Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb geen idee over op hoeveel fasen de charge tank kan laden, maar het viel me laatst tegen dat ik bij een laadpaal hier op kantoor nog steeds 4 uur moest laden, terwijl het verkooppraatje het over 1 uur heeft. Nu kan het zijn dat het 1 uur laden tot 80% is, de laatste 20% duurt altijd lang.Heeft iemand hier zekerheid over of de Charge Tank (in zijn huidige incarnatie, dus anno 2019) gebruik kan maken van 2 fasen?
Een verkoper van Energica wierp hierover twijfel op (het gebruiks-scenario dat ik in m'n hoofd had was, elke avond opladen aan een 11kW (3 fasen x 16A) Allego paaltje - op 2 uur. Nu werd mij verteld dat die charge tank maar van 1 fase gebruik kan maken en er dus zo'n 3 a 4 uur aan 3,7kW over zou doen om op te laden.
De Zero verdeler zegt echter dat dit niet klopt en dat de charge tank aan die paaltjes wel aan 6kW kan laden (daarvoor moet deze dus 2 fasen kunnen gebruiken).
Ik vind echter nergens technische specs van die charge tank terug die dit kunnen bevestigen of ontkrachten.
Of gebruikerservaring ivm aan 6kW opladen aan de 11kW Allego paaltjes, dat zou ook helpen Ik zie die paaltjes namelijk overal in het straatbeeld, zowel in de buurt van klanten als bij me thuis.
Als 6kW level 2 opladen aan specifiek die paaltjes niet zou lukken met de charge tank, komt er vermoedelijk geen Zero (of toch zeker geen Zero met charge tank) maar eerder een Energica dus dit is voor mij wel belangrijke informatie.
Vandaar ook m'n eerder bericht. Maar goed dat is ook wat je oor opvangt als je op zo'n motor zit.
De charge tank wordt in Europa geleverd met een Type 2 (Mennekes) stekker.
Dit is een compilatie van een ritje dat ik met Pasen gereden heb. Je kunt hier goed het geluid van de motor horen.
Dit is max wat ik haalde met de premium (6kW) aan de newmotion laadpaal op het werk. Staat verder niets bij van vermogen laadpunt. De paal komt ook niet op de newmotion kaart gezien het een privé parking is.
Dear <Dryhte>, - If the charge tank is installed on the motorcycle (DS, DSR, S, SR) 6kw this is a single phase so 11kw pole 3.6kw load capacity 22kw 6kw load capacity. Then only a type 1> type 2 cable is needed. With the SR / F model that charges as standard via type 2 connection but here the load capacity can vary in options 3/6/9/12 kw more phases are also used for this so this model uses a type2> type2 cable -from Zero Motorcycles at our dealers, we have 2 standard cables for our engines for the DS, DSR, S, SR that is a type1> type2 1phase 32A for the SR / F this is a type2> type2 3phase 32A this is suitable for 3kw up to 12KW -at the SR / F there is a type 2 present where the AC plug of the DC station fits in. With the DS, DSR, S, SR this is a type1 connection so the type2 cable of the station does not fit directly there. There are adapter cables in circulation but this may not lock due to regulations, etc. - TheAllego DC station is a bit picky and I know that our DS, DSR, S, SR charge tank sometimes draws a bit of standby power and therefore sometimes creates an error at the DC station (even though this is not an official adapter) plug for) solution for this is simple contact off on the motorcycle then connect the cabling charging session start contact again until the engine starts charging then contact off and enjoy your cup of coffee. Unfortunately some of our drivers think that it also works with the standard charging cable plug on plug by connecting to the AC plug of the DC station this is not the case. - With the SR / F this is no problem with its type 2 connection just switch off and start charging session then the bike will wake up and start charging as soon as the ignition is switched on, the motor will interrupt this session and release the plug again I hope your questions have been answered sufficiently. For further specific information I would like to refer you to one of our dealers. |
Da's de premium, die heeft twee laders on board van 3kW (en laadt dus met twee fasen).
Ik heb volgende info van Zero zelf ontvangen. (beetje krom en onduidelijk geschreven, maar ik denk dat het bevestigt wat we vermoedden en tegenspreekt wat de verkoper zegt)
Bedankt voor het delen. Dat verklaart ook waarom de laadtijd bij een laadpaal soms maar een uur korter is dan bij een normaal stopcontact.
Ik was van plan om een ritje naar Denemarken te maken op de motor, maar als ik daarbij tussendoor meer dan 1 uur moet laden om weer door te kunnen, is dat eigenlijk geen optie meer...
Dat is het nadeel van de Zero t.o.v. ander merk dat wel kan snelladen. Alhoewel er onlangs eens een artikel kwam van een roadtrip tussen twee maten, de ene op de Zero en de ander op een Energica. Kwamen slechts enkele minuten na elkaar aan meende ik te lezen.
Dat verhaal zou je eens na moeten lezen, want de manier van rijden had heel veel invloed. De Energica heeft veel meer lopen ‘spelen’.
Uitvoering | Kabel min | Schuko | Type2 1F/3,7kW | Type2 3F/11kW | Type 2 3F/22kW |
S-SR-DS-DSR | standaard | 1,5 | - | - | - |
S-SR-DS-DSR + charge tank | 1F/32 | 1,5 | 3,5 | 3,5 | 6,0 |
S-SR-DS-DSR + charge tank | Adapter | 3,0 | 3,5 | 3,5 | 6,0 |
SR/F standaard 3 | 1F/16 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 |
SR/F premium 3+3 | 3F/16 | 3,0 | 3,0 | 6,0 | 6,0 |
SR/F std rapid charge 3+6 | 3F/32 | 3,0 | 3,0 | 6,5 | 9,0 |
SR/F prem rapid charge 3+3+6 | 3F/32 | 3,0 | 3,0 | 9,5 | 12,0 |
Dat verhaal zou je eens na moeten lezen, want de manier van rijden had heel veel invloed. De Energica heeft veel meer lopen ‘spelen’.
Ik ben toch wel blij met de lengte van de standaard kabel. Vooral als het druk is met andere EVs (lees Teslas) is het soms handig om hem net iets verder uit de buurt te zetten. Of als een ouderwetse brandstofslurper bedenkt dat dat ene plekje naast die paal ook voor hem is.Ik rij rond met een 3 fasen 16A kabel met type 2 connectors, die is al zwaar aan 4 meter. Zal er wel eens een tang in zetten binnenkort. 3 is zeker voldoende, mss dat 2 zelfs lang genoeg is. Een motor kun je tenslotte dichter bij een paal plaatsen.
We horen graag hoe jullie je vermaken in januari en februari.We hebben de voertuigen eerst vier maanden', vertelt een woordvoerder. 'Daarna gaan ze naar de binnenstad.'