Zero Motorfietsen

Natuurlijk, dat zul jij weten...



Wat jij schijnbaar niet beseft is dat je hier reageert in het Zero topic op mensen die Zero rijden. Mensen die ervaringen uitwisselen waar we allemaal van kunnen leren.
Jij hebt blijkbaar geen ervaring met elektrisch rijden, laat staan met Zero’s maar je weet wel alles beter, juist over dingen die je alleen door ervaring kunt weten zoals het rijden.


Kijk, dat is voor het eerst een goed idee... En maak er geen kort ritje van maar liefst meerdere dagen om een echte indruk te krijgen. Heb ik destijds ook gedaan en ik heb er vooral heel veel van geleerd...

Misschien kun je de verkoper van Energica of Zero overtuigen dat benzine minstens net zo goed rijdt. Dat er geen verschil is in rijden, alleen in de prijs, dat beweer je hier tenslotte ook...

Ik ga ondertussen naar het Harley Davidson forum, ik heb daar nooit mee gereden maar ik heb gezien dat ze daar geen oog hebben voor 125 cc scooters terwijl die net zo goed rijden, je komt er ook mee van A naar B. Dat ga ik ze daar dan ook even vertellen. Of wil jij het doen ? Doe je hier tenslotte ook.
Of ga naar het Porsche Cayenne forum en vertel ze daar dat een Tuckson gewoon net zo goed is.
Je begrijpt mij in de verste verte niet. Of je wil het gewoon niet.
Ik zeg helemaal niet dat een Cayane niet beter rijdt dan een Tucson, of een elektro motor niet beter rijdt dan een benzine motor.

Maar het grote prijsverschil is te veel voor de hoeveelheid in beter zijn.

Buiten het feit dat het beter rijden een voordeel is, is er nog steeds het nadeel van de actieraius/laadtijd.

De nieuwe Audi E-tron, ongelooflijk mooie auto,maar minstens 85.000€. Super comfortabel, dat wel.
Maar is het dat geld waard? Als je rijk bent wel ja, maar voor gewone mensen niet.
En laat die volgeladen zijn, en dan rijden we van Brussel naar Malaga. We houden ons aan de snelheidsregels. 2 chauffeurs per auto, kunnen we wisselen. Wie gaat eerst zijn denk je? Met mijn Tucson stop ik onderweg 1 keer, om in 5 minuten weer weg te zijn.De schone luxe Audi komt een dag (of 2) later aan.

En met de motor? Effe afgezien van nodige pauzes? Ik neem er een week vakantie en vertrek weer wanneer jij aankomt.

Nu is dat laatste niet erg realistisch, 2100km motorrijden zonder pauze, maar ook met pauze,s kom jij met je Zero ontieglijk veel later aan.

Dat zijn afstanden die je natuurlijk niet elke dag doet, gelukkig maar ... en ook zou ik op die manier geen motorvakantie rijden, liever 500km max per dag en nog wat bezichtigen onderweg, dan kan het wel met een elektromotor, maar ook dan moet de actieradius 250km zijn, bij een kruissnelheid van 130km/u, en max 3u laden.

Maar wat ik bedoel is, en dát snap je gewoon niet, de voordelen van het betere rijden met een ev wegen NIET op tegen de nadelen ervan, de lage actieradius versus lange laadtijd en de gigantisch hoge prijs. Daar ben jij blind voor. Jij bent gewoon van mening dat je het maar normaal moet vinden om 4x zo duur een motor te kopen, omdat die een beetje beter rijdt dan een andere. Dat klopt niet.
Ik zou mij met beide motoren aan de regels houden, ze brengen mij dus in 45minuten naar mijn werk.
Net zoals ik met een Cayene ook in 45 minuten naar mijn werk zou rijden, op dezelfde manier als een Tucson, instappen, starten, gas geven en remmen.

Ik zou me tevreden kunnen stellen met een Zero en een actieradius van 150km, en een 100% laadtijd in 5 a 6 uur, als die rond de 7.000€ zou kosten ipv de minimum 16.000€ (of 23.000€ in de beter uitgeruste versie, wat dan ook nog enkel betekent verder rijden en kortere laadtijd, maar nog steeds niet het comort als een BMW R1200RT die je zelfs voor minder hebt, want het is dan nog steeds niets meer dan een basis naked bike)

Duidelijk allemaal, maar je moet het snapoen, jij denkt alleen maar dat ik TÉGEN elektrisch rijden ben, en dan ga jij zitten zagen over 125cc tjes. Die kan je niet vergelijken met een Zero, een 400 wel.

Edit: het feit dat je me aanraadt een meerdaagse testrit te doen laat ookmzien dat je mijn posts niet goed leest, dan had je eerder al gelezen dat ik een 7 daagse testrit wil doen, om aan te voelen hoe het aanvoelt voor woon werk, omdat die km's bij mij ongeveer 80% uitmaken van mijn totaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stop hiermee... Alles is nu zo vaak gezegd en het haalt niets uit.

Ga eerst uitgebreid proefrijden en dan horen we pas daarna wat je ervan vindt.
 
Ik stop hiermee
Na mijn goed idee, heb jij ook eens een goed idee ;)
Alles is nu zo vaak gezegd en het haalt niets uit.
Ja, dat denk ik ook, maar jij bekijkt het eenzijdig, ik bekijk het vanuit meerdere oogpunten.
Kort gezegd, 2x zo goed rijden maakt de 4x hogere prijs het niet waard
Ga eerst uitgebreid proefrijden en dan horen we pas daarna wat je ervan vindt.
Dat is dan ook, zoals ik al dikwijls zei, mijn plan.

:Z

Edit: en nu blijf ik echt weg, see you after the testride :W
 
Ja, dat is jammer. Maar ik begrijp het ook wel. Telkens komt er een ander met een link naar een studie gebaseerd op halve waarheden. Telkens weer dat :"zie elektra is ook vies"!
Er is inderdaad een wereldwijde campagne vanuit de fossiele industrie gaande. Ik zou ook moe en sacherijnig worden als ik me telkens moet verdedigen en uitleggen hoe het wel zit. En ja, dan ontwikkel je lange tenen.
 
Nu is dat laatste niet erg realistisch, 2100km motorrijden zonder pauze, maar ook met pauze,s kom jij met je Zero ontieglijk veel later aan.
Daar zit je fout. Weliswaar met een motor met extra laders, is er al wel iemand die domweg met een Zero een monstertourtocht voor benzinedampers heeft meegereden dwars door Europa heen En hij was echt niet de laatste die aankwam. Ik kan alleen zijn verhaal niet meer terugvinden, maar het was een prachtig relaas. Inclusief half verzuipende motoren enz enz.
 
Elektrisch rijden maakt niet sympathieker. Bah.

Het stikt hier nog steeds van de vooroordelen over elektrisch rijden, een eigen subforum helpt daar schijnbaar niet tegen.

Sommigen komen hier blijkbaar (of zogenaamd) omdat ze belangstelling hebben voor een Zero. Prima, ik rijd een Zero en ik wil er best over vertellen, daar is het een forum voor nietwaar ? Dat zal voor andere elektrische rijders vast ook wel gelden.

Maar zoals je op voorgaande pagina’s kunt lezen is het helemaal geen belangstelling. Iemand komt hier met blijkbaar als enige bedoeling alles af te kraken.
Hij blijft maar beweren dat het voor de rijder niets uitmaakt, hij blijft maar beweren dat er geen verschil is met benzine. En zo zijn er meer van die dingen waaruit blijkt dat het hier helemaal niet om belangstelling gaat maar om het spuien van vooroordelen.

Waarvoor kom je hier als je alles al weet ? Denkt te weten.... Waarom stel je vragen als je vervolgens botweg je eigen mening blijft verkondigen die haaks staat op wat de ervaren mensen vertellen ?


Het gaat over de motor waar ik alweer een paar jaar dagelijks mee rijd, ik probeer netjes en vriendelijk te blijven, ik heb een boel geduld maar als je zo eigenwijs bent denk ik ook wel eens “wat doe je hier eigenlijk”. Geen ervaring maar wel alles beter weten dan degene met ervaring en dan ook nog tegen me uitvallen.

Ik was er wel even klaar mee eerlijk gezegd, zo iemand maakt misbruik van de goede wil om een ander te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Het stikt hier nog steeds van de vooroordelen over elektrisch rijden, een eigen subforum helpt daar schijnbaar niet tegen.

Sommigen komen hier blijkbaar (of zogenaamd) omdat ze belangstelling hebben voor een Zero. Prima, ik rijd een Zero en ik wil er best over vertellen, daar is het een forum voor nietwaar ? Dat zal voor andere elektrische rijders vast ook wel gelden.

Maar zoals je op voorgaande pagina’s kunt lezen is het helemaal geen belangstelling. Iemand komt hier met blijkbaar als enige bedoeling alles af te kraken.
Hij blijft maar beweren dat het voor de rijder niets uitmaakt, hij blijft maar beweren dat er geen verschil is met benzine. En zo zijn er meer van die dingen waaruit blijkt dat het hier helemaal niet om belangstelling gaat maar om het spuien van vooroordelen.

Waarvoor kom je hier als je alles al weet ? Denkt te weten.... Waarom stel je vragen als je vervolgens botweg je eigen mening blijft verkondigen die haaks staat op wat de ervaren mensen vertellen ?


Het gaat over de motor waar ik alweer een paar jaar dagelijks mee rijd, ik probeer netjes en vriendelijk te blijven, ik heb een boel geduld maar als je zo eigenwijs bent denk ik ook wel eens “wat doe je hier eigenlijk”. Geen ervaring maar wel alles beter weten dan degene met ervaring en dan ook nog tegen me uitvallen.

Ik was er wel even klaar mee eerlijk gezegd, zo iemand maakt misbruik van de goede wil om een ander te helpen.
Nou, toch nog een allerlaatste keer alvorens ik hier terug kom na een proefrit ...

Ik heb géén vooroordelen tegen elektrisch rijden

Ik héb belangstelling, niet zogenaamd

Ik heb in de verste verte niet de bedoeling alles af te kraken
in tegenstelling tot wat jij wel doet tegenover brandstof voertuigen, je noemt ze zelfs onvolkomen, en beschrijft ze letterlijk als rotslecht

Voor een rijder in een automaat is er geen vershil in rijden met elektrisch, gas geven, remmen en sturen, en in een bepaalde tijd mee naar je werk rijden.

Ik beweer niet dat er géén verschil is met benzine, integendeel.

Ik uit geen vooroordelen, ik maak vergelijken, en die zijn duidelijk en gebasseerd op feiten en diepgaande berekeningen.

Goede wil om een ander te helpen? Sorry, maar dat merk ik bij vele anderen hier wel, maar zeker niet bij jou. Jij bekijkt het echt eenzijdig.

Ik ga het nog 1 keertje op een rijtje zetten.
  • Elektrisch rijdt beter dan benzine, dat geloof ik. Doch de handelingen voor de mens zijn dezelfde als bij een automaat
  • Trekt sneller op. Maar dat is geen noodzaak.
  • De actieradius/laadtijd is op heden ten dage nog steeds een groot nadeel
  • De kostprijs in verbruik is (voorlopig nog) lager dan benzine.
  • De aanschadfprijs van het voertuig echter ongeveer 3 tot 4 maal de prijs van een benzine.
  • De totaalkost is bij een EV gevoelig hoger.
  • Ik liet je ook al meermaals weten te gaan proefrijden
  • Ik liet je ook al weten dat de aanschaf van een ev, vooral motor, in mijn wensenlijst zit, maar dat de totaalprijs dan eerst naar beneden moet, en dat ik me dan best kan neerleggen bij een lagere actieradius en een naked bike, als die totaalprijs maar goed zit.
Waar mankeert het jou aan dat jij dat niet kan lezen uit mijn posts?

En nu houd ik het echt voor bekeken hier, tot na een proefrit. Want jij bent niet voor rede vatbaar.
 
Binnenkort is mijn motortje jarig, dan wordt ie alweer 5 jaar oud. Dat is ook het moment dat de garantie van de batterij er af gaat.

Zodoende leek het mij slim om voor die tijd de motor te laten uitlezen, wie weet zijn er dingen die verholpen kunnen worden onder garantie.
De motor functioneert verder goed op wat glitches op het dashboard na.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort is mijn motortje jarig, dan wordt ie alweer 5 jaar oud. Dat is ook het moment dat de garantie van de batterij er af gaat.

Zodoende leek het mij slim om voor die tijd de motor te laten uitlezen, wie weet zijn dingen die verholpen kunnen worden onder garantie.
De motor functioneert verder goed op wat glitches op het dashboard na.

:}:}:}:}
Mooie prestatie.
Hoeveel km heb je in die jaren gereden?
En merk je iets aan verminderde capaciteit (middels een kleinere range)?
 
Jij kijkt enkel door een elektrische bril, ev haters enkel door een olie bril, ik kijk door beide, en dat leert mij dat elektrisch rijden mij nog te duur is in totaliteit.

Ik blijf hier nog wel meelezen, maar reageren doe ik wel pas nadat ik heb proefgereden :W
Ik kan je daar in bijtreden.
Met dit verschil:
Ik rij nu ook al in een Kona EV en Tesla3 (met als einddoel in 2020 een e-Niro).
Er zijn nog wel meer (vooral bij stadsverkeer en filerijden) voordelen aan een EV tov een ICE. Maar inderdaad die wegen meestal niet op niet voor de prijs die men nu nog voor een Ev vraagt.
Maar omdat ik de EV niet zelf moet betalen (en hij aan al mijn andere persoonlijke voorwaarden, zoals range en gebruiksgemak) wel voldoet nu al ingestapt.
Maar de motor is een ander verhaal. Alhoewel ik de voordelen van een E-motor ook wel inzie (en ervaring heb met beiden) is, voor mijn gebruik als semi off road lange afstand tourrijder de huidige e-motor technisch nog helemaal geen optie. Zeker niet als de vraagprijs voor een naked e-bike met een beperkte range ruim hoger is als een full option adventure bike met meer dan dubbele range (die dan nog eens in no time en bijna overal bij te vullen is). Het beetje extra rijcomfort van een e-motor valt dan in het niet bij het veel mindere comfort bij alle weeromstandigheden die je hebt bij een full option ice.
De dag dat een e-bike dat rijcomfort evenaart en de range in de buurt komt schakel ik ook over. Het mag dan zelfs nog wat meer kosten. Maar je bent er niets mee als je het budget hebt maar de motor niet de techniciteit heeft noch het comfort dat je verlangt in de omstandigheden dat je het ding wil gebruiken.
Als je het budget niet hebt is het zelfs helemaal geen optie.
Wat testrijden van de Zero betreft: op zaterdag 11 mei is het SR/F dag in Antwerpen met mogelijkheid tot testrijden.
Of ik er zal zijn zal voornamelijk van het weer afhangen. :]
Gewoon voor de fun. Want een e-adventure/tour e- bike met de benodigde range kan ik gewoon nergens gaan testrijden, laat staan kopen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je een fervent naked bike rijder bent die iedere dag thuis kan laden en per dag niet meer dan 150-200 km moet afleggen en budget er niet echt toe doet (of tevreden is met een 2de hands) je dan nu wel al voor een e-bike zou kiezen.
Maar ik denk dat dit nu nog echt wel op een minderheid van de motorrijders betrekking heeft. Weerspiegeld zich ook in de verkoopcijfers. En het zal wel geen toeval zijn dat Zero in Californië ontwikkeld wordt?
En als besluit, zoals je zelf al zegt, wat nu niet is kan nog komen. Maar het is er nu nog niet. Dat is de grond van het (mijn) probleem. Niet de keuze tussen aandrijving EV/ICE. Ik koop nl. (wat zowel geldt voor auto als motor) een geheel en geen aandrijving.
 
Laatst bewerkt:
Als je nu buiten de garantieperiode een nieuw batterijpak nodig hebt, op welke kosten moet je dan rekenen?

Ik volg ook discussie op autoforums en als ik het goed heb zit er op een Tesla 8 jaar garantie op de batterijen. Maar als je na die tijd nieuwe nodig hebt kost het veel geld.
 
:}:}:}:}
Mooie prestatie.
Hoeveel km heb je in die jaren gereden?
En merk je iets aan verminderde capaciteit (middels een kleinere range)?

Ik heb hem niet nieuw gekocht hoor, hij was 2 jaar; ik heb er nu zelf 33.000 km mee gereden en dit was 13 dagen geleden.

86FD26A2-C1CD-47DC-8D51-B92D8E24ABEA.jpeg



Teruglopen van capaciteit heb ik niets van gemerkt, sowieso heb ik heel veel capaciteit over.
Destijds heb ik met de App de capaciteit uitgelezen, nu heeft Zero die mogelijkheid er uit gehaald.
Hij was toen in ongeveer een jaar 6 Wh kwijt, op 13.000 Wh... Dat is een halve promille.

Zoals het nu lijkt gaat de batterij veel langer mee dan de motor zelf.
 
Kijk, dat is erg netjes. :}
Het verlies aan capaciteit is inderdaad te verwaarlozen.
Omdat je hem met twee jaar, en bijna 30k op de teller hebt gekocht, ben je een mooi voorbeeld, welke laat zien dat electrisch rijden ook betaalbaar kan.
*O**O**O*

p.s. ik ben erg benieuwd hoe mijn Energica het gaat doen op de lange termijn.
 
Daar zit je fout. Weliswaar met een motor met extra laders, is er al wel iemand die domweg met een Zero een monstertourtocht voor benzinedampers heeft meegereden dwars door Europa heen En hij was echt niet de laatste die aankwam. Ik kan alleen zijn verhaal niet meer terugvinden, maar het was een prachtig relaas. Inclusief half verzuipende motoren enz enz.
Daar zit hij toch niet echt fout. Ja, alles is bijna mogelijk met een beetje (veel) goede wil en (heel veel) toegevingen. Maar niet iedereen heeft er dat al voor over.
Ik kom net terug van een week lang rijden door de Sierra Nevada. Dagtochten van 350-400 Km. Ook niet het eind van de wereld. Ik zie, vanuit de praktijk, echt niet in hoe ik dat met een e-bike daar elke dag voor elkaar had moeten krijgen. Ik was al blij dat ik op die afstand af en toe een café open vond voor een lichamelijke verfissing. Laat staan een bereidwillige bewoner of uitbater om de kabel enkele uren in te pluggen.

Dat mag toch ook aangehaald worden? Waarom kom ik hier geregeld? Omdat ik op de hoogte wil blijven of er eindelijk een e-motor te verkrijgen is die aan mijn wenslijstje kan voldoen. En dat een e-bike al aan de wenslijst van een ander kan voldoen begrijp ik ook en wil ik zelfs grif toegeven (net zoals het bij mijn auto verging, eerst niet te doen, tot plots alles op zijn plaats viel). Maar dat betekent toch niet dat je alleen maar de voordelen mag aanhalen van een type voertuig en dat je voor de rest maar best zwijgt? Ik neem aan dat iemand die poolshoogte komt nemen (zonder veel kennis van zaken) hier niet komt om alleen hallelujah verhalen te horen? Als ik dat ergens doe ga ik dat zelfs verdacht vinden. Niets is immers perfect. Ik neem ook aan dat men verstandig genoeg is om er zelf uit te pikken welke voor- en nadelen op de eigen situatie van toepassing zijn en welke niet. Van aleen maar het opsommen van uitsluitend de pluspunten wordt niemand veel wijzer.
En testrijden van een e-bike: allemaal goed en wel. Maar ik neem aan dat na een testrit de actieradius en laadtijd plots niet gevoelig hoger zal liggen dan opgegeven door de constructeur? En dat de naked bike plots aanvoelt als een beschermend ander type voertuig? Of dat je zoveel korting krijgt dat de prijs maar iets hoger meer is dan voor een vergelijkbare ICE? Wat gaat een test daar aan veranderen? Van de e-rijkwaliteiten ben ik al overtuigd. Maar die wegen voor mij (en blijkbaar voor nog anderen) NOG niet op tegen de nadelen en wensen die ik (wij) van een bike verwachten.
Voor sommigen wel, voor sommigen niet. Laat dat, aan de hand van pro's en contra's, ieder voor zich bepalen. Als je niets te verzwijgen hebt moet je daar ook niet bang voor zijn. Ieder systeem zijn voor- en nadelen.
 
Natuurlijk, dat zul jij weten...
Er is inderdaad weinig verschil in gevoel en beleving tussen een gelijkwaardig uitgeruste ICE en EV en dit bij een snelheid tussen de 50 - 90 km/uur.
Onder de 50 is er een duidelijk voordeel voor de EV. Boven de (aangehouden) 90 km/uur is er een duidelijk voordeel voor de ICE.
En ik kan het inderdaad weten gezien ik o.a. rij of reed met een BEV Kona EV Sky, e -Niro More+, Tesla 3 LR; een PHEV Mini countryman, VW Passant Variant GTE; een ICE Opel Insignia Sport Tourer 4x4, VW Tiguan, VW Passant Variant , Volvo V70,....
En dat heus niet alleen voor een korte testrit maar in dagelijks gebruik onder variërende omstandigheden en snelheden.
 
Laatst bewerkt:
Daar zit hij toch niet echt fout. Ja, alles is bijna mogelijk met een beetje (veel) goede wil en (heel veel) toegevingen. Maar niet iedereen heeft er dat al voor over.
Ik kom net terug van een week lang rijden door de Sierra Nevada. Dagtochten van 350-400 Km. Ook niet het eind van de wereld. Ik zie, vanuit de praktijk, echt niet in hoe ik dat met een e-bike daar elke dag voor elkaar had moeten krijgen. Ik was al blij dat ik op die afstand af en toe een café open vond voor een lichamelijke verfissing. Laat staan een bereidwillige bewoner of uitbater om de kabel enkele uren in te pluggen.

Ik hoop dat je beseft dat je hier een voorbeeld aanhaalt welke (nu nog) tekortkomingen aangeeft in de laad-infrastructuur, en niet zozeer in de motorfiets zelf.
 
Ik hoop dat je beseft dat je hier een voorbeeld aanhaalt welke (nu nog) tekortkomingen aangeeft in de laad-infrastructuur, en niet zozeer in de motorfiets zelf.
Maar daar lijdt de praktische bruikbaarheid wel erg onder.

Betaalbaar en bruikbaar. Daar vraag ik om. Oh ja het liefst door , Italiaanse ontwerpers. Het oog wil ook wat. Ander ga ik wel met de BYD bus van Connexxion
 
Maar daar lijdt de praktische bruikbaarheid wel erg onder.

Betaalbaar en bruikbaar. Daar vraag ik om. Oh ja het liefst door , Italiaanse ontwerpers. Het oog wil ook wat. Ander ga ik wel met de BYD bus van Connexxion

Dat ligt er dan maar net aan wat je er mee wilt. :+ Binnen Nederland of net daar buiten kun je met gemak 400km op een dag rijden op een EV. Ga je nou veel erop uit in het buitenland dan is je use-case al weer volledig anders.

Het italiaanse ontwerp is er overigens al, is tevens voor mij bruikbaar voor 100% van wat ik de komende 3 jaren van plan ben, en mijn werkgever zorgt ervoor dat ie voor mij betaalbaar is. :Y

Dus ja, voor de een is aan alle condities voldaan om EV te rijden, en voor een ander (nog) niet.
 
Ik hoop dat je beseft dat je hier een voorbeeld aanhaalt welke (nu nog) tekortkomingen aangeeft in de laad-infrastructuur, en niet zozeer in de motorfiets zelf.

Als ik een benzinemotor koop met een 12L tank terwijl ik er bijvoorbeeld ook een kan kopen met een 25L tank is het dan een tekortkoming van de infrastructuur als ik met de eerste motor de volgende pomp niet haal?

Vandaag bericht gekregen dat ik een afspraak kan maken voor een proefrit met een Zero SR/F, fietsen komen over een week of 2 binnen.
 
Als ik een benzinemotor koop met een 12L tank terwijl ik er bijvoorbeeld ook een kan kopen met een 25L tank is het dan een tekortkoming van de infrastructuur als ik met de eerste motor de volgende pomp niet haal?

Dan ben je gewoon niet slim bezig. :+
Als je ergens gaat rijden waar de infrastructuur niet voldoende is om het volgende tankstation te halen, dan moet je gewoon een andere keuze maken.
 
Als je ergens gaat rijden waar de infrastructuur niet voldoende is om het volgende tankstation te halen, dan moet je gewoon een andere keuze maken.
Laat dat nu net een van de hoofdredenen zijn dat ik wel al voor een EV gekozen heb en niet voor een e-moto. Ik heb bij een e-moto nl. noch de keuze voor een grotere "tank" (bij een EV al wel) noch heb ik de infrastructuur in handen. En die twee gaan, zeker bij een EV, wel degelijk hand in hand voor de praktische inzetbaarheid.
 
Laat dat nu net een van de hoofdredenen zijn dat ik wel al voor een EV gekozen heb en niet voor een e-moto. Ik heb bij een e-moto nl. noch de keuze voor een grotere "tank" (bij een EV al wel) noch heb ik de infrastructuur in handen. En die twee gaan, zeker bij een EV, wel degelijk hand in hand voor de praktische inzetbaarheid.

Prima toch?
Zoals ik eerder zei is voor iedereen praktische inzetbaarheid weer anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan