Zero Motorfietsen

Hier sinds bericht van zero zelf eind Juni geen nieuws meer gekregen. De garage is wel in verlof, mogelijks heeft dat er mee te maken. Maar op basis van de e-mail had ik gedacht dat ze me updates gingen sturen rond de evolutie in fabriek en transport... Niets van dat, of er moest niets meer gebeurd zijn, kan ook natuurlijk. Op hun instagram eigenlijk ook nog maar een paar leveringen gezien.

Edit: Op zich ook geen ramp want met de GS verder rijden is ook geen straf. Moet alleen wel opletten met m’n nummerplaat die ik nog niet geschrapt heb.
 
Ze zijn sowieso niet al te snel.
Mn vader was ruim een maand aangereden en er moest het een en ander vervangen worden...de meeste onderdelen worden pas over 2-3 weken verwacht -O-

Ook geleerd dat je nooit een update moet draaien terwijl de motor onder een hoes ligt. De koplamp gaat/blijft dan namelijk ook automatisch aan en die smelt lekker vast aan de hoes B|
Omdat het feitelijk een MT03 koplamp is, was die gelukkig wel direct op voorraad.
 
Ze zijn sowieso niet al te snel.
Mn vader was ruim een maand aangereden en er moest het een en ander vervangen worden...de meeste onderdelen worden pas over 2-3 weken verwacht -O-

Ook geleerd dat je nooit een update moet draaien terwijl de motor onder een hoes ligt. De koplamp gaat/blijft dan namelijk ook automatisch aan en die smelt lekker vast aan de hoes B|
Omdat het feitelijk een MT03 koplamp is, was die gelukkig wel direct op voorraad.

In dat opzicht doet Energica het beter.
Maar het is eigenlijk wel appels met peren vergelijken, gezien Zero in de VS zit en Energica binnen Europa.
 
Hier sinds bericht van zero zelf eind Juni geen nieuws meer gekregen. De garage is wel in verlof, mogelijks heeft dat er mee te maken. Maar op basis van de e-mail had ik gedacht dat ze me updates gingen sturen rond de evolutie in fabriek en transport... Niets van dat, of er moest niets meer gebeurd zijn, kan ook natuurlijk. Op hun instagram eigenlijk ook nog maar een paar leveringen gezien.

Edit: Op zich ook geen ramp want met de GS verder rijden is ook geen straf. Moet alleen wel opletten met m’n nummerplaat die ik nog niet geschrapt heb.
Ik moest vorig jaar ook een tijd op mijn andere motor woon~werken i.v.m. een defect onder garantie.
Vervolgens ging de garage het verkeerde gedeelte van het laadsysteem vervangen (wat ik al vreemd vond en dat ook een flinke levertijd had).
En daarna had het juiste onderdeel ook weer een levertijd. In eerste instantie zelfs levertijd onbekend. :')

Mijn andere motor is tot drie keer minder zuinig dan de woon~werk brommer.
Een levensgroot probleem is het niet, maar je wordt wel extra op kosten gejaagd met 1.000 km woon~werk in de maand. :?
 
Wat plaatjes die ik tegenkwam,

C7ADC26C-0B4B-4096-BAF2-87F0DB8D1B81.jpeg


Hier staat ie:



28B48480-9AC0-4D7F-A76F-145113CA9542.jpeg
877AC579-CD7D-4E1A-A844-3BAB233D5341.jpeg


Deze zag ik op de facebookpagina van Andrew ElektroMotorrijden https://m.facebook.com/elektromotorrijden/?ref=py_c

Ik ben helemaal niet zo van de retro en de ombouw om zonodig op een standaard model te lijken maar deze kuip en dit bodywork staat hem goed, vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Die ducati mengeling is wel knap. Maar zijn beide wel DS modellen aan het frame te zien.

Paar maand wachten voor nieuw is wel gebruikelijk bij bestellen van een auto. Was alleen op het verkeerde spoor gezet door de mail. Ik interpreteerde onderstaande alsof ze me wekelijks zouden informeren of zo.

Geachte Hans,

Bedankt dat u gekozen hebt om de geheel nieuwe Zero Motorcycles SR/F uw volgende motorfiets te laten zijn! We zijn verheugd u te laten weten dat de productie van uw SR/F momenteel plaatsvindt in onze fabriek in Californië.

We willen u niet alleen op de hoogte houden van het leveringsschema van uw motorfiets, maar ook bedanken voor het feit dat u een van de eerste SR/F klanten bent.
 
Ik heb al een tijdje een Zero DS uit 2018, maar heb pas sinds kort een project op een reisafstand dat de motor ook echt nuttig is (vorige project was in het Midden Oosten, vliegen duurde al lang).
Ik ben nog zoekende naar de meest ideale route: binnendoor of snelweg. De snelweg is wat tijd betreft een stuk sneller. Ik heb 80km enkele reis en kan opladen op het werk, dus met de actieradius zit het wel goed. Ik vind het alleen niet prettig om harder dan 110 km/h te rijden ivm de rijwind.

Nu weet ik dat er drie windschermpjes beschikbaar zijn. Even zoeken hier op het forum leert mij dat er mensen zijn die een scherm geinstalleerd hebben, maar helaas niets over de ervaringen ermee.
Kan iemand hier me vertellen hoe goed de wind gedeflecteerd wordt door de drie verschillende schermen? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Die ducati mengeling is wel knap. Maar zijn beide wel DS modellen aan het frame te zien.

Paar maand wachten voor nieuw is wel gebruikelijk bij bestellen van een auto. Was alleen op het verkeerde spoor gezet door de mail. Ik interpreteerde onderstaande alsof ze me wekelijks zouden informeren of zo.
Ik had mijn motor besteld uit voorraad, en nog duurde het ruim een maand. Blijkbaar kost het veel moeite om hem vanuit de importeur bij de dealer te krijgen.
Moet wel zeggen dat mijn dealer eigenlijk vooral (elektrische) auto's doet en mijn motor de eerste Zero was die ze afgeleverd hebben.
 
@dntheo is het echt de winddruk waar je vanaf wilt dan en/of de kou? Want als het over geluid gaat helpen oordoppen en een race helm ook. Die laatste werken best in volle wind. Zelf heb ik de shark speed R die veel stiller is zonder kuip of scherm.
 
@dntheo is het echt de winddruk waar je vanaf wilt dan en/of de kou? Want als het over geluid gaat helpen oordoppen en een race helm ook. Die laatste werken best in volle wind. Zelf heb ik de shark speed R die veel stiller is zonder kuip of scherm.
Ik wil echt van de winddruk af en in de winter door kunnen rijden. Oordoppen komen binnenkort, ik laat die op maat maken. Dus ik denk dat een windscherm hierbij kan helpen.
 
Ik heb wel een windscherm maar dat is zo’n klein model, ik kijk er ruim overheen en zit dan ook met de helm in de volle rijwind. Een scherm dat me helemaal uit de rijwind houdt is me veel te groot.
Ik kies met opzet voor de helm echt boven de turbulentie van de ruitrand, dus in de laminaire lucht want dat lawaai is nog redelijk te dempen.
Wat betreft gehoorbescherming, ik heb ook van die otoplastieken, speciale zachte voor onder een helm en ik gebruik ze nooit. Pak altijd oranje schuimproppen van 3M, die zijn veel effectiever.
 
Ik heb wel een windscherm maar dat is zo’n klein model, ik kijk er ruim overheen en zit dan ook met de helm in de volle rijwind. Een scherm dat me helemaal uit de rijwind houdt is me veel te groot.
Ik kies met opzet voor de helm echt boven de turbulentie van de ruitrand, dus in de laminaire lucht want dat lawaai is nog redelijk te dempen.
Wat betreft gehoorbescherming, ik heb ook van die otoplastieken, speciale zachte voor onder een helm en ik gebruik ze nooit. Pak altijd oranje schuimproppen van 3M, die zijn veel effectiever.
Een vriend van me heeft ook otoplastieken en rijd alleen zonder wanneer hij niet alleen rijd. Ik ga ze ook aan laten meten, de alternatieven zitten bij mij niet lekker of ik trek ze eruit met het opdoen van de helm. Zo heb ik van die in-ear noise cancelling headphones geprobeerd. Dat werkt helaas niet.
Maar wat betreft het windscherm, dat je met de kleine variant nog wel met je hoofd in de wind zit is een goede indicator. Het zal waarschijnlijk bij iedereen anders zijn, niet iedereen heeft dezelfde afmetingen, maar bedankt voor het delen van je ervaring!
 
@dntheo Zoiets heb je nodig dan veronderstel ik. Er zijn in elk geval opties beschikbaar. Iets wat goed vast staat zou voor mij voornaamste vereiste zijn. Laatste wat je wilt is iets dat staat te klapperen.


Als ik mijn winterritten met de RT en GS vergelijk dan heb je ook wel veel aan kuipen die je benen uit de wind zetten. Maar goed dan kun je dus bij 8-)

Net bericht dat de mijne binnen is. Van de dealer zelf. Dus niets up to date gehouden door zero.
 
Een vriend van me heeft ook otoplastieken en rijd alleen zonder wanneer hij niet alleen rijd. Ik ga ze ook aan laten meten, de alternatieven zitten bij mij niet lekker of ik trek ze eruit met het opdoen van de helm. Zo heb ik van die in-ear noise cancelling headphones geprobeerd. Dat werkt helaas niet.
Maar wat betreft het windscherm, dat je met de kleine variant nog wel met je hoofd in de wind zit is een goede indicator. Het zal waarschijnlijk bij iedereen anders zijn, niet iedereen heeft dezelfde afmetingen, maar bedankt voor het delen van je ervaring!

Ik heb op mijn DS 2014 een generiek scherm gezet (kwam van een Yamaha XJ6) het neemt de winddruk weg, helm nog wel volop in de wind. Persoonlijk (omdat ik ouder wordt?) wil ik altijd "half fairing" motoren (Honda CB500X, Triumph Tiger 1050, Honda CBF1000) om die winddruk weg te nemen, meer hoeft niet.
Bijkomend voordeel is een ongeveer 10% beter actieradius (vooral op snelheid helpt het natuurlijk)

Foto is niet heel duidelijk, maar geeft een idee?
 

Bijlagen

  • IMG_7634.jpg
    IMG_7634.jpg
    186,3 KB · Weergaven: 11
Hier dan ook nog mijn fotos.

Foto 1 en 2 vorige scherm welke beschikbaar is ter overname.
Foto 3 en 4 mijn huidige scherm.

Ik weet nog niet of ik vind dat mijn motor er mooier op is geworden met dit scherm alleen ik zou niet meer zonder willen.
Volledig uit de wind en met 170 km/u met vizier open is geen probleem. Heerlijk!
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    193,9 KB · Weergaven: 16
  • 3.JPG
    3.JPG
    151,5 KB · Weergaven: 18
  • 4.JPG
    4.JPG
    258,5 KB · Weergaven: 14
  • 2.JPG
    2.JPG
    255,2 KB · Weergaven: 17
Hier dan ook nog mijn fotos.

Foto 1 en 2 vorige scherm welke beschikbaar is ter overname.
Foto 3 en 4 mijn huidige scherm.

Ik weet nog niet of ik vind dat mijn motor er mooier op is geworden met dit scherm alleen ik zou niet meer zonder willen.
Volledig uit de wind en met 170 km/u met vizier open is geen probleem. Heerlijk!
Ik vind het optisch geen verbetering, ik denk ook door de donkere tint. Dan is het originele wel mooier. 😊
 
Heeft er iemand ervaring met het installeren van een 6kw Chargetank van Zero zelf?
 
Geen ervaring mee. Toen ik ervoor informeerde zei dealer dat het in elk geval een vaste installatie was. Dus geen ding wat je er soms wel of niet in prikt. Vervangt tank opbergvak. Meer weet ik niet.

Als je newzeroland op YouTube zoekt zie je andere laders die als belly pan onderin hangen. Lijkt me sowieso interessanter.
 
Die in de bellypan zijn van Diginow en worden helaas niet meer verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan