km hóger dan toen ik vertrok. Dat komt door het verschil in snelheid en rijstijl. De theoretische range was zelfs 235 km.
 
Effe situatieschets.
Door verandering van werk staat de Tiger 800 bijna altijd stil. Ik dacht die te vervangen door een 125cc of 250cc (Mutt ofzo) om rond de kerk te rijden.
Tot ik de Super Soco TC MAx zag passeren. Die ziet er OK uit en is betaalbaar.
Maar, mijn ritjes rond de kerk zijn zijn meestal 75 km of langer en dan komt die Super Soco er niet. Idealiter geraak binnendoor ik tot mijn stek in de Ardennen (150km). Ik rij zo weinig mogelijk autostrade.
Enige echte optie is een Zero. Geen idee welke, ze zijn allemaal nog duur (ook met de Vlaamse premie en Belgische belastingaftrek).
Een 11KW is budgettair misschien nog te veantwoorden, met wat kan je die eigenlijk vergelijken qua rijgevoel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan