Zero Motorfietsen

Die stekkertjes vind ik rotdingen, ze zijn iel en kwetsbaar. Bij mij was er steeds een richtingaanwijzer die niet meedeed, dat lag aan dat stekkertje. Is een bajonet type, dus indrukken en kwartslag draaien.

Die achterkant vind ik ook veel netter zonder dat zware ding aan de achterbrug, alleen al vanwege het onafgeveerde gewicht en zeker het moment zo ver van het draaipunt zou ik dit ook doen.
 
Interessant om lezen over waarom dc laden (nog altijd) niet mogelijk is op de zero modellen. Hoewel via charge tank optie wel dan!?

 
Particulier SR nu dus voor 18K. Nog steeds wel erg veel voor wat je krijgt toch? Met wat voor motor kunnen we deze vergelijken eigenlijk, een MT07 of 09?
 
Interessant om lezen over waarom dc laden (nog altijd) niet mogelijk is op de zero modellen. Hoewel via charge tank optie wel dan!?


Zo lang Zero vasthoudt aan de 100V batterijspanning, zal er geen DC snelladen komen. De charge tank verandert niets aan de batterijspanning.
 
Klopt. Het grote voordeel van DC (snel)laden is dat je geen zware laadapparatuur in het voertuig hoeft mee te sjouwen.

Je koppelt het laadsnoer feitelijk rechtstreeks aan de batterij, de apparatuur in de laadpaal regelt alles.
Die maakt van 400V driefasen wisselspanning krachtstroom precies de juiste gelijkspanning om de batterij met de juiste stroomsterkte te laden.

De chargetank van Zero is (voor zover ik kan nagaan) een transformator die sowieso alleen met AC werkt waarna het in een gelijkrichter wordt omgezet in DC. Omdat die ingebouwd is in de motor en dus niet teveel mag wegen etc. komt ie niet in de buurt van de stromen die een installatie in een laadpaal kan leveren.
 
Particulier SR nu dus voor 18K. Nog steeds wel erg veel voor wat je krijgt toch? Met wat voor motor kunnen we deze vergelijken eigenlijk, een MT07 of 09?
Nee niet vergelijkbaar, een Zero is een iel dingetje, meer vergelijkbaar met een 250 qua afmetingen.
 
Qua gewicht een MT09
Om mee te rijden, onder de 80 lijkt het ook op een mt09 en daarboven meer op een mt03.
En eigenlijk is het beste antwoord: Geen van allen, is een eigen type wat je moet rijden om het te weten.
Volgens mij zijn er weinig mensen afgestapt die echt teleurgesteld waren.
 
Ik ben benieuwd hoe de Zero als werkmotor te gebruiken valt. Begin volgend jaar zal ik de mogelijkheid krijgen. Nu een MT07 en die is echt heel goed voor het werk.
 
@IJzervreter bedoel je dan woon/werk verplaatsing? Ik doe dat nu met de SRF.

De (D)S(R) modellen zijn leuk maar eerder vergelijkbaar met mt07. Al ga je voor max range wel moeten rijden zoals met een mt03. De SRF is beter te vergelijken met de mt09. Maar ook die moet je als een mt03 rijden wil je 200km en verder rijden.
 
Dit ding:
 

Bijlagen

  • 450195.w1600.r16-9.64247e4.q90.jpg
    450195.w1600.r16-9.64247e4.q90.jpg
    205,5 KB · Weergaven: 22
Ik weet niet welke uitvoering of model dit is. Zal nog knap gevaarlijk worden in de binnenstad als ze je niet horen aankomen,... Al die benevelde toeristen daar,..

Waarschijnlijk wel goed om in de nacht te gebruiken juist vanwege de afwezigheid van geluid.
Ik ben heel benieuwd de Bijlmer gaat ons voor in de pilot. We krijgen ook een Koreaanse EV auto als proef.
 
Als het maar werkt en een beetje uit te houden ios op zo,n ding. De BMW700GS was een crime om een dag op te zitten. Het is gereedschap. Waarschijnlijk zal de range genoeg zijn voor het gebruik, als er maar ruim 100km op een dag mee gereden kan worden is het wel oke voor de binnenstad.
 
Die Hyundai heb ik gereden (Ionic Electric en Kona Electric), ik kon het er prima mee vinden...

Als het maar werkt en een beetje uit te houden ios op zo,n ding. De BMW700GS was een crime om een dag op te zitten. Het is gereedschap. Waarschijnlijk zal de range genoeg zijn voor het gebruik, als er maar ruim 100km op een dag mee gereden kan worden is het wel oke voor de binnenstad.
De batterij is niet het probleem, in de stad kun je véél verder komen dan die 100 km. Hét probleem is het dunne harde zadel, hopelijk besteden ze daar aandacht aan.
 
Als het maar werkt en een beetje uit te houden ios op zo,n ding. De BMW700GS was een crime om een dag op te zitten. Het is gereedschap. Waarschijnlijk zal de range genoeg zijn voor het gebruik, als er maar ruim 100km op een dag mee gereden kan worden is het wel oke voor de binnenstad.

Je kent dit voorbeeld?
 
Verkeerde topic ... heb het verplaatst ... ik meende in het grote eletrische motoren topic te zitten ipv het Zero topic ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan