Zero Motorfietsen

Jazeker, dat is ook mogelijk!
Nice, dat scheelt wel echt.
Ik moet dan wel goed controleren dat die kasten niet meer dan 6.8kW doorgeven, anders blaas ik mijn motor alsnog op ;-)
Standaard geven die kasten namelijk tot 48kW door kwam ik gisteren achter.
 
Oké spannend, er is terug beweging in gekomen. Heb nog geen nieuws gekregen van dealer of zero maar de app geeft meldingen waardoor ik nu zie dat ze 1% bijgeladen hebben (dat is mss 5min laden) en paar 100m verzet :D.

 
Ik ben anders best tevreden over hoe de dealer mijn Zero heeft gerepareerd.

Het dashboard is verwisseld, de breuk in de bedrading van de koplamp is opgespoord en verholpen en ze hebben meteen ook de grootlicht schakelaar in orde gemaakt, dat zat op dezelfde plek...

D87ECC86-CE77-49CD-9A36-DA350270372C.jpeg


Dit is de gootlichtschakelaar die ik destijds uit elkaar had, het gaat om de drie koperen contactpunten.
De contacten stonden hier zo scherp dat ie steeds ongewild knipperde bij elke trilling. Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar grootlicht werkt weer zoals het hoort en hij knippert niet meer ongewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben volgend weekend in Austin Texas voor een event over sustainable energy solutions. EVs zijn daar een groot onderdeel van. Ik verwacht ook een vertegenwoordiger van Zero. Zijn er nog vragen die jullie hebben die ik daar mag stellen?
 
1) Of ze plannen hebben voor sneller (DC) laden (sneller dan 6+6kW)

2) Idem voor grotere (21.6kWh) accu (groter dan 14.4 + 3.6 kWh dus)

Want dat zijn eigenlijk de 2 redenen voor mij om naar de modellen van Energica te kijken.
Voor zover ze wat concreter kunnen zijn dan alleen maar een mooie marketing ballon opblazen. :Y
Dus de vraagstelling moet onderstaande voorkomen.

Goede vraag.
We hebben er zeker plannen voor, hier werken wij zelfs al enige tijd aan om de mobiliteit van de trouwe Zero gebruikers verder te verhogen.
Zero als bedrijf investeert enorme bedragen in research en development.
Tientallen ingenieurs werken dagelijks met een veelvoud van engineers om onze unieke positie verder te verstevigen.
In ons testlab draaien een aantal prototypes met een grotere accu dan in uw vraagstelling en met een nog kortere laadtijd dan de huidige Zero EV voertuigen op de markt.

Op het moment dat Zero deze technologie gaat introduceren zal die de unieke kwaliteit van Zero uitstralen.

Een belangrijk doel voor ons is ook om alle huidige en binnenkort nieuwe Zero rijders daarbij een upgrade te kunnen aanbieden.
Nog even geduld voordat we hiermee op de markt komen, maar dan het komen gaat is zeker.


Klaar. :+
 
Maar de mijne was zo fancy niet.

M'n zero is trouwens terug op transport merk ik aan de meldingen in de app. Nog wel geen nieuws van de dealer of zero zelf. Zag 't puur aan de meldingen van de app. Heb ook een melding gekregen dat em omgevallen was toen die nog bij zero stond. Waarschijnlijk van sensor uit te bouwen of zo. Is wel ff verschieten. Ze moeten mss wel eens communiceren daarover dan (en zal sowieso toch maar goed checken op valschade).
 
Ik heb ergens spionagefoto’s van een gekuipte SR/F langs zien komen.

Daarbij de naam SR/S dat zou heel goed voor Sport kunnen staan....
En verder is er al een streetfighter, de SR/F.

Ik verwacht een sportmodel met volle kuip op het SR/F platform
 
Voor zover ze wat concreter kunnen zijn dan alleen maar een mooie marketing ballon opblazen. :Y
Dus de vraagstelling moet onderstaande voorkomen.

<-- Marketing geblaat -->

Klaar. :+

Ik heb het definitieve programma van de twee dagen binnen en zie helaas Zero niet tussen de standhouders staan. Er is wel een Zero SR14.4 maar die zal op het testtrack staan. Harley Davidson is er wel (het is tenslotte Texas) met de Livewire. Verder heel veel verschillende elektrische auto's. BMW is er zelfs met 4 modellen.
 
M'n zero is trouwens terug op transport merk ik aan de meldingen in de app. Nog wel geen nieuws van de dealer of zero zelf. Zag 't puur aan de meldingen van de app. Heb ook een melding gekregen dat em omgevallen was toen die nog bij zero stond. Waarschijnlijk van sensor uit te bouwen of zo. Is wel ff verschieten. Ze moeten mss wel eens communiceren daarover dan (en zal sowieso toch maar goed checken op valschade).

Als ik Zero was had ik het hele connected deel van de motor tijdelijk uitgezet om dit soort dingen te voorkomen. Ja, het is fijn om te zien waar je motor is, maar stel dat de motor niet te repareren is en je krijgt van Zero een nieuwe, dan kan dat best veel stress opleveren als je je motor ineens naar een haven ziet gaan zonder dat de dealer je op de hoogte stelt.
In het project dat ik nu doe maken we oudere auto's connected. Onderdeel van de functionaliteiten is dat we een crash detecteren en daarover bellen om te vragen hoe het gaat en of we kunnen helpen (zoals de meeste premium brands ingebouwd hebben nu). Blijkt dus dat als de auto bij de garage staat en de connector verwijderd wordt om het motormanagementsysteem uit te lezen, dat de connector dit dan als crash kan zien. Daar moeten we dus iets op verzinnen ¯\_(ツ)_/¯
 
Mijn motor heeft nieuwe bandjes.
De vorige set reed wel goed maar de voorband cupte enorm, die band wilde ik niet opnieuw. Achter voldeed prima dus daar zit weer net zo een op, een Heidenau K66.
Het was schijnbaar nog niet zo eenvoudig om een andere All Weather voorband voor deze motor te vinden, er was naast die cuppende Heidenau alleen een Dunlop Mutant, die zit er nu op. Ben benieuwd.

Tegenwoordig ga ik weer met losse wielen naar de bandenzaak, wil niet meer dat ze het achterwiel (de)monteren zonder de spanners te lossen. Dat is naar mijn stellige overtuiging echt het behoud van de riem.




Maar ik had dus een extra set wielen en remmen gekocht.
De bedoeling van die andere set banden was dat ik wielen kon wisselen; nou, dat gaat niet door, helaas.
Die set is van een SR, het zijn net zulke velgen als de S een bouwjaar later ook heeft en toch passen ze niet.

Het voorwiel past op zich wel maar dan past de remklauw er niet meer naast. De schijf zit een paar milimeter verder naar buiten. Dat merk je echt pas met monteren.
Het achterwiel past (waarschijnlijk) alleen met andere vulbussen.
Van de riem wist ik al dat die niet past en de voorremklauw past ook niet. Het lijkt sprekend op elkaar, ik dacht het bevestigingsbracket mee te ruilen maar de gaten lijnen nét niet op.

Ik ga niet knoeien met verschillende velgen, het gaat gewoon over. Ik zet het te koop.
 
En voorwiel zeker in de juiste richting geplaatst? Ook geen spacers vergeten ergens? Schijven kunnen off center staan namelijk.
 
En voorwiel zeker in de juiste richting geplaatst? Ook geen spacers vergeten ergens? Schijven kunnen off center staan namelijk.
Het wiel past precies, met dezelfde vulbussen en die zijn beide gelijk. Het is echt de schijf die verder van de hartlijn af zit.

A7F207FD-8E15-4932-9561-E7A065019E6A.png


Hier zie je hoe het bevestigingsbracket niet tussen de vorkpoot en de schijf past.

Een oplossing zou zijn naast de remklauw van de SR ook de vorkpoten over te zetten maar dat gaat me te ver.
 
Terug
Bovenaan Onderaan