Zero Motorfietsen

Dat is dus precies m'n punt. Ingetogen voor jou en mij kan behoorlijk vlot voor zijn voor een ander. Zo'n Zero 6.5 is nou niet echt een model waar je ver mee komt... dus wát is ingetogen?
Vergelijken met de machine van Hybride heeft niet veel zin als we niet weten of ingetogen voor beide dezelfde betekenis heeft. ;)
 
Dat is dus precies m'n punt. Ingetogen voor jou en mij kan behoorlijk vlot voor zijn voor een ander. Zo'n Zero 6.5 is nou niet echt een model waar je ver mee komt... dus wát is ingetogen?
Vergelijken met de machine van Hybride heeft niet veel zin als we niet weten of ingetogen voor beide dezelfde betekenis heeft. ;)
Gisteren reed een Volvo met 160 km/u over de 100 km/ wegen en smeet hem de volgende afslag tussen het langzame verkeer.
Ik was hem daarvoor al secundair tegengekomen toen hij rakelings langs mijn achterwiel van baan verwisselde op hoge snelheid voor een rood stoplicht op honderd meter. 8)7
Later haalde ik hem weer in toen er veel auto's voor het opvolgende stoplicht stonden. :P

Wat een idioot was dat..
Zou hij ook tegen de agent zeggen dat hij ingetogen aan het rijden was? :+ ;)
 
Maarja, wat is 'zeer ingetogen'? Ik vind 120 rijden op de A9 om 20.00 's avonds best ingetogen. ;)

Waarom zou ik er hier op dit forum nog plaatjes bij doen, er kijkt toch ( bijna) niemand na. })
Bijna het gehele traject gereden op 60km wegen, daar zijn dr hier genoeg van ( en nee niet met 120 )
( hier is in Groningen )
 
Normaal moet je op 0% er nog zo'n 8 km uit krijgen wel heel trage kilometers wegens motor in veiligheidsloop.

Edit: met een verbruik van 45 Wh moet het wel ingetogen geweest zijn. Dat zie ik enkel in bebouwde kom.

Accu kunnen ze onder garantie herstellen wat betekent dat ze er een nieuwe in zetten. Zelf geen ervaring mee maar wel al genoeg gelezen dat ze het doen. Daarvoor ga je natuurlijk wel via je dealer moeten gaan en die gaan eerst testen, mss zelfs eerst andere stukken vervangen. Accu is niet het goedkoopst of gemakkelijkst te vervangen.

De getallen die Zero zelf gebruikt in zijn app staan in dit ticket. Als je dan terug rekent van 14.4kWh naar je eigen accu capaciteit en alles zo gunstig mogelijk dan heb je een indicatie cappelleh / ZeroNextGen / issues / #26 - android - range estimation tool — Bitbucket
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik er hier op dit forum nog plaatjes bij doen, er kijkt toch ( bijna) niemand na. })
Shit, overheen gekeken dat je daar ook je snelheid op kunt zien. Excuus.
Niet harder dan 78 gereden dus. Dat noem ik ook zeer ingetogen inderdaad. :P
 
Shit, overheen gekeken dat je daar ook je snelheid op kunt zien. Excuus.
Niet harder dan 78 gereden dus. Dat noem ik ook zeer ingetogen inderdaad. :P
Daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen. :+

Maar dat lage verbruik moest ook ergens vandaan komen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen. :+

Maar dat lage verbruik moest ook ergens vandaan komen. ;)

Niemand hoeft mij na te doen mbt die test snelheid, vorige maand reed ik nog op een TLR
ben wel gewent aan G krachten inc die schop in m,n kont boven de 160, als de RAM AIR
mee ging doen, heerlijk, maar ik kom al angstig dicht in de buurt van m,n pensioen en die wil ik ook nog graag halen
vandaar die Zero S ( scheelt 85Kg dood gewicht ) ook 106Nm torc, enkel dus, heb me erop verkeken........ de range.

Maar goed, morgen, vrijdag komt de motor dealer langs met laptop en kabeltjes voor de firmware update ed
petje af voor die man, kost hem wel weer een 600km rit.
:t

En of de range echt gaat verbeteren? hoop het wel, maar dat het zeker boven water komt waar om
als dat als de accu bijna leeg is, de motor management aangeeft dat er maar ~ 3Kwh is verbruikt
terwijl er toch iets van het dubbele aan energie in Kwh in de accu moet zitten..........

We gaan het zien.

Luitjes, :}
 
Iemand een idee hoe het komt dat ik de prijs per liter benzine niet kan instellen in de zero app?
1,15€ neemt hij niet aan.
 
@Hands Wrs moet je 1.15 ingeven ipv 1,15. Zitten wel wat vreemde bugs in de app zoals plots mph als alles in kmh staat.

Mooi kleurtje van je zero

Dat zou inderdaad kunnen, alleen op een iPhone kan je enkel een “ , ” ingeven.
Ja, ik ben superblij met de kleur, was even afwachten hoe het er in het echt ging uitzien.
 
Bij de SRF versie van de app moet je lang drukken op de ',' toets dan krijg je alsnog '.' char.

Reset hier overigens naar "1.00" als ik "1,15" intoets
 
Ik heb net naar Zero Benelux gemaild om het probleem aan te kaarten, benieuwd naar hun antwoord!
 
Zelf had ik dit nog nooit ingevuld maar hij vertikt het inderdaad. Er is geen “punt” toets terwijl ie er wel om vraagt.

C30411AC-B141-49FF-A89C-AA75251408C5.jpeg

Deze melding geeft ie dan. Mij persoonlijk maakt het niet echt uit, ik kan zelf rekenen.




Vanmorgen wilde ik laden tot 100% SoC maar hij stopte met laden bij 98%. De spanning stond er gewoon op. Even uit en aan verhielp het probleem.

Vanmiddag wilde ik na een lange rit even bijvullen tot 40% en toen ging het dashboard helemaal op tilt, alles knipperde. Gelukkig was ook dat een kwestie van spanning er af en weer er op.
Hij doet het verder goed maar telkens weer die valse meldingen.
 
Zo ziet ie er bij mij uit, dit is in Demo modus.

8B32CFCD-6BFA-4959-B962-6496A6104E5F.jpeg

Mij lukt het niet, de komma vasthouden maakt er geen punt van.

Geen paniek, ik maak er ook geen punt van. ;)
 
Zo ziet ie er bij mij uit, dit is in Demo modus.

Bekijk bijlage 1503870

Mij lukt het niet, de komma vasthouden maakt er geen punt van.

Geen paniek, ik maak er ook geen punt van. ;)
Je kan je vinger onder de nul vasthouden, zo kan je de cursor verplaatsen en het origineel punt laten staan terwijl je de cijfers aanpast. Dit is dezelfde functie als de spatiebalk ingedrukt houden bij een iPhone.
Maar dan nog verspringen de getallen bij mij.
 
Net ff getest met de standaard zero app die jullie gebruiken en ik kan gewoon de komma lang indrukken voor een punt ook in die app. Ik gebruik swiftly keyboard.



 
Je kan je vinger onder de nul vasthouden, zo kan je de cursor verplaatsen en het origineel punt laten staan terwijl je de cijfers aanpast. Dit is dezelfde functie als de spatiebalk ingedrukt houden bij een iPhone.
Maar dan nog verspringen de getallen bij mij.
Thanx.... iPhone ken ik, maar dit werkt bij mijn App niet. Het is voor mij ook niet belangrijk, ik hoor het wel.
 
Niemand hoeft mij na te doen mbt die test snelheid, vorige maand reed ik nog op een TLR
ben wel gewent aan G krachten inc die schop in m,n kont boven de 160, als de RAM AIR
mee ging doen, heerlijk, maar ik kom al angstig dicht in de buurt van m,n pensioen en die wil ik ook nog graag halen
vandaar die Zero S ( scheelt 85Kg dood gewicht ) ook 106Nm torc, enkel dus, heb me erop verkeken........ de range.

Maar goed, morgen, vrijdag komt de motor dealer langs met laptop en kabeltjes voor de firmware update ed
petje af voor die man, kost hem wel weer een 600km rit.
:t

En of de range echt gaat verbeteren? hoop het wel, maar dat het zeker boven water komt waar om
als dat als de accu bijna leeg is, de motor management aangeeft dat er maar ~ 3Kwh is verbruikt
terwijl er toch iets van het dubbele aan energie in Kwh in de accu moet zitten..........

We gaan het zien.

Luitjes, :}


Even een update.

Na de update van de firmware door Electric Motorbikes – Clean e-mobility waar de Zero ook is gekocht
zijn de kilometertjes ook weer voor den dag gekomen, wat de veranderingen zijn weet ik niet
wel dat van alles de laatste firmware is geïnstalleerd, dus van de BMS en de MBB.
Ik haal nu steeds 100+km voor als ik de accu tot ongeveer 95% leeg rij, prima voor die kleine accu.

Screenshot (26 mei 2020 7 11 40 PM).pngScreenshot_20200526-191328.pngScreenshot_20200529-191840.png

E.e.a is geheel kosteloos door de dealer opgelost, top dus.
En nu ik wat langere ritten maak merk ik ook dat ik wat aan die buddyseat moet doen, gut wat is dat ding hard
hebben jullie die ervaring ook met Zero zetels? ( en wat is daar aan te doen )
 
3 maand later... nog eens met de Zero gaan werken. En dan moet ik weer 2 weken wegblijven van kantoor. Zo schuift mijn break even punt wel op natuurlijk. Dan had ik evengoed op brandstof kunnen blijven rijden... Maar goed het blijft wel leuk.
 
En m'n quadlock draadloze lader is bij deze ook geïnstalleerd. De usb aansluiting in de tank steekt me nog teveel uit. Daar ga ik nog iets anders voor moeten zoeken. Maar de rest zit goed uit het zicht.

 
Terug
Bovenaan Onderaan