Zero Motorfietsen

Misschien mag ik een gokje wagen ? Misschien controle van de afstelling van de Hall sensor ? Voor zover ik begrijp doet die iets dergelijks als in een benzinemotor, de positie van de rotor doorgeven aan de regelaar. Dus de timing...
 
Daar lijkt het inderdaad op. Ik zie wel wat verhalen rond mensen die het nog nooit gedaan hebben en het alleen merken doordat de constante snelheid niet meer zo constant is.

Verder lees ik ook nog dat het vooral schadelijk kan zijn voor de lagers. Hopelijk is dit niet iets wat echt elke 15.000 km nodig is. En al helemaal niet iets wat duur is. Zou maar 30 min werk zijn maar goed dat zijn maar wat ervaringen links en rechts.

Heb een afspraak bij mijn verkoper om het alvast uit te laten voeren.
 
Oh ja en nog eens een actieradius berekening. Ik moest vandaag in Vlaanderen zijn en daar is sinds een paar jaar de max snelheid buiten bebouwde kom, autoweg en snelweg van 90 kmh omlaag gehaald naar 70 kmh. Dat is dus overal waar geen borden staan. In Wallonië is dat nog 90 kmh vandaar mijn eerdere cijfers.

Maar goed met max 70 kmh normaal gereden krijg ik dan 18% verbruikt over 37 km.

0,18 * 12,6 = 2,268 kWh
100 / 37 * 2,268 = 6,129 kWh / 100 km
Totale range van 12,6 / 6,129 * 100 = 205,58 km

Maar dat is zowat het maximum wel tenzij je niet buiten de stad komt. Maar daar zijn dan ook weer betere alternatieven voor.
 
Dat klinkt goed @GRRG ik hoop ook op zo'n schappelijke afrekening.

Overigens voor wie dacht tijd te winnen door niet meer onderweg te moeten tanken... Je bent die tijd zo weer kwijt telkens je aan je motor staat een iemand je erover aanspreekt.
 
Oh ja en nog eens een actieradius berekening. Ik moest vandaag in Vlaanderen zijn en daar is sinds een paar jaar de max snelheid buiten bebouwde kom, autoweg en snelweg van 90 kmh omlaag gehaald naar 70 kmh. Dat is dus overal waar geen borden staan. In Wallonië is dat nog 90 kmh vandaar mijn eerdere cijfers.

Maar goed met max 70 kmh normaal gereden krijg ik dan 18% verbruikt over 37 km.

0,18 * 12,6 = 2,268 kWh
100 / 37 * 2,268 = 6,129 kWh / 100 km
Totale range van 12,6 / 6,129 * 100 = 205,58 km

Maar dat is zowat het maximum wel tenzij je niet buiten de stad komt. Maar daar zijn dan ook weer betere alternatieven voor.
 
ik dacht dat het de bedoeling was dat je met een Zero nooit meer terug gaat naar dealer behalve bij problemen en slijtagezaken

Dus je zit alsnog aan intervalsafspraken gebonden... (?)
 
Ik ga nu voor de eerste inspectie. Daarna ga ik alles zelf doen. Alles betekent dan; banden, remmen (blokjes en vloeistof), riem, checken van lagers edm.

Maar inderdaad als je het boekje wil volgen en alles door de dealer wilt laten doen is er een onderhoudsschema. Op eerste 1000 km, eerste 7000 km en daarna op 13k, 19k, 25k en 31k. Dus eigenlijk elke 6k waarbij motor afstellen afwisselend wel/niet nodig is dus elke 12k.

Zie Informatie voor eigenaars || ZERO MOTORCYCLES
 
Overigens voor wie dacht tijd te winnen door niet meer onderweg te moeten tanken... Je bent die tijd zo weer kwijt telkens je aan je motor staat een iemand je erover aanspreekt.


Haha, herkenbaar. Ik ben ook nog nooit zoveel nagekeken als met deze motor. Een elektrisch motor is nog niet zo bekend hier in NL.
 
Ik ga nu voor de eerste inspectie. Daarna ga ik alles zelf doen. Alles betekent dan; banden, remmen (blokjes en vloeistof), riem, checken van lagers edm.

Tip; Als je op internet gaat zoeken naar wat voor remblokken je nodig hebt zul je weinig vinden. Op veel sites kan je dit doen adv merk en type motor maar de zero staat daar zelden bij. Haal je huidige remblokken er eens uit en bestel adhv de afmetingen van wat er nu in zit alvast nieuwe zodat je ze hebben liggen als ze echt vervangen moeten worden.
 
Leuke links.


En wat weer een reacties er onder, niet te filmen. Eentje wil geen elektrische motor omdat ie dan geen 1500 Mijl op een dag kan rijden...|(|( Net toen ik dacht me nergens meer over te verbazen...
 
1500 met een maximum van 70 mph op de snelweg, dan zit je dus 22 uur op de motor, ja, dan is het vervelend als je dan ook nog zo vaak moet stoppen om bij te laden.
 
Ja so what, dan gewoon geen e-motor kopen he... Obviously. Niemand zegt dat 't voor iedereen ideaal is. Ik denk wel dat DC laden het voor meer mensen toegankelijk zal maken. 20min voor 0-80% vind ik wel bijzonder schappelijk, kudos @ Energica
 
Heb zo'n eenvoudige obd2 Bluetooth module liggen (zie afbeelding) en eens op de poort in de tank van de SRF aangesloten maar krijg heel snel een oranje en groene led en dan blijft enkel een rode led continue branden. Kan geen nieuwe Bluetooth devices vinden. Contact stond op.
760BC3F0-0B73-49E1-A5BF-A58BC53978DC.jpeg


Vanavond eens met Android en op auto/camionette enz proberen of dat wel werkt. Op iOS zijn de Bluetooth mogelijkheden sowieso beperkt. Maar had wel verwacht minstens een connectie te kunnen maken. Ding ligt al jaren in de kast dus kan evengoed defect zijn.
 
Ja, een objectieve, goed geinformeerde journalist:Z

The EV bike outfit’s most notable competitor at the moment is none other than Harley-Davidson with its new LiveWire.

The SR/F doesn’t have DC fast charging capabilities–it uses a less complex and lighter AC battery–but is Level 2 charging capable.
 
OBD2 module met Android wel aan de praat gekregen. Zerospy app crashed wel na verbinding maken. Zal binnenkort eens kijken of er in de logs iets staat en of het geobfusceerd is of niet. Waarschijnlijk (nog) niet compatibel met srf.
 
Wat? Srf nog duurder!? Is nu al teveel voor wat het is. Daar koop je een Ducati of dikke BMW voor.

Andere modellen goedkoper zat er wel aan te komen. Verschil tussen R modellen en srf was nipt.

Ik heb gisteren een tail tidy gemaakt. Moet de andere er nog wel afhalen :-).

Iemand die weet wat voor connectors dat zijn op de de pinkers? Is een soort bullet connector maar dan met een plastiek omhulsel rond nog.
 

Bijlagen

  • E71EE5C8-6860-4055-B95A-E88910885E63.jpeg
    E71EE5C8-6860-4055-B95A-E88910885E63.jpeg
    93,6 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan