Zero Motorfietsen

Met de BMW’s die ik hiervoor reed nog maar 2x moeten slepen

Hoeveel ik ook van elektrisch rijden houd, Zero is het niet meer voor mij. Ik heb een offerte liggen voor een BMW R 1250 GSA.

Ik heb inmiddels, nu de lader gemaakt is, 6x een storing gehad. Display valt uit, na een herstart van de motor een error code.
 
Nee, ik durf het niet aan. Ben voor nu het vertrouwen in elektrisch rijden verloren.

Jammer.
Ik forens nu inmiddels een half jaar probleemloos met de Eva. Die ik ook niet nieuw heb gekocht.
Binnenkort een software update en een pro-oiler laten monteren. Da's alles.

En oh ja een spijker in de achterband. Maar dat heeft niks met elektrisch te maken.

Misschien dit verhaal nog eens lezen: Post | Electric.Motorcycles
 
Nee, ik durf het niet aan. Ben voor nu het vertrouwen in elektrisch rijden verloren.

Als een benzineauto van merk x het voor jou niet meer doet, stap je toch ook niet stug over naar diesel omdat je een slechte ervaring hebt met die ene benzineauto? Of de ketting van fietsmerk X die continu knapt laat je toch ook niet op zoek gaan naar een compleet ander vervoersmiddel, maar dan koop je simpelweg dat specifieke merk niet meer toch?

Ik zou persoonlijk even een proefritje maken op een ander merk (momenteel dus Energica inderdaad) en laat je verrassen over wat wél mogelijk is binnen deze mooie productgroep.
 
Nee, ik durf het niet aan. Ben voor nu het vertrouwen in elektrisch rijden verloren.

Ik sluit me aan bij GC en Rob.Ga als EV motorrijder, voordat je een benzinemotor koopt, toch eventjes langs bij Electric Motorcycles. Mijn Esse heeft nu 35.000 km gelopen. De echt noemenswaardige storing die ik heb gehad, is perfect opgelost.
 
R series kan ik uit > 150.000 km ervaring met 2 modellen (waarvan 1 al 70k had gelopen) toch vertellen dat die betrouwbaar zijn.

Mijn zero srf voorlopig enkel door kleine dingen geplaagd zoals kapotte microswitch en een gelijmd magneetje voor deksel laadpoort dat los kwam.

@GRRG dat is vlak na de herstelling bij de dealer toch? Hoe reageren ze daar op het nieuws?
 
Met mij alles goed hoor. Kon optijd afstappen.
Hij is inderdaad net bij de dealer geweest voor vervanging van de lader. Dat is een week geleden.
Ik heb ze nog niet gesproken. Maandag overal maar eens achteraan.

Hij ligt nu opgeslagen in een dompelbak ivm brandgevaar en ik verwacht dat als de verzekering er mee klaar is dat hij naar de importeur gaat ivm onderzoek.
 

Bijlagen

  • 20191018_140009.jpg
    20191018_140009.jpg
    230 KB · Weergaven: 27
  • 20191018_140004.jpg
    20191018_140004.jpg
    157 KB · Weergaven: 30
  • 20191018_140000.jpg
    20191018_140000.jpg
    297 KB · Weergaven: 25
Bij niet stuk gaan denk ik aan Honda of Yamaha, niet als eerste aan BMW. Maar mogelijk zijn ze de laatste jaren beter geworden. Veel plezier ermee en jammer dat je zo,n pech had met de elektromotor.;(
 
Beste mede forumlezers,

Jeetje dat is wel heftig als je motor opeens brand vat, balen voor je!

Ik heb (voor mijzelf dan) wel iets leuker nieuws. Na enkele jaren mee te hebben gelezen op dit forum, me er veel in verdiept te hebben, kwam er van de week een Zero op mijn pad die aan mijn wensen (en budget) voldeed. Gisteren wezen proefrijden en ik was erg enthousiast. Ik heb een DSR 13.0 uit 2016 gekocht en hoop hem snel op te kunnen halen.
 
Voor wie interesse heeft; Ik heb nog een gebruikt maar in goede staat Touring windscherm liggen en een nieuwe set remblokken, voor en achter...
 
Voor wie interesse heeft; Ik heb nog een gebruikt maar in goede staat Touring windscherm liggen en een nieuwe set remblokken, voor en achter...
Remblokken heb ik wel belangstelling voor, op voorwaarde dat ze passen op mijn Zero S van 2014.

Is het raar als ik dat dompelbak gebeuren overdreven vind ? Toen die foto’s genomen werden was de brand blijkbaar uit, dan was het ook niet de batterij want dan had het er heel anders uit gezien.
 
Nee dat is niet raar, maar een spontane ontbranding is natuurlijk ook wat overdreven wanneer je alleen maar van A naar B wil
 
Edit. Ik zal het anders omschrijven.
Natuurlijk wil je dat niet, lijkt me een open deur.

Het gaat mij om de dompelbak, ik krijg de indruk dat men stond te popelen om die ook eens te gebruiken.

Ik wil niet als lijkenpikker overkomen maar er zijn nog wel onderdelen aan de motor waar ik eventueel belangstelling voor heb ondanks de waterschade.
 
Laatst bewerkt:
Remblokken heb ik wel belangstelling voor, op voorwaarde dat ze passen op mijn Zero S van 2014.

Dit zijn ze. Nieuw van de dealer voor 75 euro gekocht. Voor 45 euro incl. verzending stuur ik ze op.
 

Bijlagen

  • 20191020_110853.jpg
    20191020_110853.jpg
    182,9 KB · Weergaven: 8
  • 20191020_110858.jpg
    20191020_110858.jpg
    182,6 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan