Zero Motorfietsen

Voor 80 euro incl. verzending mag deze weg. Gebruikt maar in goede staat. Geen beschadigingen. Komt van een SR, maar past ook op de S, DS en DSR.
 

Bijlagen

  • 20191020_111037.jpg
    20191020_111037.jpg
    230,8 KB · Weergaven: 8
  • 20191020_111046.jpg
    20191020_111046.jpg
    332,6 KB · Weergaven: 11
@GRRG wat een vervelende ervaring! Ik hoop dat ze er achterkomen waar het door kwam.
Ga je hem vervangen met een andere Zero? Of lees ik het goed dat je verder gaat met BMW?
 
Ik hoop dat ze er achterkomen waar het door kwam.

De verzekering gaat hem eerst total loss verklaren. Daarna is hij niet meer van mij en gaat hij naar de importeur.
Zou het wel tof vinden maar ik verwacht van hun geen terugkoppeling over een oorzaak, als ze die al kunnen vinden.

Ik heb inmiddels getekend voor een BMW R1250GSA 2019 met nog geen 3k op de teller.
 

Bijlagen

  • carImage.php-3.jpeg
    carImage.php-3.jpeg
    92,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
De verzekering gaat hem eerst total loss verklaren. Daarna is hij niet meer van mij en gaat hij naar de importeur.
Zou het wel tof vinden maar ik verwacht van hun geen terugkoppeling over een oorzaak, als ze die al kunnen vinden. Ik heb inmiddels getekend voor een BMW R1250GSA 2019 met nog geen 3k op de teller.

@GRRG Mooie motor (voor een benzinemotor ;)). En dan gelijk een met 500 km actieradius_O-
 
@dntheo Thnx!

Ik heb ook nog een laadkabel liggen voor o.a. een Zero. Typ2 naar C13, 3 meter lang. Je kan hiermee je Zero opladen bij de openbare laadpaal. Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • Type2-C13-enface--768x768.jpg
    Type2-C13-enface--768x768.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 6
App die net wat meer info geeft dan de remote connect functie in de Zero app zelf Bitbucket

Is maar een eerste aanzet en open-source dus vul gerust aan. Voorlopig ook enkel Android maar gezien de eenvoudige services snel om te zetten naar IOS.

 
Laatst bewerkt:
Staat ondertussen ook een versie in de play store, zie ZeroNG - Apps on Google Play

en nog een screenshot van de laatste versie



Ik hoop op termijn ook iets met datalogging te doen. Al weet ik wel niet in hoeverre die snelheid bijvoorbeeld echt bruikbaar is.
 
Ik gebruik nu een app om mijn ritten te registreren, maar dat ding rekent soms 200 km meer dan wat ik daadwerkelijk rijd.
Zelf zou ik het wel cool vinden om een dergelijke functie toe te voegen.

Daarnaast ben ik, vanuit mijn werk, geinteresseerd in de overige data die uitgelezen kan worden zoals de DTCs. Weet je zo of dat mogelijk is?
 
Ah, ik zie net dat het alleen voor de SR/F is. Mijn DS is nog niet connected.
Maar, ik ga binnenkort de ANWB Connected Car dongel in de CanBus stoppen om te zien wat dat doet O-)
 
Staat ondertussen ook een versie in de play store, zie ZeroNG - Apps on Google Play

en nog een screenshot van de laatste versie



Ik hoop op termijn ook iets met datalogging te doen. Al weet ik wel niet in hoeverre die snelheid bijvoorbeeld echt bruikbaar is.

Ziet er goed uit. Ik ben zelf nog een beetje huiverig om zomaar mn inloggegevens ergens in te voeren. Hoewel in het geval van de zero er nog een stuurslot en een schijfremslot aan de motor zit kun je wel exact zien waar ie staat. Bij mijn auto kun je via de inloggevens de auto openen, starten en wegrijden zonder sleutel. Er kleven wat dat betreft nog iets te veel security nadelen hieraan.

Is het mogelijk om zelf een API authentication key te genereren bij Zero en deze in de app te zetten?
 
Ik gebruik nu een app om mijn ritten te registreren, maar dat ding rekent soms 200 km meer dan wat ik daadwerkelijk rijd.
Zelf zou ik het wel cool vinden om een dergelijke functie toe te voegen.

Daarnaast ben ik, vanuit mijn werk, geinteresseerd in de overige data die uitgelezen kan worden zoals de DTCs. Weet je zo of dat mogelijk is?

Ik gebruik op dit moment de CTA ritregistratie app om zowel auto als motor bij te houden. Deze start automatisch op zodra de telefoon een bluetooth verbinding heeft met de auto of de motor(helm). Nog geen vreemde kilometer standen kunnen ontdekken hierbij.
 
@evhelden wachtwoord sla ik enkel encrypted op in de app, username plain text (wel app context gebonden). Grootste issue is dat de API heel basic is en bijvoorbeeld wachtwoord van je zero account als plain text ontvangt. Dus niet op publiek netwerk gebruiken zou ik adviseren. Er is een mogelijkheid om een sessie aan te maken maar moet nog nagaan hoe dat juist kan. Probleem is dat dit niet publiek gedocumenteerd is dus kwestie van trail en error (en wat decompileren).

@dntheo wat betekent DTC? en/of CTA? Er is wel een historiek met command get_history en dan start en end datum (max 2 dagen) in formaat yyyyMMdd oftewel 20191106. Maar de gegevens lijken niet allemaal variabel via die weg. SOC is bv telkens de huidige SOC. Sommige parameters zijn dan wel weer variabel. Is inderdaad voor de SR/F.
 
Kapotte remlicht schakelaar is ondertussen kosteloos vervangen door dealer. Was op 1 week besteld (duurde door mij iets langer voor de afspraak).

Nog een magneetje van de laadklep losgekomen ook in tussentijd. Maar ook dat was snel opgelost.

Maar nu voor het eerst echte problemen. Dat remlicht was gevaarlijk maar eens ik het wist kon ik er met rempedaal wel op anticiperen.

Sinds eergisteren groter probleem. Samenvatting: Motor wil na het laden de laadkabel niet meer loslaten.

Hele verhaal: Ik was de hele dag thuis en er stond melding van een update klaar dus die maar laten draaien. Je krijgt dan een progress bar te zien, die cirkel die anders acculading aangeeft. Dat ging allemaal goed.

Op het einde bleef die bar echter staan met 2 meldingen, iets van (uit het hoofd):

installing firmware update...
waiting for reboot...

En dat bleef gewoon op scherm staan, heb zeker een uur gewacht. Bij de vorige firmware update is de motor vanzelf opnieuw opgestart herinner ik mij. Uiteindelijk contact motor uit gezet en terug aan en alles leek OK.

Motor nog ff aan de lader gehangen (stond op 80%) want had die de volgende dag nodig. ‘s Morgens wou ik vertrekken maar ik kreeg de laadkabel niet los. Dat is een elektrisch slot maar gewoonlijk lost dat meteen bij stoppen laden (eens doel bereikt) of bij opzetten contact.

Deze keer dus niet. Ben 1 uur bezig geweest (wat geld kost) met zoeken en proberen. Was met de 220V adapter thuis dus heb allerlei combinaties en volgordes getest zoals motor contact aan/uit, 220V stekker in/uit, zekering aan/uit op die module...

Er stonden een aantal foutmeldingen op het display, code 35 kwam telkens terug maar er stond ook een 36 en 38. Die heb ik gewist via het menu in de hoop dat dat het probleem ging oplossen. Niets.

De motor wilde nog wel opladen maar geen kabel lossen. Heb dat in het verleden 1x meegemaakt aan een publieke paal maar dat duurde niet lang en had denk ik meer met die paal dan met de motor te maken. Na paar keer badgen op die paal was dat alsnog opgelost.

Ondertussen ook andere vreemde dingen gezien op het dashboard van de motor. Zo kreeg ik 1x een vierkant met ruis op het display, ruis zoals een oude TV die geen signaal ontvangt. Op een locatie waar anders niets staat op het scherm. Ook bleef soms het laadscherm staan terwijl de motor niet aan het laden was of het display bleef aan terwijl de motor al ff uit stond.

Uiteindelijk heb ik de kabel vrij gekregen door de 12V batterij los te maken. Daarvoor moet ik wel het zadel los maken (T30) en een plastiek aan die kant (T25). Eens die los was ff gewacht en dan loste het contact vanzelf.

Ik dacht eigenlijk dat het een glitch was dus niet veel van gemaakt en vertrokken naar klant. Moest sowieso nog naar dealer die dag voor die schakelaar dus daar ook aan de lader. Daar is een laadpaal dus andere kabel.

Voor de zekerheid (gelukkig) had ik wel m’n torx bits meegenomen. En dat bleek maar best ook want ook daar wou de kabel niet los als ik terug weg wou. Motor was ook deze keer volledig geladen maar totaal andere bron en kabel dus is zeker een probleem met de motor zelf.

Bij de dealer mijn verhaal gedaan. Die stelde voor om de update opnieuw uit te voeren maar dit keer via kabel ipv OTA. Uiteindelijk wel afgeblazen omdat hij niemand meer kon bereiken bij Zero en niet wou riskeren dat ik daar vast kwam te zitten.

Gisteren thuis ook nog terug aan de lader. Dit keer zelf het laden onderbroken aan 90% ongeveer door contact op te zetten. En zowaar kabel meteen los. Ik ga vandaag niets meer riskeren, heb lading genoeg om overal te geraken.

Maar morgen nog wel eens paar dingen proberen. Dit was de eerste keer, in 4500km, dat ik dacht m’n GS te moeten starten. Dealer ging ook nog informeren bij Zero.
 
Voorlopig enkel nog thuis geladen met 220V adapter maar probleem lijkt van de baan.

Blijkbaar wel anders na update is dat je kabel nu altijd moet lossen door contact op te zetten. Voordien kwam die los Van zodra vol of laaddoel bereikt.

Komende week nog eens aan laadpaal proberen ook. Maar zal dus wel een tijdelijk issue geweest zijn + nieuwe features.
 
:^

Grappig dat we het nog steeds over 220 volt hebben.
230 volt is al sinds dertig jaar?
 
Op zoek naar een crack om van oude zero onderdelen weer een motorfiets te bouwen.
Electromotor, controller,accu en lader heb ik gescoord, dus mis nog veel en vooral kennis om dit aan het werken te krijgen.
Ben nu eerst op zoek wat waar en met welke spanning aan te sluiten
Zodra er een basis is zal ik een artikel opstarten en wat foto's posten *O*
Wie heeft zin om me te adviezen of beter nog heeft gesleuteld aan de eerste modellen
of nog een kabelboom met display want die heb ik niet.:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan