Zero Motorfietsen

Ken de route wel he en weet dat ik hier kon opladen. Dat helpt :-).

Nu gebruik ik gewone 220V aansluiting 1 fase op de laagste stand en dan is het na 8u terug vol. Dat is maar net boven de 1kW laden. Ik heb de premium dus kan tot 6kW gaan aan paal en dan is het op 2u 95% opgeladen. Nog niet getest.
Opladen op je bestemming is wel heel prettig. Dat is voor mij echt een voorwaarde bij het aannemen van een project. De eerste week heb ik ook uitgetest welke routes ik kon nemen en wat het effect is op range, reistijd, en rijplezier. Uiteindelijk wint reistijd dus. De DS hangt nu aan een scooter-oplaadpunt hier op de parkeerplaats, ik laat de grote laadpalen voor de vele electrische en hybride auto's hier. Met de gewone stekker duurt het nu 7 uur om vanaf 40% vol te raken.
 
Dan heb je volgens mij een aardig stuk dak tot je beschikking.
Ja blijkbaar genoeg. Ik kan er indien nodig nog ergens 6 kwijt.

--------

Krijg je op de display van een S SR of SRF in cijfers te zien hoeveel kW er getrokken wordt?
Of blijft het bij een lijn met balkjes oid?
 
Ik heb vorige week een prijsopgave gevraagd aan mijn Zero dealer (Renses in Alkmaar) maar daar nog niets over gehoord. Ik wil graag het tourscherm en het tourzadel laten installeren, maar die kan ik alleen via een dealer bestellen.
Hebben jullie nog tips over waar ik mijn accessoires kan bestellen? Ik ga vanmiddag waarschijnlijk even langs Motoport Amsterdam.
 
Ik heb vorige week een prijsopgave gevraagd aan mijn Zero dealer (Renses in Alkmaar) maar daar nog niets over gehoord. Ik wil graag het tourscherm en het tourzadel laten installeren, maar die kan ik alleen via een dealer bestellen.
Hebben jullie nog tips over waar ik mijn accessoires kan bestellen? Ik ga vanmiddag waarschijnlijk even langs Motoport Amsterdam.

Zou ik persoonlijk bij MotoPort doen inderdaad als je er toch langs komt.
 
@RemyBreijer die screenshots die ik paar posts terug deelde zijn van een specifieke rit registratie maar die moet je dan via de app starten en stoppen.

Bij mijn gegevens in de app krijg je die gegevens over totaal zie bijlage in dit bericht.

Op dashboard motor staat het strandaard niet maar je kunt op elk kwadrant wel kiezen welke waarde je wilt zien. En daar is rendement 1 van de opties van.
 

Bijlagen

  • BA5FCA4F-850A-45DC-9744-98D2AE65433B.jpeg
    BA5FCA4F-850A-45DC-9744-98D2AE65433B.jpeg
    62,1 KB · Weergaven: 9
  • B263B5AA-894A-4B80-B766-917AA992380A.png
    B263B5AA-894A-4B80-B766-917AA992380A.png
    25 KB · Weergaven: 7
  • 28803B24-2BC9-4B2E-BAD9-432F1CD1E06F.png
    28803B24-2BC9-4B2E-BAD9-432F1CD1E06F.png
    21,2 KB · Weergaven: 7
  • 63BBE751-66AC-4F72-8CB5-C12819C2D976.png
    63BBE751-66AC-4F72-8CB5-C12819C2D976.png
    49,7 KB · Weergaven: 8
Nee gebruik ik zelden wegens te druk op de baan. Enkel tijdens de verlof periodes soms eens. Maar bij de zero zit de knop ook nog ongemakkelijk ver van handvat en aan gaskant dus die ga ik nog minder gebruiken denk ik.
 
Ik ben vanmorgen voor m'n 100km over de snelweg rit vertrokken met 95% accu (was grens vergeten afzetten) en kwam aan met nog 5% over goed voor 6km range.

Is 120-130kmh snelheid aangehouden zoals anders en niet in eco mode. Op de ring wel een stuk file filteren, dat is goed voor de range :-).

Traject ook kunnen registreren nu. Je moet dus echt starten op telefoon, die verbonden houden en ook registratie in app weer stoppen.

Eens je onder die 10% gaat valt het vermogen ook wel weg. Gas opentrekken doet niet veel meer.


Wel een nette actieradius met zo'n snelheid.
 
Op 90kmh baan haal ik een range van 150km. Dus snelweg is zeker de boosdoener hier. Ik woon ook wel in de heuvels, dat zou ook niet helpen.

De inschatting van de app lijkt wel realistisch. De cijfers op de website zijn aan max 110kmh snelweg en/of met nog een extra accu. Zeer misleidend allemaal.

Als ik het beetje lees is bij 90km/uur een range van 150km haalbaar,
bij 100-110 km/h ong 120km
en bij 120km/h ong 100km

Dan zou het voor mij in de meeste gevallen haalbaar moeten zijn :)
 
Die 90 kmh = ~150 km range is correct. Zo gebruik ik de zero het vaakst in stukjes van 50km met wat opladen tot max 85% ertussen.

De 100-110 kmh weet ik nog niet. Of dat was misschien op basis van een ander zijn ervaring.

De 120kmh is eerder 130 kmh en exact 107km in afstand met dan nog 6-8 km over dus pak nog ~115km range maar dan rij je de laatste 10% in een soort beperkte modus en is de accu ook echt plat. Ik weet niet in hoeverre dat verstandig gebruik is zo continu op de max.

Ik zal als ik terug de snelweg op moet eens in eco kijken wat je dan krijgt een mss inderdaad eerder 100-110kmh rijdend.
 
Ik wil graag het tourscherm en het tourzadel laten installeren, maar die kan ik alleen via een dealer bestellen.

Ik heb dus nog een zo goed als nieuw scherm liggen waar ik graag van af wil!
Kan hem er zo voor je opzetten.....
 
Die subsidie die particulieren op E-auto's gaan krijgen, gaat dat ook op voor E-motoren dat iemand hier weet?

Volgens mij gaat de subsidie over een voertuig aangedreven door een Lithium-Ion batterij, en niet zozeer of het een personenauto of motor is. In ieder geval zakelijk het geval, daar krijgen we wel de subsidies op de motoren.
 
Als ik het beetje lees is bij 90km/uur een range van 150km haalbaar,
bij 100-110 km/h ong 120km
en bij 120km/h ong 100km
Dan zou het voor mij in de meeste gevallen haalbaar moeten zijn :)

Die uitgebreide data van Hans2183 laat zien dat hij gemiddeld 75km/h heeft gereden (1h25 op 107km) en 11,46 kWh (0,91*12,6) heeft verbruikt, dat is een ritverbruik van 10,7 kWh/100 km. Met deze specifieke rit als referentie is zijn range dus 10,7/12,6 = 118 km.

edit: vanochtend heb ik met de EsseEsse9 60km gedaan en ongeveer 6,3 kWh verstookt, dat is gem. 10,5 kWh/100km. Ik heb het in 0,71 uur gedaan, met een Vgem van 83km/h, maar heb slechts max 120(gps) gereden. Stukje 140 op de teller rijden vreet range, op elke elektrische motor. Energica range op mijn rit zou ong 111 km zijn en 120 als je omrekent naar een Zero accu.
 
Laatst bewerkt:
Uberhaupt iemand hier die een Zero prive heeft gekocht? Of zal ik misschien de enige in het land zijn die zo'n klap geld aan een E-motor uitgeef?
Als je de laatste jaren volgt hoe de accu/kwh prijzen zich ontwikkelen dan kan ik dag bij dag steeds moeilijker leven met 16K+ voor een Zero S.
 
Wel prive overwogen, maar uiteindelijk vond ik er nog te veel onzekerheden zijn rondom de afschrijving en levensduur. Besloten om over een jaar of 5 nog eens te gaan kijken, maar volg de markt wel een beetje.
 
@RemyBreijer Van mij is zakelijk. Heb je die Brammo gezien met een vraagprijs van 4.500 EUR? Check dit topic Betaalbare elektrische motor?

Ik heb een vergelijking gemaakt met mijn R1200 GS die bijna zelfde nieuwprijs heeft (wel full option en sportuitlaat en koffers en extra verlichting edm) en dan bleek vooral dat de Zero enkel interessant is als je veel kilometers doet. Want het zijn die dingen die blijven optellen op de GS, ik moet meerdere keren per jaar nieuwe banden opleggen (dat blijft nodig), elke 10k op onderhoud (valt zo goed als weg, enkel nog remmen), elke 200-300km voltanken (elektriciteit is veel goedkoper), ... dat zijn de dingen die veel geld kosten in mijn geval. De GS zelf schrijft ook sneller af door de vele kilometers op de teller, maar als je er zuinig op bent dan behouden die hun waarde wel goed, dat zal bij deze elektrische motoren minder het geval zijn door de hoge kost van de accu die slijt.

@EsBeKa dank je voor de berekening, de twee gaan heel goed op dan. Uiteindelijk ook niet zo verwonderlijk denk ik gezien het dezelfde accu technologie is en nagenoeg dezelfde capaciteit. Motoren zullen technisch ook niet zoveel verschillen en dan blijven de kleine dingen over zoals zithouding, overbrenging, gewicht, ... Er zat wel vloeistof koeling op de motor bij Enrgica dacht ik, zero is luchtgekoeld. Maar als ik het dashboard bekijk is het altijd wel de accu die warmer krijgt dan de motor.

Die EsseEsse9 is mooi trouwens! Ik heb er naar gekeken maar zag vooral op tegen het smeren van de ketting. Heb een Street triple gehad met ketting naast m'n GS met cardan en dat was toch altijd bijna elke tankbeurt eens smeren. Vooral bij regen extra nodig enz. Ik weet het, er zijn er genoeg die het doen het hele jaar door dus het kan natuurlijk wel. Dat en de beperkte garantie in kilometers.

Denk inderdaad dat als ik meer range wil ik echt weg moet blijven van de hogere snelheden. Iets om in het achterhoofd te houden op het moment dat ik meer range nodig heb.
 
ik moet meerdere keren per jaar nieuwe banden opleggen (dat blijft nodig),

Voor de Zero niet dan? Ik doe 8k met een setje banden op de Zero SR. Sportieve rijstijl.
Rij z'n 4k per maand dus dat gaat ook hard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan